1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using Jypeli; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using Jypeli.Controls; |
---|
6 | using Jypeli.Effects; |
---|
7 | using Jypeli.Widgets; |
---|
8 | |
---|
9 | public class ElderShells : PhysicsGame |
---|
10 | { |
---|
11 | const double nopeus = 50; |
---|
12 | const double hyppyNopeus = 70; |
---|
13 | const int RUUDUN_KOKO = 20; |
---|
14 | |
---|
15 | PlatformCharacter pelaaja1; |
---|
16 | Image kenttakuva = LoadImage("kentta"); |
---|
17 | Image pelaajanKuva = LoadImage("etana1"); |
---|
18 | Image tiilikuva = LoadImage("tiili1"); |
---|
19 | Image vihukuva1 = LoadImage("vihu1"); |
---|
20 | Image vihukuollut = LoadImage("vihikuollut"); |
---|
21 | |
---|
22 | public override void Begin() |
---|
23 | { |
---|
24 | Gravity = new Vector(0, -1000); |
---|
25 | |
---|
26 | LuoKentta(); |
---|
27 | LisaaNappaimet(); |
---|
28 | |
---|
29 | Camera.Follow(pelaaja1); |
---|
30 | Camera.ZoomFactor = 1.2; |
---|
31 | Camera.StayInLevel = true; |
---|
32 | } |
---|
33 | |
---|
34 | void LuoKentta() |
---|
35 | { |
---|
36 | ColorTileMap ruudut = ColorTileMap.FromLevelAsset("kentta"); |
---|
37 | ruudut.SetTileMethod(Color.Black, LisaaTaso); |
---|
38 | ruudut.SetTileMethod(Color.Blue, LisaaPelaaja); |
---|
39 | ruudut.SetTileMethod(Color.Red, LisaaVihu); |
---|
40 | ruudut.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO); |
---|
41 | |
---|
42 | Level.CreateBorders(); |
---|
43 | Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue); |
---|
44 | } |
---|
45 | |
---|
46 | void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
47 | { |
---|
48 | PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
49 | taso.Position = paikka; |
---|
50 | taso.Image = tiilikuva; |
---|
51 | taso.CollisionIgnoreGroup = 1; |
---|
52 | Add(taso); |
---|
53 | |
---|
54 | } |
---|
55 | |
---|
56 | void LisaaVihu(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
57 | { |
---|
58 | |
---|
59 | PlatformCharacter vihu = new PlatformCharacter(leveys, korkeus); |
---|
60 | vihu.Position = paikka; |
---|
61 | Add(vihu); |
---|
62 | vihu.Image = vihukuva1; |
---|
63 | vihu.Tag = "vihu"; |
---|
64 | |
---|
65 | |
---|
66 | |
---|
67 | } |
---|
68 | |
---|
69 | void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
70 | { |
---|
71 | pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus); |
---|
72 | pelaaja1.Position = paikka; |
---|
73 | pelaaja1.Mass = 4.0; |
---|
74 | pelaaja1.Image = pelaajanKuva; |
---|
75 | Add(pelaaja1); |
---|
76 | AddCollisionHandler(pelaaja1,"vihu",Törmääviholliseen); |
---|
77 | |
---|
78 | } |
---|
79 | |
---|
80 | void LisaaNappaimet() |
---|
81 | { |
---|
82 | Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet"); |
---|
83 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
84 | |
---|
85 | Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus); |
---|
86 | Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus); |
---|
87 | Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus); |
---|
88 | |
---|
89 | ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä"); |
---|
90 | |
---|
91 | ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus); |
---|
92 | ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus); |
---|
93 | ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus); |
---|
94 | |
---|
95 | PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
96 | } |
---|
97 | |
---|
98 | void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus) |
---|
99 | { |
---|
100 | hahmo.Walk(nopeus); |
---|
101 | } |
---|
102 | |
---|
103 | void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus) |
---|
104 | { |
---|
105 | hahmo.Jump(nopeus); |
---|
106 | } |
---|
107 | void Törmääviholliseen(PhysicsObject pelaaja, PhysicsObject vihu) |
---|
108 | { |
---|
109 | vihu.Image = vihukuollut; |
---|
110 | |
---|
111 | |
---|
112 | } |
---|
113 | |
---|
114 | |
---|
115 | } |
---|