1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using Jypeli; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using Jypeli.Controls; |
---|
6 | using Jypeli.Effects; |
---|
7 | using Jypeli.Widgets; |
---|
8 | |
---|
9 | public class Peli_1 : PhysicsGame |
---|
10 | { |
---|
11 | PeliHahmo pelaaja; |
---|
12 | PeliVihu hirvio; |
---|
13 | PhysicsObject ammus; |
---|
14 | GameObject tahtain; |
---|
15 | Vector suunta; |
---|
16 | |
---|
17 | AssaultRifle pelaajanAse; |
---|
18 | |
---|
19 | Image taustaKuva = LoadImage("AlkuTausta"); |
---|
20 | Image avaimenKuva = LoadImage("Avain"); |
---|
21 | Image aseenKuva = LoadImage("ase_1"); |
---|
22 | Image hirvionKuva = LoadImage("Hirvio"); |
---|
23 | Image tahtainKuva = LoadImage("Tahtain"); |
---|
24 | Image seinaKuva = LoadImage("Seina_1"); |
---|
25 | Image pelaajanKuva = LoadImage("Pelaaja"); |
---|
26 | Image lattiaKuva = LoadImage("Lattia_1"); |
---|
27 | |
---|
28 | public override void Begin() |
---|
29 | { |
---|
30 | LuoAlkuvalikko(); |
---|
31 | |
---|
32 | PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopueta peli"); |
---|
33 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
34 | } |
---|
35 | |
---|
36 | void AloitaPeli() |
---|
37 | { |
---|
38 | LuoKentta(); |
---|
39 | } |
---|
40 | |
---|
41 | void LuoKentta() |
---|
42 | { |
---|
43 | |
---|
44 | LuoPelaaja(-1550, 150); |
---|
45 | LuoHirvio(500, 0); |
---|
46 | LuoAvain(500, -75); |
---|
47 | LisaaOhjaimet(); |
---|
48 | Camera.Follow(pelaaja); |
---|
49 | ColorTileMap ruudut = ColorTileMap.FromLevelAsset("Taso_1"); |
---|
50 | |
---|
51 | |
---|
52 | |
---|
53 | Level.Background.Color = Color.Black; |
---|
54 | |
---|
55 | //ruudut.SetTileMethod(Color.FromHexCode("00FF00"), LuoPelaaja); |
---|
56 | ruudut.SetTileMethod(Color.Black, LuoSeina); |
---|
57 | //ruudut.SetTileMethod(Color.Yellow, LuoAvain); |
---|
58 | //ruudut.SetTileMethod(Color.Red, LuoVihu); |
---|
59 | //ruudut.SetTileMethod(Color.Brown, LuoOvi); |
---|
60 | ruudut.SetTileMethod(Color.White, LuoLattia); |
---|
61 | ruudut.Execute(40, 40); |
---|
62 | |
---|
63 | //IsMouseVisible = true; |
---|
64 | } |
---|
65 | |
---|
66 | void AmmusOsui(PhysicsObject ammus, PhysicsObject seina) |
---|
67 | { |
---|
68 | if(seina.Tag.Equals("seina")) ammus.Destroy(); |
---|
69 | } |
---|
70 | |
---|
71 | void HirvioAmmuttiin(PhysicsObject hirvio, PhysicsObject ammus) |
---|
72 | { |
---|
73 | if (ammus.Tag.Equals("ammus")) |
---|
74 | { |
---|
75 | MessageDisplay.Add("Hirviota ammuttiin!"); |
---|
76 | ((PeliVihu)hirvio).j.Value--; |
---|
77 | ammus.Destroy(); |
---|
78 | } |
---|
79 | } |
---|
80 | |
---|
81 | void PelaajaTormasi(PhysicsObject pelaaja, PhysicsObject hirvio) |
---|
82 | { |
---|
83 | MessageDisplay.Add("Pelaaja törmäsi!"); |
---|
84 | ((PeliHahmo)pelaaja).Elamat--; |
---|
85 | if (((PeliHahmo)pelaaja).Elamat <= 0) |
---|
86 | { |
---|
87 | pelaaja.Destroy(); |
---|
88 | MessageDisplay.Add("Kuolit!"); |
---|
89 | } |
---|
90 | } |
---|
91 | |
---|
92 | void LisaaOhjaimet() |
---|
93 | { |
---|
94 | Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(-4000, 0)); |
---|
95 | Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(4000, 0)); |
---|
96 | Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, 4000)); |
---|
97 | Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, -4000)); |
---|
98 | Mouse.Listen(MouseButton.Left, ButtonState.Down, AmmuAseella, "Ammu", pelaajanAse); |
---|
99 | } |
---|
100 | |
---|
101 | void LiikutaPelaajaa(Vector vektori) |
---|
102 | { |
---|
103 | pelaaja.Push(vektori); |
---|
104 | } |
---|
105 | |
---|
106 | void LuoPelaaja(double x, double y) |
---|
107 | { |
---|
108 | pelaaja = new PeliHahmo(20, 20, 3); |
---|
109 | pelaaja.Shape = Shape.Circle; |
---|
110 | |
---|
111 | //pelaaja.Position = paikka; |
---|
112 | pelaaja.X = x; |
---|
113 | pelaaja.Y = y; |
---|
114 | pelaaja.LinearDamping = 0.5; |
---|
115 | pelaaja.Image = pelaajanKuva; |
---|
116 | pelaaja.CanRotate = false; |
---|
117 | pelaaja.RotateImage = true; |
---|
118 | Add(pelaaja, 2); |
---|
119 | |
---|
120 | pelaajanAse = new AssaultRifle(30, 10); |
---|
121 | pelaajanAse.Ammo.Value = 1000; |
---|
122 | pelaajanAse.FireRate = 2; |
---|
123 | pelaajanAse.Image = aseenKuva; |
---|
124 | pelaajanAse.X = 5; |
---|
125 | pelaajanAse.Y = 10; |
---|
126 | pelaaja.Add(pelaajanAse); |
---|
127 | pelaajanAse.Layer = pelaaja.Layer; |
---|
128 | |
---|
129 | LuoTahtain(); |
---|
130 | |
---|
131 | Camera.Zoom(1.75); |
---|
132 | |
---|
133 | Mouse.ListenMovement(1.0, HiiriLiikkui, ""); |
---|
134 | |
---|
135 | AddCollisionHandler(pelaaja, "hirvio", PelaajaTormasi); |
---|
136 | } |
---|
137 | |
---|
138 | |
---|
139 | void HiiriLiikkui(AnalogState hiirenLiike) |
---|
140 | { |
---|
141 | suunta = (Mouse.PositionOnWorld - pelaaja.AbsolutePosition).Normalize(); |
---|
142 | pelaaja.Angle = suunta.Angle; |
---|
143 | tahtain.AbsolutePosition = Mouse.PositionOnWorld; |
---|
144 | } |
---|
145 | |
---|
146 | |
---|
147 | void LuoAvain(double x, double y) |
---|
148 | { |
---|
149 | PhysicsObject avain = new PhysicsObject(20, 20); |
---|
150 | avain.Image = avaimenKuva; |
---|
151 | avain.X = x; |
---|
152 | avain.Y = y; |
---|
153 | Add(avain, 2); |
---|
154 | } |
---|
155 | |
---|
156 | |
---|
157 | void LuoSeina(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
158 | { |
---|
159 | PhysicsObject seina = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
160 | seina.Position = paikka; |
---|
161 | seina.Color = Color.Black; |
---|
162 | //seina.Image = seinaKuva; |
---|
163 | seina.CollisionIgnoreGroup = 1; |
---|
164 | seina.Tag = "seina"; |
---|
165 | Add(seina,2); |
---|
166 | } |
---|
167 | |
---|
168 | |
---|
169 | void LuoLattia(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
170 | { |
---|
171 | GameObject lattia = new GameObject(40, 40); |
---|
172 | lattia.Position = paikka; |
---|
173 | lattia.Image = lattiaKuva; |
---|
174 | Add(lattia,-3); |
---|
175 | } |
---|
176 | |
---|
177 | void LuoTahtain() |
---|
178 | { |
---|
179 | tahtain = new GameObject (20, 20); |
---|
180 | tahtain.Image = tahtainKuva; |
---|
181 | //tahtain.IgnoresPhysicsLogics = true; |
---|
182 | Add(tahtain, 3); |
---|
183 | } |
---|
184 | |
---|
185 | void LuoHirvio(double x, double y) |
---|
186 | { |
---|
187 | hirvio = new PeliVihu(20, 20); |
---|
188 | hirvio.LinearDamping = 0.5; |
---|
189 | hirvio.Image = hirvionKuva; |
---|
190 | hirvio.CanRotate = false; |
---|
191 | hirvio.X = x; |
---|
192 | hirvio.Y = y; |
---|
193 | hirvio.Tag = "hirvio"; |
---|
194 | Add(hirvio, 2); |
---|
195 | |
---|
196 | LabyrinthWandererBrain labyrinttiAivot = new LabyrinthWandererBrain(40); |
---|
197 | labyrinttiAivot.Speed = 100.0; |
---|
198 | labyrinttiAivot.LabyrinthWallTag = "seina"; |
---|
199 | |
---|
200 | FollowerBrain seuraajanAivot = new FollowerBrain(pelaaja); |
---|
201 | seuraajanAivot.Speed = 200; |
---|
202 | seuraajanAivot.DistanceFar = 400; |
---|
203 | seuraajanAivot.FarBrain = labyrinttiAivot; |
---|
204 | seuraajanAivot.TurnWhileMoving = true; |
---|
205 | hirvio.Brain = seuraajanAivot; |
---|
206 | |
---|
207 | AddCollisionHandler(hirvio, "ammus", HirvioAmmuttiin); |
---|
208 | } |
---|
209 | |
---|
210 | void AmmuAseella(AssaultRifle ase) |
---|
211 | { |
---|
212 | ammus = ase.Shoot(); |
---|
213 | |
---|
214 | if (ammus != null) |
---|
215 | { |
---|
216 | ammus.Tag = "ammus"; |
---|
217 | AddCollisionHandler(ammus, "seina", AmmusOsui); |
---|
218 | } |
---|
219 | } |
---|
220 | |
---|
221 | void LuoAlkuvalikko() |
---|
222 | { |
---|
223 | MultiSelectWindow alkuValikko = new MultiSelectWindow("Peli_1", "Aloita peli", "Asetukset", "Lopeta"); |
---|
224 | Add(alkuValikko); |
---|
225 | |
---|
226 | Level.Background.Image = taustaKuva; |
---|
227 | Level.Background.FitToLevel(); |
---|
228 | |
---|
229 | alkuValikko.AddItemHandler(0, AloitaPeli); |
---|
230 | alkuValikko.AddItemHandler(2, Exit); |
---|
231 | alkuValikko.Color = Color.Black; |
---|
232 | } |
---|
233 | } |
---|
234 | |
---|