1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using Jypeli; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using Jypeli.Controls; |
---|
6 | using Jypeli.Effects; |
---|
7 | using Jypeli.Widgets; |
---|
8 | |
---|
9 | public class Trapp : PhysicsGame |
---|
10 | { |
---|
11 | private Image[] putous = LoadImages("lasku"); |
---|
12 | |
---|
13 | |
---|
14 | const double nopeus = 700; |
---|
15 | const double hyppyNopeus = 2075; |
---|
16 | const double heittonopeus = 400; |
---|
17 | const int RUUDUN_KOKO = 40; |
---|
18 | |
---|
19 | PlatformCharacter pelaaja1; |
---|
20 | |
---|
21 | |
---|
22 | |
---|
23 | |
---|
24 | Image tahtiKuva = LoadImage("tahti"); |
---|
25 | |
---|
26 | SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali"); |
---|
27 | |
---|
28 | public override void Begin() |
---|
29 | { |
---|
30 | Gravity = new Vector(0, -1500); |
---|
31 | |
---|
32 | LuoKentta(); |
---|
33 | LisaaNappaimet(); |
---|
34 | |
---|
35 | |
---|
36 | Camera.Follow(pelaaja1); |
---|
37 | Camera.ZoomFactor = 0.7; |
---|
38 | Camera.StayInLevel = true; |
---|
39 | SetWindowSize(1024, 768, true); |
---|
40 | IsFullScreen = false; |
---|
41 | SmoothTextures = false; |
---|
42 | |
---|
43 | } |
---|
44 | |
---|
45 | |
---|
46 | void LuoKentta() |
---|
47 | { |
---|
48 | //TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta1"); |
---|
49 | //kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso); |
---|
50 | //kentta.SetTileMethod('*', LisaaTahti); |
---|
51 | //kentta.SetTileMethod('N', LisaaPelaaja); |
---|
52 | //kentta.SetTileMethod('P', LisaaVihollinen); |
---|
53 | //kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO); |
---|
54 | |
---|
55 | Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue); |
---|
56 | SmoothTextures = false; |
---|
57 | |
---|
58 | //1. Luetaan kuva uuteen ColorTileMappiin, kuvan nimen perässä ei .png-päätettä. |
---|
59 | ColorTileMap ruudut = ColorTileMap.FromLevelAsset("11223344"); |
---|
60 | |
---|
61 | //2. Kerrotaan mitä aliohjelmaa kutsutaan, kun tietyn värinen pikseli tulee vastaan kuvatiedostossa. |
---|
62 | ruudut.SetTileMethod(Color.YellowGreen, LisaaPelaaja); |
---|
63 | ruudut.SetTileMethod(Color.Black, LisaaTaso); |
---|
64 | //ruudut.SetTileMethod(Color.Red, LisaaVihollinen); |
---|
65 | ruudut.SetTileMethod(Color.Rose, LisaaPunTaso); |
---|
66 | |
---|
67 | //3. Execute luo kentän |
---|
68 | // Parametreina leveys ja korkeus |
---|
69 | ruudut.Execute(100, 100); |
---|
70 | |
---|
71 | } |
---|
72 | |
---|
73 | void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
74 | { |
---|
75 | PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
76 | taso.Position = paikka; |
---|
77 | taso.Color = Color.Black; |
---|
78 | Add(taso); |
---|
79 | } |
---|
80 | |
---|
81 | |
---|
82 | |
---|
83 | |
---|
84 | |
---|
85 | |
---|
86 | void LisaaTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
87 | { |
---|
88 | PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
89 | tahti.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
90 | tahti.Position = paikka; |
---|
91 | tahti.Image = tahtiKuva; |
---|
92 | tahti.Tag = "tahti"; |
---|
93 | Add(tahti); |
---|
94 | } |
---|
95 | |
---|
96 | void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
97 | { |
---|
98 | pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus); |
---|
99 | pelaaja1.Position = paikka; |
---|
100 | pelaaja1.Mass = 1000.0; |
---|
101 | |
---|
102 | AddCollisionHandler(pelaaja1, "tahti", TormaaTahteen); |
---|
103 | Add(pelaaja1); |
---|
104 | pelaaja1.AnimFall = new Animation(putous); |
---|
105 | |
---|
106 | //pelaaja1.AnimWalk = new Animation(kavely); |
---|
107 | |
---|
108 | //pelaaja1.Weapon = new AssaultRifle(1, 1); |
---|
109 | //pelaaja1.Weapon.Ammo.Value = 1000; |
---|
110 | //pelaaja1.Weapon.ProjectileCollision = AmmusOsui; |
---|
111 | |
---|
112 | //pelaaja1.Weapon.Image = null; |
---|
113 | |
---|
114 | } |
---|
115 | //void AmmuAseella(PlatformCharacter pelaaja) |
---|
116 | //{ |
---|
117 | //PhysicsObject ammus = pelaaja.Weapon.Shoot(); |
---|
118 | |
---|
119 | //if (ammus != null) |
---|
120 | //{ |
---|
121 | //ammus.Size *= 3; |
---|
122 | //ammus.Image = ... |
---|
123 | //ammus.MaximumLifetime = TimeSpan.FromSeconds(2.0); |
---|
124 | //} |
---|
125 | //} |
---|
126 | //void AmmusOsui(PhysicsObject ammus, PhysicsObject kohde) |
---|
127 | //{ |
---|
128 | //ammus.Destroy(); |
---|
129 | //} |
---|
130 | void LisaaVihollinen(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
131 | { |
---|
132 | PlatformCharacter pahis = new PlatformCharacter(leveys, korkeus); |
---|
133 | Add(pahis); |
---|
134 | |
---|
135 | PlatformWandererBrain tasoAivot = new PlatformWandererBrain(); |
---|
136 | tasoAivot.Speed = 100; |
---|
137 | pahis.Brain = tasoAivot; |
---|
138 | pahis.Tag = "vihollinen"; |
---|
139 | |
---|
140 | } |
---|
141 | void LisaaPunTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
142 | { |
---|
143 | PhysicsObject PunTaso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
144 | PunTaso.Position = paikka; |
---|
145 | PunTaso.Color = Color.Red; |
---|
146 | Add(PunTaso); |
---|
147 | |
---|
148 | } |
---|
149 | void HeitaKranaatti(PlatformCharacter pelaaja) |
---|
150 | { |
---|
151 | Grenade kranu = new Grenade(4.0); |
---|
152 | pelaaja.Throw(kranu, Angle.FromDegrees(50), 10000); |
---|
153 | kranu.Explosion.ShockwaveReachesObject += KranaattiOsui; |
---|
154 | kranu.Explosion.AddShockwaveHandler("vihollinen", KranaattiOsui); |
---|
155 | } |
---|
156 | void KranaattiOsui(IPhysicsObject rajahdyksenKohde, Vector v) |
---|
157 | { |
---|
158 | rajahdyksenKohde.Destroy(); |
---|
159 | } |
---|
160 | |
---|
161 | |
---|
162 | void LisaaNappaimet() |
---|
163 | { |
---|
164 | Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet"); |
---|
165 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
166 | |
---|
167 | Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus); |
---|
168 | Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus); |
---|
169 | Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus); |
---|
170 | Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Pressed, HeitaKranaatti, "Heittää Kranaatin", pelaaja1); |
---|
171 | //Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Down, AmmuAseella, "Ammu", pelaaja1); |
---|
172 | |
---|
173 | ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä"); |
---|
174 | |
---|
175 | ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus); |
---|
176 | ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus); |
---|
177 | ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus); |
---|
178 | |
---|
179 | PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
180 | } |
---|
181 | |
---|
182 | |
---|
183 | |
---|
184 | void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus) |
---|
185 | { |
---|
186 | hahmo.Walk(nopeus); |
---|
187 | } |
---|
188 | |
---|
189 | void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus) |
---|
190 | { |
---|
191 | hahmo.Jump(nopeus); |
---|
192 | } |
---|
193 | |
---|
194 | void TormaaTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject tahti) |
---|
195 | { |
---|
196 | maaliAani.Play(); |
---|
197 | MessageDisplay.Add("Löytö"); |
---|
198 | tahti.Destroy(); |
---|
199 | } |
---|
200 | |
---|
201 | } |
---|