source: 2014/26/JimiR/RunAway/RunAway/RunAway/RunAway/RunAway.cs @ 5064

Revision 5064, 3.0 KB checked in by jotapoti, 6 years ago (diff)

Tein vastuksen ja kentän!!!!!!!!XDMEGALOLREPS

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class RunAway : PhysicsGame
10{
11    Image pelaajanKuva = LoadImage("ukkeli");
12    PhysicsObject pelaaja;
13
14    Image pelaajan2Kuva = LoadImage("slenderman");
15    PhysicsObject pelaaja2;
16
17
18    public override void Begin()
19    {
20        LuoAlkuValikko(); 
21
22    }
23
24
25    void LuoAlkuValikko()
26    {
27        MultiSelectWindow alkuValikko = new MultiSelectWindow("RunAway", "Start", "Quit");
28        Add(alkuValikko);
29
30        alkuValikko.AddItemHandler(0, AloitaPeli);
31        alkuValikko.AddItemHandler(1, Exit);
32    }
33
34    void AloitaPeli()
35    {
36        SmoothTextures = false;
37
38        LuoKentta();
39        LisaaOhjaimet();
40        Camera.FollowedObject = pelaaja;
41        Camera.StayInLevel = true;
42    }
43
44    void LuoKentta()
45    {
46
47        Camera.Follow(pelaaja);
48
49        TileMap ruudut = TileMap.FromLevelAsset("Map");
50        ruudut.SetTileMethod('#', LuoPalikka);
51        ruudut.SetTileMethod('P', LuoPelaaja);
52        ruudut.Execute(40,40);
53    }
54
55    void LisaaOhjaimet()
56    {
57        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down,
58          LiikutaPelaajaa, null, new Vector(-1000, 0));
59        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Up,
60          LiikutaPelaajaa, null, Vector.Zero);
61        Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down,
62          LiikutaPelaajaa, null, new Vector(1000, 0));
63        Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Up,
64          LiikutaPelaajaa, null, Vector.Zero);
65        Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Down,
66          LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, 1000));
67        Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Down,
68          LiikutaPelaajaa, null, Vector.Zero);
69        Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Down,
70          LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, -1000));
71        Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Up,
72         LiikutaPelaajaa, null, Vector.Zero);
73        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
74        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
75    }
76
77    void LiikutaPelaajaa(Vector vektori)
78    {
79        pelaaja.Push(vektori);
80    }
81
82
83
84    void LuoPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
85    {
86         pelaaja = new PhysicsObject(30, 30);
87         pelaaja.Image = pelaajanKuva;
88         pelaaja.Position = paikka;
89         pelaaja.Restitution = 0;
90         pelaaja.CanRotate = false;
91         Add(pelaaja);
92
93         pelaaja2 = new PhysicsObject(30, 30);
94         pelaaja2.Image = pelaajanKuva;
95         pelaaja2.Position = paikka;
96         pelaaja2.Restitution = 0;
97         pelaaja2.CanRotate = false;
98         Add(pelaaja);
99
100         
101    }
102
103    void LuoPalikka(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
104    {
105        PhysicsObject palikka = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
106        palikka.Position = paikka;
107        palikka.Color = Color.BrownGreen;
108        Add(palikka);
109
110    }
111
112}
113
114
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.