1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using Jypeli; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using Jypeli.Controls; |
---|
6 | using Jypeli.Effects; |
---|
7 | using Jypeli.Widgets; |
---|
8 | |
---|
9 | public class Peli_1 : PhysicsGame |
---|
10 | { |
---|
11 | PhysicsObject pelaaja; |
---|
12 | Vector suunta; |
---|
13 | |
---|
14 | Image seinaKuva = LoadImage("Seina_1"); |
---|
15 | Image pelaajanKuva = LoadImage("Pelaaja"); |
---|
16 | Image lattiaKuva = LoadImage("Lattia_1"); |
---|
17 | |
---|
18 | public override void Begin() |
---|
19 | { |
---|
20 | LuoKentta(); |
---|
21 | LisaaOhjaimet(); |
---|
22 | LuoPelaaja(Level.Left + 50, 0); |
---|
23 | Camera.Follow(pelaaja); |
---|
24 | |
---|
25 | PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
26 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
27 | } |
---|
28 | |
---|
29 | void LuoKentta() |
---|
30 | { |
---|
31 | ColorTileMap ruudut = ColorTileMap.FromLevelAsset("Kentta_1"); |
---|
32 | |
---|
33 | Level.Background.Color = Color.Black; |
---|
34 | |
---|
35 | //ruudut.SetTileMethod(Color.FromHexCode("00FF00"), LuoPelaaja); |
---|
36 | ruudut.SetTileMethod(Color.Black, LuoSeina); |
---|
37 | //ruudut.SetTileMethod(Color.Yellow, LuoAvain); |
---|
38 | //ruudut.SetTileMethod(Color.Red, LuoVihu); |
---|
39 | //ruudut.SetTileMethod(Color.Brown, LuoOvi); |
---|
40 | ruudut.SetTileMethod(Color.White, LuoLattia); |
---|
41 | ruudut.Execute(40, 40); |
---|
42 | |
---|
43 | IsMouseVisible = true; |
---|
44 | } |
---|
45 | |
---|
46 | void LisaaOhjaimet() |
---|
47 | { |
---|
48 | Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(-1500, 0)); |
---|
49 | Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(1500, 0)); |
---|
50 | Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, 1500)); |
---|
51 | Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, -1500)); |
---|
52 | } |
---|
53 | |
---|
54 | void LiikutaPelaajaa(Vector vektori) |
---|
55 | { |
---|
56 | pelaaja.Push(vektori); |
---|
57 | } |
---|
58 | |
---|
59 | void LuoPelaaja(double x, double y) |
---|
60 | { |
---|
61 | pelaaja = new PhysicsObject(20, 20); |
---|
62 | pelaaja.Shape = Shape.Circle; |
---|
63 | //pelaaja.Position = paikka; |
---|
64 | pelaaja.X = x; |
---|
65 | pelaaja.Y = y; |
---|
66 | pelaaja.LinearDamping = 0.5; |
---|
67 | pelaaja.Image = pelaajanKuva; |
---|
68 | pelaaja.RotateImage = true; |
---|
69 | //pelaaja.Angle = Angle.FromDegrees(270); |
---|
70 | Add(pelaaja, 3); |
---|
71 | |
---|
72 | Mouse.ListenMovement(1.0, KaannaPelaajanKuvaa, ""); |
---|
73 | } |
---|
74 | |
---|
75 | |
---|
76 | void KaannaPelaajanKuvaa(AnalogState hiirenLiike) |
---|
77 | { |
---|
78 | suunta = (Mouse.PositionOnWorld - pelaaja.AbsolutePosition).Normalize(); |
---|
79 | pelaaja.Angle = suunta.Angle; |
---|
80 | } |
---|
81 | |
---|
82 | |
---|
83 | void LuoAvain(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
84 | { |
---|
85 | PhysicsObject avain = new PhysicsObject(20, 20); |
---|
86 | } |
---|
87 | |
---|
88 | |
---|
89 | void LuoSeina(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
90 | { |
---|
91 | PhysicsObject seina = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
92 | seina.Position = paikka; |
---|
93 | seina.Image = seinaKuva; |
---|
94 | seina.CollisionIgnoreGroup = 1; |
---|
95 | Add(seina,3); |
---|
96 | } |
---|
97 | |
---|
98 | |
---|
99 | void LuoLattia(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
100 | { |
---|
101 | GameObject lattia = new GameObject(40, 40); |
---|
102 | lattia.Position = paikka; |
---|
103 | lattia.Image = lattiaKuva; |
---|
104 | Add(lattia,-3); |
---|
105 | } |
---|
106 | } |
---|