source: 2014/26/Pyry-PetteriP/Pong/Pong/Pong/Pong.cs @ 5057

Revision 5057, 3.6 KB checked in by pypelli, 7 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Pong : PhysicsGame
10{
11    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 200);
12    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -200);
13
14    PhysicsObject pallo;
15
16    PhysicsObject maila1;
17    PhysicsObject maila2;
18
19    IntMeter pelaajan1Pisteet;
20    IntMeter pelaajan2Pisteet;
21
22    public override void Begin()
23    {
24
25        LuoKentta();
26
27        AsetaOhjaimet();
28
29        LisaaLaskurit();
30
31        AloitaPeli();
32    }
33
34
35
36
37
38
39
40
41    void LuoKentta()
42    {
43        pallo = new PhysicsObject(80.0, 80.0);
44        Add(pallo);
45        pallo.X = -200.0;
46        pallo.Y = -0.0;
47        pallo.Shape = Shape.Circle;
48        pallo.Color = Color.Blue;
49
50        maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
51        maila2 = LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
52
53        AddCollisionHandler(pallo, KasittelePallonTormays);
54        PhysicsObject vasenReuna = Level.CreateLeftBorder();
55        vasenReuna.Restitution = 1.0;
56        vasenReuna.IsVisible = false;
57     
58        Camera.ZoomToLevel();
59        pallo.Restitution = 1.0;
60        Level.Background.Color = Color.Black;
61    }
62
63
64    void AloitaPeli()
65    {
66        Vector impulssi = new Vector(500.0, 0.0);
67        pallo.Hit(impulssi);
68
69    }
70
71    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
72    {
73        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
74        maila.Shape = Shape.Rectangle;
75        maila.X = x;
76        maila.Y = y;
77        maila.Restitution = 1.0;
78        Add(maila);
79        return maila;
80    }
81
82    void AsetaOhjaimet()
83    {
84        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
85        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
86        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
87
88
89
90        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
91        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
92        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
93        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
94
95
96
97        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
98
99
100        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
101        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
102
103
104    }
105
106    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
107    {
108        if ((nopeus.Y > 0) && (maila.Top > Level.Top))
109        {
110            maila.Velocity = Vector.Zero;
111            return;
112        }
113
114        maila.Velocity = nopeus;
115    }
116
117
118
119    void LisaaLaskurit()
120    {
121        pelaajan1Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Left + 100.0, Screen.Top - 100.0);
122        pelaajan2Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Right - 100.0, Screen.Top - 100.0);
123    }
124    IntMeter LuoPisteLaskuri()
125    {
126        IntMeter laskuri = new IntMeter(0);
127        laskuri.MaxValue = 10;
128        return laskuri;
129        Label naytto = new Label(); naytto.BindTo(laskuri);
130        naytto.X = x;
131        naytto.Y = y;
132        naytto.TextColor = Color.White;
133        naytto.BorderColor = Level.Background.Color;
134        naytto.Color = Level.Background.Color;
135        Add(naytto);
136
137    }
138
139
140
141
142}
143
144
145
146
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.