1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using Jypeli; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using Jypeli.Controls; |
---|
6 | using Jypeli.Effects; |
---|
7 | using Jypeli.Widgets; |
---|
8 | |
---|
9 | public class Sticman_The_Last_Stand : PhysicsGame |
---|
10 | { |
---|
11 | Pelaaja[] Pelaajat = new Pelaaja[2]; |
---|
12 | enum Pelimuoto { Yksinpeli, Moninpeli, Survival } |
---|
13 | |
---|
14 | ColorTileMap ruudut; |
---|
15 | int pelaajaLKM = 0; |
---|
16 | |
---|
17 | public override void Begin() |
---|
18 | { |
---|
19 | LuoAlkuvalikko(); |
---|
20 | } |
---|
21 | |
---|
22 | void AloitaPeli(Pelimuoto muoto) |
---|
23 | { |
---|
24 | LuoKentta(); |
---|
25 | if (muoto == Pelimuoto.Yksinpeli) |
---|
26 | { |
---|
27 | //LuoPelaaja(new Vector(Level.Left + 100, Level.Bottom + 100), 1); |
---|
28 | pelaajaLKM = 1; |
---|
29 | ruudut = ColorTileMap.FromLevelAsset("LAYOUT"); |
---|
30 | ruudut.SetTileMethod(Color.Black, LuoSeina); |
---|
31 | ruudut.SetTileMethod(Color.Azure, LuoTaso); |
---|
32 | ruudut.SetTileMethod(Color.Red, LuoPelaaja); |
---|
33 | //ruudut.SetTileMethod(Color.BrightGreen, LuoPelaaja); |
---|
34 | |
---|
35 | ruudut.Execute(); |
---|
36 | LuoVihollinen(new Vector(Level.Right - 100, Level.Bottom + 100)); |
---|
37 | } |
---|
38 | |
---|
39 | if (muoto == Pelimuoto.Moninpeli) |
---|
40 | { |
---|
41 | pelaajaLKM = 2; |
---|
42 | //LuoPelaaja(new Vector(Level.Left + 100, Level.Bottom + 100), 1); |
---|
43 | //LuoPelaaja(new Vector(Level.Right - 100, Level.Bottom + 100), 2); |
---|
44 | } |
---|
45 | if (muoto == Pelimuoto.Survival) |
---|
46 | { |
---|
47 | pelaajaLKM = 2; |
---|
48 | //LuoPelaaja(new Vector(Level.Left + 100, Level.Bottom + 100), 1); |
---|
49 | //LuoPelaaja(new Vector(Level.Right - 100, Level.Bottom + 100), 2); |
---|
50 | } |
---|
51 | |
---|
52 | LuoOhjaimet(muoto); |
---|
53 | PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
54 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
55 | } |
---|
56 | |
---|
57 | void LuoKentta() |
---|
58 | { |
---|
59 | Gravity = new Vector(0.0, -800.0); |
---|
60 | Level.Size = new Vector(Screen.Width, Screen.Height); |
---|
61 | /* PhysicsObject alaReuna = Level.CreateBottomBorder(); |
---|
62 | alaReuna.Tag = "lattia"; |
---|
63 | |
---|
64 | |
---|
65 | PhysicsObject vasenReuna = Level.CreateLeftBorder(); |
---|
66 | vasenReuna.IsVisible = false; |
---|
67 | PhysicsObject oikeareuna = Level.CreateRightBorder(); |
---|
68 | oikeareuna.IsVisible = false; |
---|
69 | */ |
---|
70 | |
---|
71 | } |
---|
72 | void LuoSeina(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
73 | { |
---|
74 | PhysicsObject seina = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
75 | seina.Position = paikka; |
---|
76 | seina.IsVisible = false; |
---|
77 | Add(seina); |
---|
78 | } |
---|
79 | void LuoTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
80 | { |
---|
81 | PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
82 | taso.Position = paikka; |
---|
83 | taso.Color = Color.Black; |
---|
84 | Add(taso); |
---|
85 | } |
---|
86 | |
---|
87 | void LuoPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
88 | { |
---|
89 | int numero = pelaajaLKM; |
---|
90 | Pelaaja p = new Pelaaja(leveys, korkeus, 100); |
---|
91 | p.Position = paikka; |
---|
92 | Add(p); |
---|
93 | Pelaajat[numero - 1] = p; |
---|
94 | AddCollisionHandler<PhysicsObject, PhysicsObject>(p, "lattia", delegate { p.IsOnGround = true; }); |
---|
95 | AddCollisionHandler<Pelaaja, Vihollinen>(p, delegate(Pelaaja pelaaja, Vihollinen v) { v.Elamat.Value -= 10; }); |
---|
96 | } |
---|
97 | |
---|
98 | void LuoVihollinen(Vector paikka) |
---|
99 | { |
---|
100 | Vihollinen vihu = new Vihollinen(100, 100, 100); |
---|
101 | vihu.Position = paikka; |
---|
102 | Add(vihu); |
---|
103 | } |
---|
104 | |
---|
105 | void LuoOhjaimet(Pelimuoto muoto) |
---|
106 | { |
---|
107 | Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja 1 hyppää", Pelaajat[0]); |
---|
108 | Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, Liiku, "Pelaaja 1 liikkuu vasen", Pelaajat[0], new Vector(-500.0, 0.0)); |
---|
109 | Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, Liiku, "Pelaaja 1 liikkuu oikea", Pelaajat[0], new Vector(500.0, 0.0)); |
---|
110 | |
---|
111 | if (muoto == Pelimuoto.Moninpeli || muoto == Pelimuoto.Survival) |
---|
112 | { |
---|
113 | Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja 2 hyppää", Pelaajat[1]); |
---|
114 | Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liiku, "Pelaaja 2 liikkuu vasen", Pelaajat[1], new Vector(-500.0, 0.0)); |
---|
115 | Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liiku, "Pelaaja 2 liikkuu oikea", Pelaajat[1], new Vector(500.0, 0.0)); |
---|
116 | } |
---|
117 | } |
---|
118 | |
---|
119 | void Hyppaa(Pelaaja pelaaja) |
---|
120 | { |
---|
121 | if (pelaaja.IsOnGround) |
---|
122 | { |
---|
123 | pelaaja.Hit(new Vector(0.0, 500.0)); |
---|
124 | pelaaja.IsOnGround = false; |
---|
125 | } |
---|
126 | |
---|
127 | } |
---|
128 | |
---|
129 | void Liiku(Pelaaja pelaaja, Vector suunta) |
---|
130 | { |
---|
131 | pelaaja.Push(suunta); |
---|
132 | } |
---|
133 | void LuoAlkuvalikko() |
---|
134 | { |
---|
135 | MultiSelectWindow alkuValikko = new MultiSelectWindow("Pelin alkuvalikko", |
---|
136 | "Yksinpeli", "Moninpeli", "Survival", "Lopeta"); |
---|
137 | Add(alkuValikko); |
---|
138 | alkuValikko.AddItemHandler(0, delegate { AloitaPeli(Pelimuoto.Yksinpeli); }); |
---|
139 | alkuValikko.AddItemHandler(1, delegate { AloitaPeli(Pelimuoto.Moninpeli); }); |
---|
140 | alkuValikko.AddItemHandler(2, delegate { AloitaPeli(Pelimuoto.Survival); }); |
---|
141 | } |
---|
142 | } |
---|