source: 2014/27/JesseN/peli/peli/peli/peli.cs @ 5237

Revision 5237, 5.1 KB checked in by jeniemel, 8 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class peli : PhysicsGame
10{
11    const double nopeus = 200;
12    const double hyppyNopeus = 750;
13    const int RUUDUN_KOKO = 40;
14
15   
16   
17    PlatformCharacter pelaaja1;
18    PlatformCharacter pelaaja2;
19    Image pelaajanKuva = LoadImage("alieni");
20    Image pelaajanKuva2 = LoadImage("pelaajakuva1");
21    Image tahtiKuva = LoadImage("laatikko");
22   
23    SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali");
24   
25    public override void Begin()
26    {
27        Gravity = new Vector(0, -1000);
28        SmoothTextures = false;
29
30        LuoKentta();
31        LisaaNappaimet();
32
33        //Camera.;
34        //Camera.ZoomFactor = 1.0;
35        //Camera.StayInLevel = true;
36    }
37
38 
39
40    void LuoKentta()
41    {
42        TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta1");
43        kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso);
44        kentta.SetTileMethod('*', LisaaTahti);
45        kentta.SetTileMethod('N', LisaaPelaaja);
46        kentta.SetTileMethod('k', LisaaPelaaja2);
47        kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
48        Level.CreateBorders();
49        Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue);
50    }
51
52    void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
53    {
54        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
55        taso.Position = paikka;
56        taso.Color = Color.Green;
57        Add(taso);
58    }
59
60    void LisaaTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
61    {
62        PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
63        tahti.IgnoresCollisionResponse = true;
64        tahti.Position = paikka;
65        tahti.Image = tahtiKuva;
66        tahti.Tag = "tahti";
67        Add(tahti);
68    }
69
70    void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
71    {
72        pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus);
73        pelaaja1.Position = paikka;
74        pelaaja1.Mass = 4.0;
75        pelaaja1.Image = pelaajanKuva;
76        AddCollisionHandler(pelaaja1, "tahti", TormaaTahteen);
77        pelaaja1.Weapon = new AssaultRifle(0, 0);
78        pelaaja1.Weapon.Ammo.Value = 1000;
79        pelaaja1.Weapon.ProjectileCollision = AmmusOsui;
80
81        Add(pelaaja1);
82       
83       
84    }
85
86    void AmmusOsui(PhysicsObject ammus, PhysicsObject kohde)
87    {
88        ammus.Destroy();
89    }
90
91    void LisaaPelaaja2(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
92    {
93        pelaaja2 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus);
94        pelaaja2.Position = paikka;
95        pelaaja2.Mass = 4.0;
96        pelaaja2.Image = pelaajanKuva2;
97        pelaaja2.Weapon = new AssaultRifle(0, 0);
98        pelaaja2.Weapon.Ammo.Value = 1000;
99        pelaaja2.Weapon.ProjectileCollision = AmmusOsui;
100        AddCollisionHandler(pelaaja2, "tahti", TormaaTahteen);
101
102        Add(pelaaja2);
103    }
104
105   
106
107    void LisaaNappaimet()
108    {
109        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
110        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
111
112        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
113        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus);
114        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
115
116        Keyboard.Listen(Key.P, ButtonState.Down, AmmuAseella, "Ammu", pelaaja1);
117
118        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja2, -nopeus);
119        Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja2, nopeus);
120        Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja2, hyppyNopeus);
121
122        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
123        Keyboard.Listen(Key.T, ButtonState.Down, AmmuAseella, "Ammu", pelaaja2);
124        ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
125        ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
126        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
127
128        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
129    }
130
131    void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
132    {
133        hahmo.Walk(nopeus);
134    }
135
136    void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
137    {
138        hahmo.Jump(nopeus);
139    }
140
141    void TormaaTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject tahti)
142    {
143        maaliAani.Play();
144        MessageDisplay.Add("Suoja poistettu D:");
145        tahti.Destroy();
146    }
147    void AmmuAseella(PlatformCharacter pelaaja)
148    {
149        PhysicsObject ammus = pelaaja.Weapon.Shoot();
150
151        if (ammus != null)
152        {
153            ammus.Size *= 1;
154            ammus.MaximumLifetime = TimeSpan.FromSeconds(2.0);
155        }
156    }
157}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.