source: 2014/27/BenjaminE/Pong/Pong/Pong/Pong.cs @ 5249

Revision 5249, 4.4 KB checked in by beamechi, 5 years ago (diff)

On tehny se pelajaa. Se osaa kavella ja hyyppia. Kansa se level on loppu.

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Pong : PhysicsGame {
10
11    Vector nopeusYlos = new Vector(0.0, 400.0);
12    Vector nopeusAlas = new Vector(0.0, -400.0);
13
14    PhysicsObject pallo;
15    PhysicsObject maila1;
16    PhysicsObject maila2;
17
18    PhysicsObject vasenReuna;
19    PhysicsObject oikeaReuna;
20
21    IntMeter pelaajan1Pisteet;
22    IntMeter pelaajan2Pisteet;
23
24    public override void Begin() {
25        LuoKentta();
26        AseitaOhjelma();
27        LisaaLaskurit();
28        AloitaPeli();
29
30        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
31    }
32
33    void LuoKentta() {
34        pallo = new PhysicsObject(40.0, 40.0);
35        pallo.Shape = Shape.Circle;
36        pallo.X = -200.0;
37        pallo.Y = 0.0;
38        pallo.Restitution = 1.0;
39        Add(pallo);
40       
41        maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
42        maila2 = LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
43
44        AddCollisionHandler(pallo, KassitelePallonTormays);
45
46        vasenReuna = Level.CreateLeftBorder();
47        vasenReuna.Restitution = 1.0;
48        vasenReuna.IsVisible = true;
49
50        oikeaReuna = Level.CreateRightBorder();
51        vasenReuna.Restitution = 1.0;
52        vasenReuna.IsVisible = true;
53
54        PhysicsObject ylaReuna = Level.CreateTopBorder();
55        vasenReuna.Restitution = 1.0;
56        vasenReuna.IsVisible = true;
57
58        PhysicsObject alaReuna = Level.CreateBottomBorder();
59        vasenReuna.Restitution = 1.0;
60        vasenReuna.IsVisible = true;
61
62        Level.Background.Color = Color.Black;
63
64        Camera.ZoomToLevel();
65    }
66
67    void LisaaLaskurit() {
68        pelaajan1Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Left + 100.0, Screen.Top - 100.0);
69        pelaajan2Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Right - 100.0, Screen.Top - 100.0);
70    }
71
72    IntMeter LuoPisteLaskuri(double x, double y) 
73    {
74        IntMeter laskuri = new IntMeter(0);
75        laskuri.MaxValue = 7;
76
77        Label naytto = new Label();
78        naytto.X = x;
79        naytto.Y = y;
80        naytto.TextColor = Color.White;
81        naytto.BorderColor = Level.Background.Color;
82        naytto.Color = Level.Background.Color;
83        naytto.BindTo(laskuri);
84        Add(naytto);
85
86        return laskuri;
87    }
88
89    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y) {
90        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
91        maila.Shape = Shape.Rectangle;
92        maila.X = x;
93        maila.Y = y;
94        maila.Restitution = 1.0;
95        Add(maila);
96
97        return maila;
98    }
99
100    void KassitelePallonTormays(PhysicsObject pallo, PhysicsObject kohde) {
101        if (kohde == oikeaReuna)
102        {
103            pelaajan1Pisteet.Value += 1;
104        } else if(kohde == vasenReuna) {
105            pelaajan2Pisteet.Value += 1;
106        }
107    }
108
109    void AloitaPeli() {
110        Vector impulssi = new Vector(500.0, 0.0);
111        pallo.Hit(impulssi);
112    }
113
114    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus) {
115        if ((nopeus.Y > 0) && (maila.Top > Level.Top)) {
116            maila.Velocity = Vector.Zero;
117            return;
118        }
119        if ((nopeus.Y < 0) && (maila.Bottom < Level.Bottom))
120        {
121            maila.Velocity = Vector.Zero;
122            return;
123        }
124
125        maila.Velocity = nopeus;
126    }
127
128    void AseitaOhjelma() {
129        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
130        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
131        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
132        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
133
134        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
135        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
136        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
137        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
138
139        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
140
141        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
142    }
143
144}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.