source: 2014/27/JesseL/Trapp/Trapp/Trapp/Trapp.cs @ 5331

Revision 5331, 4.0 KB checked in by jeloppon, 5 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Trapp : PhysicsGame
10{
11   
12    const double nopeus = 200;
13    const double hyppyNopeus = 750;
14    const int RUUDUN_KOKO = 40;
15
16    PlatformCharacter pelaaja1;
17   
18   
19
20    Image pelaajanKuva = LoadImage("Pelattava hahmo");
21    Image tahtiKuva = LoadImage("tahti");
22
23    SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali");
24
25    public override void Begin()
26    {
27        Gravity = new Vector(0, -1000);
28
29        LuoKentta();
30        LisaaNappaimet();
31       
32
33        Camera.Follow(pelaaja1);
34        Camera.ZoomFactor = 1.2;
35        Camera.StayInLevel = true;
36        SetWindowSize(1024, 768, true);
37        IsFullScreen = false;
38
39    }
40
41    void LuoKentta()
42    {
43        TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta1");
44        kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso);
45        kentta.SetTileMethod('*', LisaaTahti);
46        kentta.SetTileMethod('N', LisaaPelaaja);
47        kentta.SetTileMethod('P', LisaaVihollinen);
48        kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
49        Level.CreateBorders();
50        Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue);
51        SmoothTextures = false;
52
53    }
54
55    void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
56    {
57        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
58        taso.Position = paikka;
59        taso.Color = Color.Green;
60        Add(taso);
61    }
62
63    void LisaaTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
64    {
65        PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
66        tahti.IgnoresCollisionResponse = true;
67        tahti.Position = paikka;
68        tahti.Image = tahtiKuva;
69        tahti.Tag = "tahti";
70        Add(tahti);
71    }
72
73    void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
74    {
75        pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus);
76        pelaaja1.Position = paikka;
77        pelaaja1.Mass = 4.0;
78        pelaaja1.Image = pelaajanKuva;
79        AddCollisionHandler(pelaaja1, "tahti", TormaaTahteen);
80        Add(pelaaja1);
81
82        pelaaja1.Weapon = new AssaultRifle(20, 5);
83        pelaaja1.Weapon.ProjectileCollision = AmmusOsui;
84    }
85    void LisaaVihollinen(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
86    {
87        PlatformCharacter pahis = new PlatformCharacter( 40, 20 );
88        pahis.Shape = Shape.Rectangle;
89        pahis.Mass = 10.0;
90        Add(pahis);
91    }
92         
93   
94    void LisaaNappaimet()
95    {
96        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
97        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
98
99        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
100        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus);
101        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
102
103        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
104
105        ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
106        ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
107        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
108
109        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
110    }
111         
112
113
114    void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
115    {
116        hahmo.Walk(nopeus);
117    }
118
119    void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
120    {
121        hahmo.Jump(nopeus);
122    }
123
124    void TormaaTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject tahti)
125    {
126        maaliAani.Play();
127        MessageDisplay.Add("Keräsit tähden!");
128        tahti.Destroy();
129    }
130}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.