1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using Jypeli; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using Jypeli.Controls; |
---|
6 | using Jypeli.Effects; |
---|
7 | using Jypeli.Widgets; |
---|
8 | |
---|
9 | public class Juoksupeli : PhysicsGame |
---|
10 | { |
---|
11 | PhysicsObject Pelaaja; |
---|
12 | PhysicsObject vihu; |
---|
13 | public override void Begin() |
---|
14 | { |
---|
15 | AloitaAlusta(); |
---|
16 | } |
---|
17 | |
---|
18 | |
---|
19 | void AloitaAlusta() |
---|
20 | { |
---|
21 | ClearAll(); |
---|
22 | LuoKentta(); |
---|
23 | LisaaOhjaimet(); |
---|
24 | Camera.Follow(Pelaaja); |
---|
25 | } |
---|
26 | |
---|
27 | |
---|
28 | void LuoKentta() |
---|
29 | { |
---|
30 | TileMap ruudut = TileMap.FromLevelAsset("kentta"); |
---|
31 | ruudut.SetTileMethod('p', LuoPelaaja); |
---|
32 | ruudut.SetTileMethod('#', LuoPalikka); |
---|
33 | ruudut.SetTileMethod('v', LuoVihu); |
---|
34 | ruudut.Execute(40, 40); |
---|
35 | } |
---|
36 | |
---|
37 | void LuoPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
38 | { |
---|
39 | Pelaaja = new PhysicsObject(50.0, 50.0); |
---|
40 | Pelaaja.Position = paikka; |
---|
41 | Pelaaja.Shape = Shape.Star; |
---|
42 | //Pelaaja.Image = LoadImage("jonne"); |
---|
43 | Add(Pelaaja); |
---|
44 | } |
---|
45 | |
---|
46 | void LuoPalikka(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
47 | { |
---|
48 | PhysicsObject palikka = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
49 | palikka.Position = paikka; |
---|
50 | palikka.Shape = Shape.Rectangle; |
---|
51 | palikka.Color = Color.Gold; |
---|
52 | Add(palikka); |
---|
53 | } |
---|
54 | |
---|
55 | void LisaaOhjaimet() |
---|
56 | { |
---|
57 | Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, "liikuttaa pelaajaa", new Vector(0, 2000)); |
---|
58 | Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, "liikuttaa pelaajaa", new Vector(-2000, 0)); |
---|
59 | Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, "liikuttaa pelaajaa", new Vector(2000, 0)); |
---|
60 | Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, "liikuttaa pelaajaa", new Vector(0, -2000)); |
---|
61 | Keyboard.Listen(Key.R, ButtonState.Pressed, AloitaAlusta, "aloitaa pelin alusta"); |
---|
62 | |
---|
63 | PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
64 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
65 | } |
---|
66 | |
---|
67 | void LiikutaPelaajaa(Vector vektori) |
---|
68 | { |
---|
69 | Pelaaja.Push(vektori); |
---|
70 | } |
---|
71 | |
---|
72 | |
---|
73 | void LuoVihu(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
74 | { |
---|
75 | vihu = new PhysicsObject(300, 50); |
---|
76 | vihu.Image = LoadImage("puukko_04"); |
---|
77 | vihu.Position = paikka; |
---|
78 | Add(vihu); |
---|
79 | } |
---|
80 | |
---|
81 | |
---|
82 | |
---|
83 | |
---|
84 | |
---|
85 | } |
---|