1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using Jypeli; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using Jypeli.Controls; |
---|
6 | using Jypeli.Effects; |
---|
7 | using Jypeli.Widgets; |
---|
8 | |
---|
9 | public class peli : PhysicsGame |
---|
10 | { |
---|
11 | const double nopeus = 200; |
---|
12 | const double hyppyNopeus = 750; |
---|
13 | const int RUUDUN_KOKO = 40; |
---|
14 | IntMeter Respawnlaskuri=new IntMeter(3); |
---|
15 | IntMeter Respawnlaskuri2=new IntMeter(3); |
---|
16 | DoubleMeter elamaLaskuri; |
---|
17 | DoubleMeter elamaLaskuri2; |
---|
18 | PlatformCharacter pelaaja1; |
---|
19 | PlatformCharacter pelaaja2; |
---|
20 | Image pelaajanKuva = LoadImage("alieni"); |
---|
21 | Image pelaajanKuva2 = LoadImage("pelaajakuva1"); |
---|
22 | Image tahtiKuva = LoadImage("laatikko"); |
---|
23 | Image Tiilikuva = LoadImage("tiili"); |
---|
24 | SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali"); |
---|
25 | SoundEffect piu = LoadSoundEffect("basso_piu2"); |
---|
26 | Image taustaKuva = LoadImage("miehet"); |
---|
27 | |
---|
28 | //SoundEffect 8bit= LoadSoundEffect("8bit"); |
---|
29 | |
---|
30 | Vector Aloituspaikka; |
---|
31 | Vector Aloituspaikka2; |
---|
32 | |
---|
33 | //private Image[] ukkelinKavely = LoadImages("pelaajakuva2", "pelaajakuva3"); |
---|
34 | |
---|
35 | public override void Begin() |
---|
36 | { |
---|
37 | SmoothTextures = false; |
---|
38 | AloitaPeli(); |
---|
39 | } |
---|
40 | |
---|
41 | void AloitaPeli() |
---|
42 | { |
---|
43 | ClearAll(); |
---|
44 | Gravity = new Vector(0, -1000); |
---|
45 | |
---|
46 | LuoKentta(); |
---|
47 | LisaaNappaimet(); |
---|
48 | LuoElamaLaskuri(); |
---|
49 | LuoElamaLaskuriPelaaja2(); |
---|
50 | Level.Background.Image = taustaKuva; |
---|
51 | Level.Background.FitToLevel(); |
---|
52 | //Camera.; |
---|
53 | //Camera.ZoomFactor = 1.0; |
---|
54 | //Camera.StayInLevel = true; |
---|
55 | } |
---|
56 | |
---|
57 | void LuoElamaLaskuri() |
---|
58 | { |
---|
59 | elamaLaskuri = new DoubleMeter(10); |
---|
60 | elamaLaskuri.MaxValue = 10; |
---|
61 | elamaLaskuri.LowerLimit += ElamaLoppui; |
---|
62 | |
---|
63 | ProgressBar elamaPalkki = new ProgressBar(150, 20); |
---|
64 | elamaPalkki.X = Screen.Left + 150; |
---|
65 | elamaPalkki.Y = Screen.Top - 20; |
---|
66 | elamaPalkki.BindTo(elamaLaskuri); |
---|
67 | Add(elamaPalkki); |
---|
68 | } |
---|
69 | void LuoElamaLaskuriPelaaja2() |
---|
70 | { |
---|
71 | |
---|
72 | elamaLaskuri2 = new DoubleMeter(10); |
---|
73 | elamaLaskuri2.MaxValue = 10; |
---|
74 | elamaLaskuri2.LowerLimit += ElamaLoppui; |
---|
75 | |
---|
76 | ProgressBar elamaPalkki2 = new ProgressBar(150, 20); |
---|
77 | elamaPalkki2.X = Screen.Right - 150; |
---|
78 | elamaPalkki2.Y = Screen.Top - 20; |
---|
79 | elamaPalkki2.BindTo(elamaLaskuri2); |
---|
80 | Add(elamaPalkki2); |
---|
81 | } |
---|
82 | |
---|
83 | void ElamaLoppui() |
---|
84 | { |
---|
85 | |
---|
86 | MessageDisplay.Add("Ur dead, what a suprise"); |
---|
87 | } |
---|
88 | |
---|
89 | |
---|
90 | |
---|
91 | |
---|
92 | void LuoKentta() |
---|
93 | { |
---|
94 | |
---|
95 | ColorTileMap ruudut = ColorTileMap.FromLevelAsset("kentta1"); |
---|
96 | |
---|
97 | |
---|
98 | MediaPlayer.Play("8bit"); |
---|
99 | MediaPlayer.IsRepeating = true; |
---|
100 | |
---|
101 | ruudut.SetTileMethod(Color.Blue, LisaaPelaaja2); |
---|
102 | ruudut.SetTileMethod(Color.Red, LisaaPelaaja); |
---|
103 | ruudut.SetTileMethod(Color.Black, LisaaTaso); |
---|
104 | |
---|
105 | //ruudut.SetTileMethod(Color.Black, LisaaTiili); |
---|
106 | //ruudut.SetTileMethod(Color.Yellow, LuoTahti); |
---|
107 | |
---|
108 | |
---|
109 | ruudut.Execute(30, 30); |
---|
110 | |
---|
111 | |
---|
112 | |
---|
113 | |
---|
114 | Level.CreateBorders(); |
---|
115 | Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue); |
---|
116 | Camera.ZoomToLevel(); |
---|
117 | //Camera.Follow(pelaaja1, pelaaja2); |
---|
118 | //Camera.StayInLevel = true; |
---|
119 | } |
---|
120 | |
---|
121 | void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
122 | { |
---|
123 | PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
124 | taso.Position = paikka; |
---|
125 | taso.Image = Tiilikuva; |
---|
126 | Add(taso); |
---|
127 | } |
---|
128 | |
---|
129 | void LisaaTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
130 | { |
---|
131 | PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
132 | tahti.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
133 | tahti.Position = paikka; |
---|
134 | tahti.Image = tahtiKuva; |
---|
135 | tahti.Tag = "tahti"; |
---|
136 | Add(tahti); |
---|
137 | } |
---|
138 | |
---|
139 | void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
140 | { |
---|
141 | pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus); |
---|
142 | pelaaja1.Position = paikka; |
---|
143 | pelaaja1.Mass = 4.0; |
---|
144 | pelaaja1.Image = pelaajanKuva; |
---|
145 | pelaaja1.Tag = "pelaaja1"; |
---|
146 | AddCollisionHandler(pelaaja1, "tahti", TormaaTahteen); |
---|
147 | pelaaja1.Weapon = new AssaultRifle(0, 0); |
---|
148 | pelaaja1.Weapon.Ammo.Value = 1000; |
---|
149 | pelaaja1.Weapon.ProjectileCollision = AmmusOsui; |
---|
150 | pelaaja1.Weapon.AttackSound = piu; |
---|
151 | |
---|
152 | Add(pelaaja1); |
---|
153 | Aloituspaikka = paikka; |
---|
154 | |
---|
155 | |
---|
156 | } |
---|
157 | |
---|
158 | void AmmusOsui(PhysicsObject ammus, PhysicsObject kohde) |
---|
159 | { |
---|
160 | if (kohde.Tag == "pelaaja1") |
---|
161 | { |
---|
162 | elamaLaskuri.Value--; |
---|
163 | if (elamaLaskuri.Value < 1) |
---|
164 | { |
---|
165 | |
---|
166 | pelaaja1.Destroy(); |
---|
167 | pelaaja1.Weapon.Destroy(); |
---|
168 | Respawnlaskuri.Value--; |
---|
169 | if (Respawnlaskuri.Value > 0) |
---|
170 | { |
---|
171 | Timer.SingleShot(5, AloitaPeli); |
---|
172 | } |
---|
173 | } |
---|
174 | |
---|
175 | } |
---|
176 | else if (kohde.Tag == "pelaaja2") |
---|
177 | { |
---|
178 | |
---|
179 | elamaLaskuri2.Value--; |
---|
180 | if (elamaLaskuri2.Value < 1) |
---|
181 | { |
---|
182 | |
---|
183 | pelaaja2.Destroy(); |
---|
184 | pelaaja2.Weapon.Destroy(); |
---|
185 | Respawnlaskuri2.Value--; |
---|
186 | if (Respawnlaskuri2.Value > 0) |
---|
187 | { |
---|
188 | Timer.SingleShot(5, AloitaPeli); |
---|
189 | } |
---|
190 | } |
---|
191 | |
---|
192 | } |
---|
193 | ammus.Destroy(); |
---|
194 | } |
---|
195 | |
---|
196 | void LisaaPelaaja2(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
197 | { |
---|
198 | pelaaja2 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus); |
---|
199 | pelaaja2.Position = paikka; |
---|
200 | pelaaja2.Mass = 4.0; |
---|
201 | pelaaja2.Image = pelaajanKuva2; |
---|
202 | pelaaja2.Weapon = new AssaultRifle(0, 0); |
---|
203 | pelaaja2.Weapon.Ammo.Value = 1000; |
---|
204 | pelaaja2.Weapon.ProjectileCollision = AmmusOsui; |
---|
205 | AddCollisionHandler(pelaaja2, "tahti", TormaaTahteen); |
---|
206 | pelaaja2.Tag = "pelaaja2"; |
---|
207 | Add(pelaaja2); |
---|
208 | Aloituspaikka2 = paikka; |
---|
209 | pelaaja2.Weapon.AttackSound = piu; |
---|
210 | } |
---|
211 | |
---|
212 | |
---|
213 | |
---|
214 | void LisaaNappaimet() |
---|
215 | { |
---|
216 | Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet"); |
---|
217 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
218 | |
---|
219 | Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus); |
---|
220 | Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus); |
---|
221 | Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus); |
---|
222 | |
---|
223 | Keyboard.Listen(Key.P, ButtonState.Down, AmmuAseella, "Ammu", pelaaja1); |
---|
224 | |
---|
225 | Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja2, -nopeus); |
---|
226 | Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja2, nopeus); |
---|
227 | Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja2, hyppyNopeus); |
---|
228 | |
---|
229 | ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä"); |
---|
230 | Keyboard.Listen(Key.T, ButtonState.Down, AmmuAseella, "Ammu", pelaaja2); |
---|
231 | ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus); |
---|
232 | ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus); |
---|
233 | ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus); |
---|
234 | |
---|
235 | PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
236 | } |
---|
237 | |
---|
238 | void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus) |
---|
239 | { |
---|
240 | hahmo.Walk(nopeus); |
---|
241 | } |
---|
242 | |
---|
243 | void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus) |
---|
244 | { |
---|
245 | hahmo.Jump(nopeus); |
---|
246 | } |
---|
247 | |
---|
248 | void TormaaTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject tahti) |
---|
249 | { |
---|
250 | maaliAani.Play(); |
---|
251 | MessageDisplay.Add("Suoja poistettu D:"); |
---|
252 | tahti.Destroy(); |
---|
253 | } |
---|
254 | void AmmuAseella(PlatformCharacter pelaaja) |
---|
255 | { |
---|
256 | PhysicsObject ammus = pelaaja.Weapon.Shoot(); |
---|
257 | |
---|
258 | if (ammus != null) |
---|
259 | { |
---|
260 | ammus.Size *= 1; |
---|
261 | ammus.MaximumLifetime = TimeSpan.FromSeconds(2.0); |
---|
262 | } |
---|
263 | } |
---|
264 | } |
---|