source: 2014/27/JesseN/ElderShells/ElderShells/ElderShells/ElderShells.cs @ 5237

Revision 5237, 3.5 KB checked in by jeniemel, 7 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class ElderShells : PhysicsGame
10{
11    const double nopeus = 50;
12    const double hyppyNopeus = 70;
13    const int RUUDUN_KOKO = 20;
14
15    PlatformCharacter pelaaja1;
16    Image kenttakuva = LoadImage("kentta");
17    Image pelaajanKuva = LoadImage("etana1");
18    Image tiilikuva = LoadImage("tiili1");
19    Image vihukuva1 = LoadImage("vihu1");
20    Image vihukuollut = LoadImage("vihikuollut");
21
22    public override void Begin()
23    {
24        Gravity = new Vector(0, -1000);
25
26        LuoKentta();
27        LisaaNappaimet();
28
29        Camera.Follow(pelaaja1);
30        Camera.ZoomFactor = 1.2;
31        Camera.StayInLevel = true;
32    }
33
34    void LuoKentta()
35    {
36        ColorTileMap ruudut = ColorTileMap.FromLevelAsset("kentta");
37        ruudut.SetTileMethod(Color.Black, LisaaTaso);
38        ruudut.SetTileMethod(Color.Blue, LisaaPelaaja);
39        ruudut.SetTileMethod(Color.Red, LisaaVihu);
40        ruudut.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
41
42        Level.CreateBorders();
43        Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue);
44    }
45
46    void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
47    {
48        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
49        taso.Position = paikka;
50        taso.Image = tiilikuva;
51        taso.CollisionIgnoreGroup = 1;
52        Add(taso);
53       
54    }
55
56    void LisaaVihu(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
57    {
58
59        PlatformCharacter vihu = new PlatformCharacter(leveys, korkeus);
60        vihu.Position = paikka;
61        Add(vihu);
62        vihu.Image = vihukuva1;
63        vihu.Tag = "vihu";
64
65
66
67    }
68 
69    void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
70    {
71        pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus);
72        pelaaja1.Position = paikka;
73        pelaaja1.Mass = 4.0;
74        pelaaja1.Image = pelaajanKuva;
75        Add(pelaaja1);
76        AddCollisionHandler(pelaaja1,"vihu",Törmääviholliseen);
77       
78    }
79
80    void LisaaNappaimet()
81    {
82        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
83        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
84
85        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
86        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus);
87        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
88
89        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
90
91        ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
92        ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
93        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
94
95        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
96    }
97
98    void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
99    {
100        hahmo.Walk(nopeus);
101    }
102
103    void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
104    {
105        hahmo.Jump(nopeus);
106    }
107    void Törmääviholliseen(PhysicsObject pelaaja, PhysicsObject vihu)
108    {
109        vihu.Image = vihukuollut;
110   
111   
112    }
113
114   
115}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.