source: 2014/27/JesseL/Trap/Trap/Trap/Trap.cs @ 5295

Revision 5295, 4.3 KB checked in by jeloppon, 7 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Trap : PhysicsGame
10{
11    const double nopeus = 200;
12    const double hyppyNopeus = 750;
13    const int RUUDUN_KOKO = 40;
14
15    PlatformCharacter pelaaja1;
16
17    Image pelaajanKuva = LoadImage("Pelattava hahmo");
18    Image tahtiKuva = LoadImage("tahti");
19
20   
21
22    SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali");
23
24    public override void Begin()
25    {
26        Gravity = new Vector(0, -1000);
27
28        LuoKentta();
29        LisaaNappaimet();
30
31        Camera.Follow(pelaaja1);
32        Camera.ZoomFactor = 3.50;
33        Camera.StayInLevel = true;
34
35        SetWindowSize(1024, 768, true);
36
37        IsFullScreen = false;
38    }
39
40    void LuoKentta()
41    {
42        TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta1");
43        kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso);
44        kentta.SetTileMethod('*', LisaaTahti);
45        kentta.SetTileMethod('N', LisaaPelaaja);
46        kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
47        Level.CreateBorders();
48        Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue);
49        SmoothTextures = false;
50       
51    }
52
53    void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
54    {
55        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys , korkeus);
56        taso.Position = paikka;
57        taso.Color = Color.Green;
58        Add(taso);
59    }
60
61    void LisaaTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
62    {
63        PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
64        tahti.IgnoresCollisionResponse = true;
65        tahti.Position = paikka;
66        tahti.Image = tahtiKuva;
67        tahti.Tag = "tahti";
68        Add(tahti);
69    }
70
71    void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
72    {
73        pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus);
74        pelaaja1.Position = paikka;
75        pelaaja1.Mass = 4.0;
76        pelaaja1.Image = pelaajanKuva;
77        AddCollisionHandler(pelaaja1, "tahti", TormaaTahteen);
78
79        //pelaaja1.Weapon = new AssaultRifle(30, 10);
80        //pelaaja1.Weapon.Ammo.Value = 1000;
81        //pelaaja1.Weapon.ProjectileCollision = AmmusOsui;
82        //pelaaja1.Weapon.CanHitOwner = false;
83
84
85        Add(pelaaja1);
86
87       
88
89
90    }
91   
92    void AmmusOsui(PhysicsObject ammus, PhysicsObject kohde)
93    {
94        //ammus.Destroy();
95    }
96
97    void AmmuAseella(PlatformCharacter pelaaja)
98    {
99        PhysicsObject ammus = pelaaja.Weapon.Shoot();
100
101        if (ammus != null)
102        {
103            //ammus.Size *= 3;
104            //ammus.Image = ...
105            //ammus.MaximumLifetime = TimeSpan.FromSeconds(2.0);
106        }
107    }
108
109
110    void LisaaNappaimet()
111    {
112        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
113        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
114
115        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
116        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus);
117        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
118        //Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Down, AmmuAseella, "Ammu", pelaaja1);
119       
120        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
121
122        ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
123        ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
124        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
125
126        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
127    }
128
129    void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
130    {
131        hahmo.Walk(nopeus);
132    }
133
134    void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
135    {
136        hahmo.Jump(nopeus);
137    }
138
139    void TormaaTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject tahti)
140    {
141        maaliAani.Play();
142        MessageDisplay.Add("Keräsit tähden!");
143        tahti.Destroy();
144    }
145}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.