source: 2014/27/EmilK/pili pali pong/pili pali pong/pili pali pong/pili_pali_pong.cs @ 5240

Revision 5240, 4.6 KB checked in by emkronqv, 7 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class pili_pali_pong : PhysicsGame
10{
11    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 200);
12    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -200);
13   
14    PhysicsObject pallo;
15    PhysicsObject maila1;
16    PhysicsObject maila2;
17
18    PhysicsObject vasenReuna;
19    PhysicsObject oikeaReuna;
20
21    IntMeter pelaajan1Pisteet;
22    IntMeter pelaajan2Pisteet;
23
24    public override void Begin()
25
26    {
27        LuoKentta();
28        AloitaPeli();
29        AsetaOhjaimet();
30        LisaaLaskurit();
31
32        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
33    }
34    void AloitaPeli()
35    {
36        Vector impulssi = new Vector(500.0, 0.0);
37        pallo.Hit(impulssi);
38    }
39    void LuoKentta()
40    {
41         pallo = new PhysicsObject(40.0, 40.0);
42        Add(pallo);
43
44         oikeaReuna = Level.CreateRightBorder();
45        oikeaReuna.Restitution = 1.0;
46        oikeaReuna.IsVisible = false;
47
48        PhysicsObject alaReuna = Level.CreateBottomBorder();
49        alaReuna.Restitution = 1.0;
50        alaReuna.IsVisible = false;
51
52        PhysicsObject yläReuna = Level.CreateTopBorder();
53        yläReuna.Restitution = 1.0;
54        yläReuna.IsVisible = false;
55
56         vasenReuna = Level.CreateLeftBorder();
57        vasenReuna.Restitution = 1.0;
58        vasenReuna.IsVisible = false;
59
60        Vector impulssi = new Vector(500.0, 0.0);
61        pallo.Hit(impulssi);
62        pallo.Shape = Shape.Circle;
63        pallo.X = -200.0;
64        pallo.Y = 0.0;
65        pallo.Restitution = 1.0;
66
67
68
69        maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
70        maila2 = LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
71
72        AddCollisionHandler(pallo, KasittelePallonTormays);
73       
74
75        Level.Background.Color = Color.Black;
76        Camera.ZoomToLevel();
77
78    }
79    void KasittelePallonTormays(PhysicsObject pallo, PhysicsObject kohde)
80    {
81        if (kohde == oikeaReuna)
82        {
83            pelaajan1Pisteet.Value += 1;
84        }
85        else if (kohde == vasenReuna)
86        {
87            pelaajan2Pisteet.Value += 1;
88        }
89    }
90    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
91
92    { 
93        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
94        maila.Shape = Shape.Rectangle;
95        maila.X = x;
96        maila.Y = y;
97        maila.Restitution = 1.0;
98        Add(maila);
99        return maila;
100    }
101    void AsetaOhjaimet()
102    {
103        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
104        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
105        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
106        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
107
108        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
109        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
110        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
111        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
112
113        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
114       
115        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
116    }
117    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
118    {
119        if ((nopeus.Y < 0) && (maila.Bottom < Level.Bottom))
120        {
121            maila.Velocity = Vector.Zero;
122            return;
123        }
124        if ((nopeus.Y > 0) && (maila.Top > Level.Top))
125        {
126            maila.Velocity = Vector.Zero;
127            return;
128        }
129        maila.Velocity = nopeus;
130    }
131    void LisaaLaskurit()
132    {
133        pelaajan1Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Left + 100.0, Screen.Top - 100.0);
134        pelaajan2Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Right - 100.0, Screen.Top - 100.0);
135    }
136    IntMeter LuoPisteLaskuri(double x, double y)
137{
138    IntMeter laskuri = new IntMeter(0);
139    laskuri.MaxValue = 10;
140
141    Label naytto = new Label();
142    naytto.BindTo(laskuri);
143    naytto.X = x;
144    naytto.Y = y;
145    naytto.TextColor = Color.White;
146    naytto.BorderColor = Level.Background.Color;
147    naytto.Color = Level.Background.Color;
148    Add(naytto);
149   
150    return laskuri;
151}
152} 
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.