source: 2014/27/EmilK/toimintajuttu/toimintajuttu/toimintajuttu/toimintajuttu.cs @ 5240

Revision 5240, 5.3 KB checked in by emkronqv, 7 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class toimintajuttu : PhysicsGame
10{
11    const double nopeus = 400;
12    const double hyppyNopeus = 750;
13    const int RUUDUN_KOKO = 120;
14
15    PlatformCharacter pelaaja1;
16
17    Image taustaKuva = LoadImage("taustaagodofwariin");
18    Image pelaajanKuva = LoadImage("god of war");
19    Image tahtiKuva = LoadImage("tahti");
20
21
22    Image aseenkuva = LoadImage("ase");
23    private Image[] ukkelinKavely = LoadImages("juoksuu 1","juoksuu 2");
24    private Image[] ukkeliHyokkaa = LoadImages("hyökkäys 4");
25    private Image[] ukkeliPaikallaan = LoadImages("god of war");
26    SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali");
27   
28
29    public override void Begin()
30    {
31        Gravity = new Vector(0, -1000);
32
33        MediaPlayer.Play("musiikki");
34        MediaPlayer.IsRepeating = true;
35
36        LuoKentta();
37        LisaaNappaimet();
38
39        Camera.Follow(pelaaja1);
40        Camera.ZoomFactor = 1.2;
41        Camera.StayInLevel = true;
42    }
43
44    void LuoKentta()
45    {
46        TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta1");
47        kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso);
48        kentta.SetTileMethod('*', LisaaTahti);
49        kentta.SetTileMethod('N', LisaaPelaaja);
50        kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
51        Level.CreateBorders();
52        Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue);
53
54        Level.Background.Image = taustaKuva;
55    }
56
57    void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
58    {
59        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
60        taso.Position = paikka;
61        taso.Color = Color.Green;
62        Add(taso);
63    }
64
65    void LisaaTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
66    {
67        PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
68        tahti.IgnoresCollisionResponse = true;
69        tahti.Position = paikka;
70        tahti.Image = tahtiKuva;
71        tahti.Tag = "tahti";
72        Add(tahti);
73    }
74
75    void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
76    {
77        pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus * 1.3);
78        pelaaja1.Position = paikka;
79        pelaaja1.Y += 40;
80        pelaaja1.Mass = 4.0;
81        pelaaja1.Image = pelaajanKuva;
82        AddCollisionHandler(pelaaja1, "tahti", TormaaTahteen);
83        pelaaja1.AnimWalk = new Animation(ukkelinKavely);
84        pelaaja1.AnimWalk.FPS = 7;
85        pelaaja1.AnimIdle = new Animation(ukkeliPaikallaan);
86
87        Add(pelaaja1);
88    }
89
90    void LisaaNappaimet()
91    {
92        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
93        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
94
95        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
96        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus);
97        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
98
99        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
100
101        ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
102        ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
103
104        //ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Pressed, KaynnistaKavelu, "Pelaaja liikkuu vasemmalle");
105        //ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Released, PysautaKavelu, "Pelaaja liikkuu vasemmalle");
106
107        //ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Pressed, KaynnistaKavelu, "Pelaaja liikkuu vasemmalle");
108        //ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Released, PysautaKavelu, "Pelaaja liikkuu vasemmalle");
109
110        //ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
111        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
112
113        ControllerOne.Listen(Button.X, ButtonState.Pressed, Hyokkaa, "Pelaaja hyokkaa", pelaaja1);
114
115       PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
116    }
117
118    void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
119    {
120        hahmo.Walk(nopeus);
121       
122    }
123
124    void KaynnistaKavelu()
125    {
126       
127        pelaaja1.Animation.Start();
128
129    }
130
131    void PysautaKavelu()
132    {
133
134        pelaaja1.Animation.Stop();
135
136    }
137
138    void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
139    {
140        hahmo.Jump(nopeus);
141    }
142
143    void Hyokkaa(PlatformCharacter hahmo)
144    {
145        PhysicsObject Ase = new PhysicsObject(150, 30);
146        Ase.Position = hahmo.Position + hahmo.FacingDirection.GetVector() * 120;
147        Ase.LifetimeLeft = TimeSpan.FromSeconds(0.5);
148        Ase.Image = aseenkuva;
149        Add(Ase);
150        Animation anim = new Animation(ukkeliHyokkaa);
151        anim.FPS = 2;
152        hahmo.PlayAnimation(anim);
153    }
154
155    void TormaaTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject tahti)
156    {
157        maaliAani.Play();
158        MessageDisplay.Add("Keräsit tähden!");
159        tahti.Destroy();
160    }
161}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.