source: 2014/27/ArttuH/gamefusion/gamefusion/gamefusion/gamefusion.cs @ 5227

Revision 5227, 4.0 KB checked in by arjuhoyl, 9 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class gamefusion : PhysicsGame
10{
11    const double nopeus = 2000;
12    const double hyppyNopeus = 800;
13    const int RUUDUN_KOKO = 40;
14
15    PlatformCharacter pelaaja1;
16
17    Image pelaajanKuva = LoadImage("sotilas");
18    Image coinKuva = LoadImage("coin");
19
20    SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali");
21
22    public override void Begin()
23    {
24        Gravity = new Vector(0, -1000);
25
26        LuoKentta();
27        LisaaNappaimet();
28
29        Camera.Follow(pelaaja1);
30        Camera.ZoomFactor = 1.2;
31        Camera.StayInLevel = true;
32    }
33
34    void LuoKentta()
35    {
36        TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta1");
37        kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso);
38        kentta.SetTileMethod('*', Lisaacoin);
39        kentta.SetTileMethod('N', LisaaPelaaja);
40        kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
41        Level.CreateBorders();
42        Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue);
43    }
44
45    void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
46    {
47        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
48        taso.Position = paikka;
49        taso.Color = Color.Green;
50        Add(taso);
51    }
52
53    void Lisaacoin(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
54    {
55        PhysicsObject coin = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
56        coin.IgnoresCollisionResponse = true;
57        coin.Position = paikka;
58        coin.Image = coinKuva;
59        coin.Tag = "coin";
60        Add(coin);
61    }
62
63    void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
64    {
65        pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus);
66        pelaaja1.Position = paikka;
67        pelaaja1.Mass = 4.0;
68        pelaaja1.Image = pelaajanKuva;
69        AddCollisionHandler(pelaaja1, "coin", TormaaTahteen);
70        Add(pelaaja1);
71    }
72
73    void LisaaNappaimet()
74    {
75        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
76        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
77
78
79
80        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
81
82        ControllerOne.ListenAnalog(AnalogControl.LeftStick, 0.1, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle");
83        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
84
85        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
86    }
87
88    void Liikuta(AnalogState tatinTila)
89    {
90        Vector tatinAsento = tatinTila.StateVector;
91        if (tatinAsento.X == 0.0)
92        {
93            return;
94        }
95        pelaaja1.Walk(1000 * tatinAsento.X);
96    }
97
98    void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
99    {
100        hahmo.Jump(nopeus);
101    }
102
103    void TormaaTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject coin)
104    {
105        maaliAani.Play();
106        MessageDisplay.Add("Keräsit kolikon!");
107        coin.Destroy();
108    }
109    void tunistus()
110    {
111        if (ControllerOne.IsConnected)
112        {
113            ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
114            ControllerOne.ListenAnalog(AnalogControl.LeftStick, 0.1, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle");
115            ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
116        }
117        else
118        {
119
120            Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, LiikutaNappis, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
121            Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, LiikutaNappis, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus);
122            Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
123        }
124    }
125    void LiikutaNappis(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
126    {
127        hahmo.Walk(nopeus);
128    }
129}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.