source: 2014/27/AnttiI/Omapeli/TaisteluAreena/TaisteluAreena/TaisteluAreena/TaisteluAreena.cs @ 5232

Revision 5232, 2.1 KB checked in by jookriha, 7 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class TaisteluAreena : PhysicsGame
10{
11    LaserGun pelaajan1Ase;
12    //PhysicsObject ammus;
13    PlatformCharacter piisoni;
14
15    public override void Begin()
16    {
17        LuoAlkuValikko();
18
19
20    }
21
22
23    void LuoAlkuValikko()
24    {
25        MultiSelectWindow alkuValikko = new MultiSelectWindow("Pelin alkuvalikko", "Aloita peli", "Parhaat pisteet", "Lopeta");
26        Add(alkuValikko);
27
28        alkuValikko.AddItemHandler(0, AloitaPeli);
29        alkuValikko.AddItemHandler(1, ParhaatPisteet);
30        alkuValikko.AddItemHandler(2, Exit);
31    }
32
33
34    void AloitaPeli()
35    {
36        ClearAll();
37        LuoKentta();
38        LuoPelattavaOlio();
39        LisaaOhjaimet();
40
41    }
42
43
44    void ParhaatPisteet()
45    {
46
47    }
48
49
50    void LuoKentta()
51    {
52        Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.Blue);
53
54    }
55
56
57    void LisaaOhjaimet()
58    {
59        Mouse.Listen(MouseButton.Left, ButtonState.Pressed,
60  Ammu, "Ammu aseella.",pelaajan1Ase);
61        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
62        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
63    }
64    void LuoPelattavaOlio()
65    {
66        piisoni = new PlatformCharacter(500, 500);
67        piisoni.Image = LoadImage("kanatyyppi2");
68        pelaajan1Ase = new LaserGun(100, 25);
69        pelaajan1Ase.Ammo.Value = 1000;
70        pelaajan1Ase.X = +33;
71        pelaajan1Ase.Y = -10;
72        //pelaajan1Ase.ProjectileCollision = AmmusOsui;
73
74        Add(piisoni);
75
76        piisoni.Add(pelaajan1Ase);
77
78    }
79    void AmmusOsui(PhysicsObject ammus, PhysicsObject kohde)
80    {
81        ammus.Destroy();
82
83    }
84    void Ammu(LaserGun ase)
85    {
86
87        PhysicsObject ammus = ase.Shoot();
88
89        if (ammus != null)
90        {
91            //ammus.Size *= 3;
92            //ammus.Image = ...
93            //ammus.MaximumLifetime = TimeSpan.FromSeconds(2.0);
94
95
96        }
97    }
98}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.