source: 2014/27/ArttuR/Peli_1/Peli_1/Peli_1/Peli_1/Peli_1.cs @ 5177

Revision 5177, 1.6 KB checked in by arosrinn, 7 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Peli_1 : PhysicsGame
10{
11    PhysicsObject pelaaja;
12    Vector vektori;
13
14    public override void Begin()
15    {
16        LuoKentta();
17        LisaaOhjaimet();
18
19
20        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
21        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
22    }
23
24    void LuoKentta()
25    {
26        ColorTileMap ruudut = ColorTileMap.FromLevelAsset("kentta_1");
27
28        ruudut.SetTileMethod(Color.Green, LuoPelaaja);
29        ruudut.SetTileMethod(Color.Black, LuoSeina);
30        ruudut.SetTileMethod(Color.Yellow, LuoAvain);
31        ruudut.SetTileMethod(Color.Red, LuoVihu);
32        ruudut.SetTileMethod(Color.Brown, LuoOvi);
33    }
34
35    void LisaaOhjaimet()
36    {
37        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(-1500, 0));
38        Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(1500, 0));
39        Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, 1500));
40        Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, -1500));
41    }
42
43    void LiikutaPelaajaa(Vector vektori)
44    {
45        pelaaja.Push(vektori);
46    }
47
48    void LuoPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
49    {
50        pelaaja = new PhysicsObject(20, 20);
51        pelaaja.Shape = Shape.Circle;
52        pelaaja.LinearDamping = 0.5;
53        Add(pelaaja);
54    }
55}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.