1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using Jypeli; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using Jypeli.Controls; |
---|
6 | using Jypeli.Effects; |
---|
7 | using Jypeli.Widgets; |
---|
8 | |
---|
9 | class Norsu : PlatformCharacter |
---|
10 | { |
---|
11 | private IntMeter pisteLaskuri = new IntMeter(0); |
---|
12 | public IntMeter PisteLaskuri { get { return pisteLaskuri; } } |
---|
13 | |
---|
14 | private IntMeter kranaattiLaskuri = new IntMeter(1000, 0, 1000); |
---|
15 | public IntMeter KranaattiLaskuri { get { return kranaattiLaskuri; } } |
---|
16 | |
---|
17 | private IntMeter nopeus = new IntMeter(200); |
---|
18 | public IntMeter Nopeus { get { return nopeus; } } |
---|
19 | |
---|
20 | public bool onkoautossa = false; |
---|
21 | |
---|
22 | public Norsu(double leveys, double korkeus) |
---|
23 | : base(leveys, korkeus) |
---|
24 | { |
---|
25 | Weapon = new AssaultRifle(40, 20); |
---|
26 | Weapon.Ammo.Value = 10000; |
---|
27 | Weapon.InfiniteAmmo = true; |
---|
28 | Tag = "norsu"; |
---|
29 | } |
---|
30 | } |
---|
31 | |
---|
32 | |
---|
33 | public class Jump : PhysicsGame |
---|
34 | { |
---|
35 | const double nopeus = 200; |
---|
36 | const double hyppyNopeus = 750; |
---|
37 | const int RUUDUN_KOKO = 40; |
---|
38 | |
---|
39 | Norsu pelaaja1; |
---|
40 | Norsu pelaaja2; |
---|
41 | |
---|
42 | //IntMeter pisteLaskuri1; |
---|
43 | //IntMeter pisteLaskuri2; |
---|
44 | |
---|
45 | Image pelaajanKuva = LoadImage("norsu"); |
---|
46 | Image tahtiKuva = LoadImage("tahti"); |
---|
47 | Image autonKuva = LoadImage("auto"); |
---|
48 | |
---|
49 | SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali"); |
---|
50 | |
---|
51 | public override void Begin() |
---|
52 | { |
---|
53 | Gravity = new Vector(0, -1000); |
---|
54 | |
---|
55 | LuoKentta(); |
---|
56 | LisaaNappaimet(); |
---|
57 | LuoPistelaskuri(pelaaja1); |
---|
58 | LuoPistelaskuri(pelaaja2); |
---|
59 | |
---|
60 | |
---|
61 | Camera.Follow(pelaaja1, pelaaja2); |
---|
62 | //Camera.ZoomFactor = 1.2; |
---|
63 | //Camera.StayInLevel = true; |
---|
64 | } |
---|
65 | |
---|
66 | void LuoAseValikko(Norsu pelaaja) |
---|
67 | { |
---|
68 | MultiSelectWindow alkuValikko = new MultiSelectWindow("valitse ase", "Assault Rifle", "Kranaatit"); |
---|
69 | Add(alkuValikko); |
---|
70 | } |
---|
71 | |
---|
72 | void LuoKentta() |
---|
73 | { |
---|
74 | TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta1"); |
---|
75 | kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso); |
---|
76 | kentta.SetTileMethod('*', LisaaTahti); |
---|
77 | kentta.SetTileMethod('N', LisaaPelaaja); |
---|
78 | kentta.SetTileMethod('C', LisaaPelaaja2); |
---|
79 | kentta.SetTileMethod('F', LuoAuto); |
---|
80 | kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO); |
---|
81 | Level.CreateBorders(); |
---|
82 | Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue); |
---|
83 | } |
---|
84 | |
---|
85 | void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
86 | { |
---|
87 | PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
88 | taso.Position = paikka; |
---|
89 | taso.Color = Color.Green; |
---|
90 | Add(taso); |
---|
91 | } |
---|
92 | |
---|
93 | void LisaaTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
94 | { |
---|
95 | PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
96 | tahti.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
97 | tahti.Position = paikka; |
---|
98 | tahti.Image = tahtiKuva; |
---|
99 | tahti.Tag = "tahti"; |
---|
100 | Add(tahti); |
---|
101 | } |
---|
102 | |
---|
103 | void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
104 | { |
---|
105 | pelaaja1 = new Norsu(leveys, korkeus); |
---|
106 | pelaaja1.Position = paikka; |
---|
107 | pelaaja1.Mass = 4.0; |
---|
108 | pelaaja1.Image = pelaajanKuva; |
---|
109 | AddCollisionHandler(pelaaja1, "tahti", TormaaTahteen); |
---|
110 | Add(pelaaja1); |
---|
111 | pelaaja1.Weapon.ProjectileCollision = AmmusOsui; |
---|
112 | |
---|
113 | } |
---|
114 | |
---|
115 | void LisaaPelaaja2(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
116 | { |
---|
117 | pelaaja2 = new Norsu(leveys, korkeus); |
---|
118 | pelaaja2.Position = paikka; |
---|
119 | pelaaja2.Mass = 4.0; |
---|
120 | pelaaja2.Image = pelaajanKuva; |
---|
121 | AddCollisionHandler(pelaaja2, "tahti", TormaaTahteen); |
---|
122 | Add(pelaaja2); |
---|
123 | pelaaja2.Weapon.ProjectileCollision = AmmusOsui; |
---|
124 | |
---|
125 | } |
---|
126 | |
---|
127 | void LisaaNappaimet() |
---|
128 | { |
---|
129 | Keyboard.Listen(Key.Tab, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet"); |
---|
130 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
131 | |
---|
132 | Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -1.0); |
---|
133 | Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, 1.0); |
---|
134 | Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus); |
---|
135 | Keyboard.Listen(Key.NumPad2, ButtonState.Pressed , HeitaKranaatti, "Heitä Kranaatti", pelaaja1); |
---|
136 | Keyboard.Listen(Key.NumPad1, ButtonState.Down, AmmuAseella, "Ammu", pelaaja1); |
---|
137 | Keyboard.Listen(Key.NumPad3, ButtonState.Pressed, OtaAuto, "Nouse auton kyytiin", pelaaja1); |
---|
138 | |
---|
139 | Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja2, -1.0); |
---|
140 | Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja2, 1.0); |
---|
141 | Keyboard.Listen(Key.W,ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja2, hyppyNopeus); |
---|
142 | Keyboard.Listen(Key.F, ButtonState.Pressed, HeitaKranaatti, "Heitä Kranaatti", pelaaja2); |
---|
143 | Keyboard.Listen(Key.G, ButtonState.Down, AmmuAseella, "Ammu", pelaaja2); |
---|
144 | Keyboard.Listen(Key.H, ButtonState.Pressed, OtaAuto, "Nouse auton kyytiin", pelaaja2); |
---|
145 | |
---|
146 | ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä"); |
---|
147 | |
---|
148 | ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus); |
---|
149 | ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus); |
---|
150 | ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus); |
---|
151 | |
---|
152 | PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
153 | |
---|
154 | } |
---|
155 | |
---|
156 | void UlosAuto(Norsu pelaaja) |
---|
157 | { |
---|
158 | pelaaja.Image = pelaajanKuva; |
---|
159 | pelaaja.Width = RUUDUN_KOKO; |
---|
160 | pelaaja.Height = RUUDUN_KOKO; |
---|
161 | pelaaja.Mass = 4.0; |
---|
162 | pelaaja.Nopeus.Value = 200; |
---|
163 | pelaaja.onkoautossa = false; |
---|
164 | } |
---|
165 | |
---|
166 | void OtaAuto(Norsu pelaaja) |
---|
167 | { |
---|
168 | if (pelaaja.onkoautossa) |
---|
169 | { |
---|
170 | UlosAuto(pelaaja); |
---|
171 | LuoAuto(pelaaja.Position, RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO); |
---|
172 | } |
---|
173 | else |
---|
174 | { |
---|
175 | foreach (PhysicsObject auto in GetObjectsWithTag("Auto")) |
---|
176 | { |
---|
177 | if (Vector.Distance(auto.Position, pelaaja.Position) < 100) |
---|
178 | { |
---|
179 | pelaaja.Image = auto.Image; |
---|
180 | pelaaja.Width = auto.Width; |
---|
181 | pelaaja.Height = auto.Height; |
---|
182 | pelaaja.Position = auto.Position; |
---|
183 | //pelaaja.Mass = auto.Mass; |
---|
184 | pelaaja.Nopeus.Value = 600; |
---|
185 | pelaaja.onkoautossa = true; |
---|
186 | auto.Destroy(); |
---|
187 | return; |
---|
188 | } |
---|
189 | } |
---|
190 | } |
---|
191 | } |
---|
192 | |
---|
193 | void HeitaKranaatti(Norsu pelaaja) |
---|
194 | { |
---|
195 | if (pelaaja.KranaattiLaskuri.Value > 0) |
---|
196 | { |
---|
197 | Grenade kranu = new Grenade(4.0); |
---|
198 | pelaaja.Throw(kranu, Angle.FromDegrees(30), 10000); |
---|
199 | pelaaja.KranaattiLaskuri.Value--; |
---|
200 | // kranu.Mass = 1000.0; |
---|
201 | kranu.Explosion.AddShockwaveHandler("Auto", KranaattiOsui); |
---|
202 | kranu.Explosion.AddShockwaveHandler("norsu", KranaattiOsui); |
---|
203 | |
---|
204 | } |
---|
205 | } |
---|
206 | |
---|
207 | void KranaattiOsui(IPhysicsObject rajahdyksenKohde, Vector v) |
---|
208 | { |
---|
209 | if (rajahdyksenKohde.Tag == "norsu") |
---|
210 | { |
---|
211 | UlosAuto(rajahdyksenKohde as Norsu); |
---|
212 | } |
---|
213 | else |
---|
214 | { |
---|
215 | rajahdyksenKohde.Destroy(); |
---|
216 | } |
---|
217 | |
---|
218 | Explosion rajahdys = new Explosion(500); |
---|
219 | rajahdys.Position = rajahdyksenKohde.Position; |
---|
220 | Add(rajahdys); |
---|
221 | } |
---|
222 | |
---|
223 | void AmmuAseella(Norsu pelaaja) |
---|
224 | { |
---|
225 | PhysicsObject ammus = pelaaja.Weapon.Shoot(); |
---|
226 | |
---|
227 | if (ammus != null) |
---|
228 | |
---|
229 | { |
---|
230 | ammus.Mass = 10; |
---|
231 | //ammus.Size *= |
---|
232 | //ammus.Image = ... |
---|
233 | ammus.MaximumLifetime = TimeSpan.FromSeconds(5.0); |
---|
234 | } |
---|
235 | } |
---|
236 | |
---|
237 | void AmmusOsui(PhysicsObject ammus, PhysicsObject kohde) |
---|
238 | { |
---|
239 | ammus.Destroy(); |
---|
240 | |
---|
241 | } |
---|
242 | |
---|
243 | |
---|
244 | void Liikuta(Norsu hahmo, double suunta) |
---|
245 | { |
---|
246 | hahmo.Walk(hahmo.Nopeus.Value * suunta); |
---|
247 | } |
---|
248 | |
---|
249 | void Hyppaa(Norsu hahmo, double nopeus) |
---|
250 | { |
---|
251 | if (!hahmo.onkoautossa) |
---|
252 | { |
---|
253 | hahmo.Jump(nopeus); |
---|
254 | } |
---|
255 | } |
---|
256 | |
---|
257 | void TormaaTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject tahti) |
---|
258 | { |
---|
259 | maaliAani.Play(); |
---|
260 | MessageDisplay.Add("Keräsit tähden!"); |
---|
261 | tahti.Destroy(); |
---|
262 | |
---|
263 | if (hahmo == pelaaja1) |
---|
264 | { |
---|
265 | pelaaja1.PisteLaskuri.Value += 1; |
---|
266 | } |
---|
267 | else |
---|
268 | { |
---|
269 | pelaaja2.PisteLaskuri.Value += 1; |
---|
270 | } |
---|
271 | } |
---|
272 | |
---|
273 | void LuoPistelaskuri(Norsu pelaaja) |
---|
274 | { |
---|
275 | Label pisteNaytto = new Label(); |
---|
276 | pisteNaytto.TextColor = Color.Black; |
---|
277 | pisteNaytto.Color = Color.White; |
---|
278 | Add(pisteNaytto); |
---|
279 | pisteNaytto.BindTo(pelaaja.PisteLaskuri); |
---|
280 | |
---|
281 | Label kranaattiNaytto = new Label(); |
---|
282 | kranaattiNaytto.TextColor = Color.Black; |
---|
283 | kranaattiNaytto.Color = Color.Green; |
---|
284 | Add(kranaattiNaytto); |
---|
285 | kranaattiNaytto.BindTo(pelaaja.KranaattiLaskuri); |
---|
286 | |
---|
287 | Timer ajastin = new Timer(); |
---|
288 | ajastin.Interval = 0.01; |
---|
289 | ajastin.Timeout += delegate |
---|
290 | { |
---|
291 | pisteNaytto.Position = Camera.WorldToScreen(pelaaja.Position) + new Vector(0, 40); |
---|
292 | kranaattiNaytto.Position = Camera.WorldToScreen(pelaaja.Position) + new Vector(0, 65); |
---|
293 | }; |
---|
294 | ajastin.Start(); |
---|
295 | |
---|
296 | } |
---|
297 | |
---|
298 | void LuoAuto(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
299 | { |
---|
300 | PhysicsObject Auto = new PhysicsObject(leveys*4, korkeus*2); |
---|
301 | //PhysicsObject Auto = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys * 4, korkeus * 2); |
---|
302 | //Auto.Shape = Shape.FromImage(autonKuva); |
---|
303 | Auto.Position = paikka; |
---|
304 | Auto.Color = Color.Green; |
---|
305 | Auto.Tag = "Auto"; |
---|
306 | Auto.Mass = 1000; |
---|
307 | Auto.LinearDamping = 0.7; |
---|
308 | Auto.AngularDamping = 0.5; |
---|
309 | Auto.Image = autonKuva; |
---|
310 | Add(Auto); |
---|
311 | } |
---|
312 | |
---|
313 | |
---|
314 | } |
---|