source: 2014/27/JesseN/ElderShells/ElderShells/ElderShells/ElderShells.cs @ 5187

Revision 5187, 3.1 KB checked in by jeniemel, 6 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class ElderShells : PhysicsGame
10{
11    const double nopeus = 50;
12    const double hyppyNopeus = 70;
13    const int RUUDUN_KOKO = 20;
14
15    PlatformCharacter pelaaja1;
16    Image kenttakuva = LoadImage("kentta");
17    Image pelaajanKuva = LoadImage("etana1");
18    Image tiilikuva = LoadImage("tiili1");
19    Image vihukuva1 = LoadImage("vihu1");
20
21    public override void Begin()
22    {
23        Gravity = new Vector(0, -1000);
24
25        LuoKentta();
26        LisaaNappaimet();
27
28        Camera.Follow(pelaaja1);
29        Camera.ZoomFactor = 1.2;
30        Camera.StayInLevel = true;
31    }
32
33    void LuoKentta()
34    {
35        ColorTileMap ruudut = ColorTileMap.FromLevelAsset("kentta");
36        ruudut.SetTileMethod(Color.Black, LisaaTaso);
37        ruudut.SetTileMethod(Color.Blue, LisaaPelaaja);
38        ruudut.SetTileMethod(Color.Red, LisaaVihu);
39        ruudut.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
40
41        Level.CreateBorders();
42        Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue);
43    }
44
45    void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
46    {
47        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
48        taso.Position = paikka;
49        taso.Image = tiilikuva;
50        taso.CollisionIgnoreGroup = 1;
51        Add(taso);
52       
53    }
54
55    void LisaaVihu(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
56    {
57   
58   
59
60    }
61 
62    void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
63    {
64        pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus);
65        pelaaja1.Position = paikka;
66        pelaaja1.Mass = 4.0;
67        pelaaja1.Image = pelaajanKuva;
68        Add(pelaaja1);
69    }
70
71    void LisaaNappaimet()
72    {
73        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
74        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
75
76        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
77        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus);
78        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
79
80        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
81
82        ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
83        ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
84        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
85
86        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
87    }
88
89    void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
90    {
91        hahmo.Walk(nopeus);
92    }
93
94    void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
95    {
96        hahmo.Jump(nopeus);
97    }
98
99   
100}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.