1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using Jypeli; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using Jypeli.Controls; |
---|
6 | using Jypeli.Effects; |
---|
7 | using Jypeli.Widgets; |
---|
8 | |
---|
9 | public class peli : PhysicsGame |
---|
10 | { |
---|
11 | const double nopeus = 200; |
---|
12 | const double hyppyNopeus = 750; |
---|
13 | const int RUUDUN_KOKO = 40; |
---|
14 | |
---|
15 | |
---|
16 | |
---|
17 | PlatformCharacter pelaaja1; |
---|
18 | PlatformCharacter pelaaja2; |
---|
19 | Image pelaajanKuva = LoadImage("alieni"); |
---|
20 | Image pelaajanKuva2 = LoadImage("pelaajakuva1"); |
---|
21 | Image tahtiKuva = LoadImage("laatikko"); |
---|
22 | |
---|
23 | SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali"); |
---|
24 | |
---|
25 | public override void Begin() |
---|
26 | { |
---|
27 | Gravity = new Vector(0, -1000); |
---|
28 | SmoothTextures = false; |
---|
29 | |
---|
30 | LuoKentta(); |
---|
31 | LisaaNappaimet(); |
---|
32 | |
---|
33 | //Camera.; |
---|
34 | //Camera.ZoomFactor = 1.0; |
---|
35 | //Camera.StayInLevel = true; |
---|
36 | } |
---|
37 | |
---|
38 | |
---|
39 | |
---|
40 | void LuoKentta() |
---|
41 | { |
---|
42 | TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta1"); |
---|
43 | kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso); |
---|
44 | kentta.SetTileMethod('*', LisaaTahti); |
---|
45 | kentta.SetTileMethod('N', LisaaPelaaja); |
---|
46 | kentta.SetTileMethod('k', LisaaPelaaja2); |
---|
47 | kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO); |
---|
48 | Level.CreateBorders(); |
---|
49 | Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue); |
---|
50 | } |
---|
51 | |
---|
52 | void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
53 | { |
---|
54 | PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
55 | taso.Position = paikka; |
---|
56 | taso.Color = Color.Green; |
---|
57 | Add(taso); |
---|
58 | } |
---|
59 | |
---|
60 | void LisaaTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
61 | { |
---|
62 | PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
63 | tahti.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
64 | tahti.Position = paikka; |
---|
65 | tahti.Image = tahtiKuva; |
---|
66 | tahti.Tag = "tahti"; |
---|
67 | Add(tahti); |
---|
68 | } |
---|
69 | |
---|
70 | void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
71 | { |
---|
72 | pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus); |
---|
73 | pelaaja1.Position = paikka; |
---|
74 | pelaaja1.Mass = 4.0; |
---|
75 | pelaaja1.Image = pelaajanKuva; |
---|
76 | AddCollisionHandler(pelaaja1, "tahti", TormaaTahteen); |
---|
77 | pelaaja1.Weapon = new AssaultRifle(0, 0); |
---|
78 | pelaaja1.Weapon.Ammo.Value = 1000; |
---|
79 | pelaaja1.Weapon.ProjectileCollision = AmmusOsui; |
---|
80 | |
---|
81 | Add(pelaaja1); |
---|
82 | |
---|
83 | |
---|
84 | } |
---|
85 | |
---|
86 | void AmmusOsui(PhysicsObject ammus, PhysicsObject kohde) |
---|
87 | { |
---|
88 | ammus.Destroy(); |
---|
89 | } |
---|
90 | |
---|
91 | void LisaaPelaaja2(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
92 | { |
---|
93 | pelaaja2 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus); |
---|
94 | pelaaja2.Position = paikka; |
---|
95 | pelaaja2.Mass = 4.0; |
---|
96 | pelaaja2.Image = pelaajanKuva2; |
---|
97 | pelaaja2.Weapon = new AssaultRifle(0, 0); |
---|
98 | pelaaja2.Weapon.Ammo.Value = 1000; |
---|
99 | pelaaja2.Weapon.ProjectileCollision = AmmusOsui; |
---|
100 | AddCollisionHandler(pelaaja2, "tahti", TormaaTahteen); |
---|
101 | |
---|
102 | Add(pelaaja2); |
---|
103 | } |
---|
104 | |
---|
105 | |
---|
106 | |
---|
107 | void LisaaNappaimet() |
---|
108 | { |
---|
109 | Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet"); |
---|
110 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
111 | |
---|
112 | Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus); |
---|
113 | Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus); |
---|
114 | Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus); |
---|
115 | |
---|
116 | Keyboard.Listen(Key.P, ButtonState.Down, AmmuAseella, "Ammu", pelaaja1); |
---|
117 | |
---|
118 | Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja2, -nopeus); |
---|
119 | Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja2, nopeus); |
---|
120 | Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja2, hyppyNopeus); |
---|
121 | |
---|
122 | ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä"); |
---|
123 | Keyboard.Listen(Key.T, ButtonState.Down, AmmuAseella, "Ammu", pelaaja2); |
---|
124 | ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus); |
---|
125 | ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus); |
---|
126 | ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus); |
---|
127 | |
---|
128 | PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
129 | } |
---|
130 | |
---|
131 | void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus) |
---|
132 | { |
---|
133 | hahmo.Walk(nopeus); |
---|
134 | } |
---|
135 | |
---|
136 | void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus) |
---|
137 | { |
---|
138 | hahmo.Jump(nopeus); |
---|
139 | } |
---|
140 | |
---|
141 | void TormaaTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject tahti) |
---|
142 | { |
---|
143 | maaliAani.Play(); |
---|
144 | MessageDisplay.Add("Suoja poistettu D:"); |
---|
145 | tahti.Destroy(); |
---|
146 | } |
---|
147 | void AmmuAseella(PlatformCharacter pelaaja) |
---|
148 | { |
---|
149 | PhysicsObject ammus = pelaaja.Weapon.Shoot(); |
---|
150 | |
---|
151 | if (ammus != null) |
---|
152 | { |
---|
153 | ammus.Size *= 1; |
---|
154 | ammus.MaximumLifetime = TimeSpan.FromSeconds(2.0); |
---|
155 | } |
---|
156 | } |
---|
157 | } |
---|