1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using Jypeli; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using Jypeli.Controls; |
---|
6 | using Jypeli.Effects; |
---|
7 | using Jypeli.Widgets; |
---|
8 | |
---|
9 | public class Peli_1 : PhysicsGame |
---|
10 | { |
---|
11 | PhysicsObject pelaaja; |
---|
12 | PhysicsObject hirvio; |
---|
13 | GameObject tahtain; |
---|
14 | Vector suunta; |
---|
15 | |
---|
16 | AssaultRifle pelaajanAse; |
---|
17 | |
---|
18 | Image avaimenKuva = LoadImage("Avain"); |
---|
19 | Image aseenKuva = LoadImage("ase_1"); |
---|
20 | Image hirvionKuva = LoadImage("Hirvio"); |
---|
21 | Image tahtainKuva = LoadImage("Tahtain"); |
---|
22 | Image seinaKuva = LoadImage("Seina_1"); |
---|
23 | Image pelaajanKuva = LoadImage("Pelaaja"); |
---|
24 | Image lattiaKuva = LoadImage("Lattia_1"); |
---|
25 | |
---|
26 | public override void Begin() |
---|
27 | { |
---|
28 | LuoAlkuvalikko(); |
---|
29 | |
---|
30 | PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
31 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
32 | } |
---|
33 | |
---|
34 | void AloitaPeli() |
---|
35 | { |
---|
36 | LuoKentta(); |
---|
37 | } |
---|
38 | |
---|
39 | void LuoKentta() |
---|
40 | { |
---|
41 | |
---|
42 | LuoPelaaja(Level.Left + 50, 0); |
---|
43 | LuoHirvio(500, 0); |
---|
44 | LuoAvain(500, -75); |
---|
45 | LisaaOhjaimet(); |
---|
46 | Camera.Follow(pelaaja); |
---|
47 | ColorTileMap ruudut = ColorTileMap.FromLevelAsset("Kentta_1"); |
---|
48 | |
---|
49 | Level.Background.Color = Color.Black; |
---|
50 | |
---|
51 | //ruudut.SetTileMethod(Color.FromHexCode("00FF00"), LuoPelaaja); |
---|
52 | ruudut.SetTileMethod(Color.Black, LuoSeina); |
---|
53 | //ruudut.SetTileMethod(Color.Yellow, LuoAvain); |
---|
54 | //ruudut.SetTileMethod(Color.Red, LuoVihu); |
---|
55 | //ruudut.SetTileMethod(Color.Brown, LuoOvi); |
---|
56 | ruudut.SetTileMethod(Color.White, LuoLattia); |
---|
57 | ruudut.Execute(40, 40); |
---|
58 | |
---|
59 | //IsMouseVisible = true; |
---|
60 | } |
---|
61 | |
---|
62 | void LisaaOhjaimet() |
---|
63 | { |
---|
64 | Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(-20000, 0)); |
---|
65 | Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(20000, 0)); |
---|
66 | Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, 20000)); |
---|
67 | Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, -20000)); |
---|
68 | Mouse.Listen(MouseButton.Left, ButtonState.Down, AmmuAseella, "Ammu", pelaajanAse); |
---|
69 | } |
---|
70 | |
---|
71 | void LiikutaPelaajaa(Vector vektori) |
---|
72 | { |
---|
73 | pelaaja.Push(vektori); |
---|
74 | } |
---|
75 | |
---|
76 | void LuoPelaaja(double x, double y) |
---|
77 | { |
---|
78 | pelaaja = new PhysicsObject(20, 20); |
---|
79 | pelaaja.Shape = Shape.Circle; |
---|
80 | //pelaaja.Position = paikka; |
---|
81 | pelaaja.X = x; |
---|
82 | pelaaja.Y = y; |
---|
83 | pelaaja.LinearDamping = 0.5; |
---|
84 | pelaaja.Image = pelaajanKuva; |
---|
85 | pelaaja.CanRotate = false; |
---|
86 | pelaaja.RotateImage = true; |
---|
87 | Add(pelaaja, 2); |
---|
88 | |
---|
89 | pelaajanAse = new AssaultRifle(30, 10); |
---|
90 | pelaajanAse.Ammo.Value = 1000; |
---|
91 | pelaajanAse.FireRate = 2; |
---|
92 | pelaajanAse.Image = aseenKuva; |
---|
93 | pelaajanAse.X = 5; |
---|
94 | pelaajanAse.Y = 10; |
---|
95 | pelaaja.Add(pelaajanAse); |
---|
96 | pelaajanAse.Layer = pelaaja.Layer; |
---|
97 | |
---|
98 | LuoTahtain(); |
---|
99 | |
---|
100 | Camera.Zoom(1.2); |
---|
101 | |
---|
102 | Mouse.ListenMovement(1.0, HiiriLiikkui, ""); |
---|
103 | } |
---|
104 | |
---|
105 | |
---|
106 | void HiiriLiikkui(AnalogState hiirenLiike) |
---|
107 | { |
---|
108 | suunta = (Mouse.PositionOnWorld - pelaaja.AbsolutePosition).Normalize(); |
---|
109 | pelaaja.Angle = suunta.Angle; |
---|
110 | tahtain.AbsolutePosition = Mouse.PositionOnWorld; |
---|
111 | } |
---|
112 | |
---|
113 | |
---|
114 | void LuoAvain(double x, double y) |
---|
115 | { |
---|
116 | PhysicsObject avain = new PhysicsObject(20, 20); |
---|
117 | avain.Image = avaimenKuva; |
---|
118 | avain.X = x; |
---|
119 | avain.Y = y; |
---|
120 | Add(avain, 2); |
---|
121 | } |
---|
122 | |
---|
123 | |
---|
124 | void LuoSeina(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
125 | { |
---|
126 | PhysicsObject seina = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
127 | seina.Position = paikka; |
---|
128 | seina.Image = seinaKuva; |
---|
129 | seina.CollisionIgnoreGroup = 1; |
---|
130 | Add(seina,2); |
---|
131 | } |
---|
132 | |
---|
133 | |
---|
134 | void LuoLattia(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
135 | { |
---|
136 | GameObject lattia = new GameObject(40, 40); |
---|
137 | lattia.Position = paikka; |
---|
138 | lattia.Image = lattiaKuva; |
---|
139 | Add(lattia,-3); |
---|
140 | } |
---|
141 | |
---|
142 | void LuoTahtain() |
---|
143 | { |
---|
144 | tahtain = new GameObject (20, 20); |
---|
145 | tahtain.Image = tahtainKuva; |
---|
146 | //tahtain.IgnoresPhysicsLogics = true; |
---|
147 | Add(tahtain, 3); |
---|
148 | } |
---|
149 | |
---|
150 | void LuoHirvio(double x, double y) |
---|
151 | { |
---|
152 | hirvio = new PhysicsObject(50, 50); |
---|
153 | hirvio.LinearDamping = 0.5; |
---|
154 | hirvio.Image = hirvionKuva; |
---|
155 | hirvio.CanRotate = false; |
---|
156 | hirvio.X = x; |
---|
157 | hirvio.Y = y; |
---|
158 | Add(hirvio, 2); |
---|
159 | |
---|
160 | FollowerBrain seuraajanAivot = new FollowerBrain(pelaaja); |
---|
161 | seuraajanAivot.Speed = 200; |
---|
162 | seuraajanAivot.DistanceFar = 600; |
---|
163 | seuraajanAivot.TurnWhileMoving = true; |
---|
164 | hirvio.Brain = seuraajanAivot; |
---|
165 | } |
---|
166 | |
---|
167 | void AmmuAseella(AssaultRifle ase) |
---|
168 | { |
---|
169 | PhysicsObject ammus = ase.Shoot(); |
---|
170 | } |
---|
171 | |
---|
172 | void LuoAlkuvalikko() |
---|
173 | { |
---|
174 | MultiSelectWindow alkuValikko = new MultiSelectWindow("Peli_1", "Aloita peli", "Asetukset", "Lopeta"); |
---|
175 | Add(alkuValikko); |
---|
176 | |
---|
177 | Level.Background.Color = Color.Gray; |
---|
178 | |
---|
179 | alkuValikko.AddItemHandler(0, AloitaPeli); |
---|
180 | } |
---|
181 | } |
---|