1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using Jypeli; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using Jypeli.Controls; |
---|
6 | using Jypeli.Effects; |
---|
7 | using Jypeli.Widgets; |
---|
8 | |
---|
9 | public class gamefusion : PhysicsGame |
---|
10 | { |
---|
11 | const double nopeus = 2000; |
---|
12 | const double hyppyNopeus = 800; |
---|
13 | const int RUUDUN_KOKO = 40; |
---|
14 | |
---|
15 | PlatformCharacter pelaaja1; |
---|
16 | |
---|
17 | Image pelaajanKuva = LoadImage("sotilas"); |
---|
18 | Image coinKuva = LoadImage("coin"); |
---|
19 | |
---|
20 | SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali"); |
---|
21 | |
---|
22 | public override void Begin() |
---|
23 | { |
---|
24 | Gravity = new Vector(0, -1000); |
---|
25 | |
---|
26 | LuoKentta(); |
---|
27 | LisaaNappaimet(); |
---|
28 | |
---|
29 | Camera.Follow(pelaaja1); |
---|
30 | Camera.ZoomFactor = 1.2; |
---|
31 | Camera.StayInLevel = true; |
---|
32 | } |
---|
33 | |
---|
34 | void LuoKentta() |
---|
35 | { |
---|
36 | TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta1"); |
---|
37 | kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso); |
---|
38 | kentta.SetTileMethod('*', Lisaacoin); |
---|
39 | kentta.SetTileMethod('N', LisaaPelaaja); |
---|
40 | kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO); |
---|
41 | Level.CreateBorders(); |
---|
42 | Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue); |
---|
43 | } |
---|
44 | |
---|
45 | void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
46 | { |
---|
47 | PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
48 | taso.Position = paikka; |
---|
49 | taso.Color = Color.Green; |
---|
50 | Add(taso); |
---|
51 | } |
---|
52 | |
---|
53 | void Lisaacoin(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
54 | { |
---|
55 | PhysicsObject coin = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
56 | coin.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
57 | coin.Position = paikka; |
---|
58 | coin.Image = coinKuva; |
---|
59 | coin.Tag = "coin"; |
---|
60 | Add(coin); |
---|
61 | } |
---|
62 | |
---|
63 | void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
64 | { |
---|
65 | pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus); |
---|
66 | pelaaja1.Position = paikka; |
---|
67 | pelaaja1.Mass = 4.0; |
---|
68 | pelaaja1.Image = pelaajanKuva; |
---|
69 | AddCollisionHandler(pelaaja1, "coin", TormaaTahteen); |
---|
70 | Add(pelaaja1); |
---|
71 | } |
---|
72 | |
---|
73 | void LisaaNappaimet() |
---|
74 | { |
---|
75 | Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet"); |
---|
76 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
77 | |
---|
78 | |
---|
79 | |
---|
80 | ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä"); |
---|
81 | |
---|
82 | ControllerOne.ListenAnalog(AnalogControl.LeftStick, 0.1, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle"); |
---|
83 | ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus); |
---|
84 | |
---|
85 | PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
86 | } |
---|
87 | |
---|
88 | void Liikuta(AnalogState tatinTila) |
---|
89 | { |
---|
90 | Vector tatinAsento = tatinTila.StateVector; |
---|
91 | if (tatinAsento.X == 0.0) |
---|
92 | { |
---|
93 | return; |
---|
94 | } |
---|
95 | pelaaja1.Walk(1000 * tatinAsento.X); |
---|
96 | } |
---|
97 | |
---|
98 | void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus) |
---|
99 | { |
---|
100 | hahmo.Jump(nopeus); |
---|
101 | } |
---|
102 | |
---|
103 | void TormaaTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject coin) |
---|
104 | { |
---|
105 | maaliAani.Play(); |
---|
106 | MessageDisplay.Add("Keräsit kolikon!"); |
---|
107 | coin.Destroy(); |
---|
108 | } |
---|
109 | void tunistus() |
---|
110 | { |
---|
111 | if (ControllerOne.IsConnected) |
---|
112 | { |
---|
113 | ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä"); |
---|
114 | ControllerOne.ListenAnalog(AnalogControl.LeftStick, 0.1, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle"); |
---|
115 | ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus); |
---|
116 | } |
---|
117 | else |
---|
118 | { |
---|
119 | |
---|
120 | Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, LiikutaNappis, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus); |
---|
121 | Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, LiikutaNappis, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus); |
---|
122 | Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus); |
---|
123 | } |
---|
124 | } |
---|
125 | void LiikutaNappis(PlatformCharacter hahmo, double nopeus) |
---|
126 | { |
---|
127 | hahmo.Walk(nopeus); |
---|
128 | } |
---|
129 | } |
---|