1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using Jypeli; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using Jypeli.Controls; |
---|
6 | using Jypeli.Effects; |
---|
7 | using Jypeli.Widgets; |
---|
8 | |
---|
9 | public class RunAway : PhysicsGame |
---|
10 | { |
---|
11 | Image pelaajanKuva = LoadImage("ukkeli"); |
---|
12 | PhysicsObject pelaaja; |
---|
13 | |
---|
14 | |
---|
15 | public override void Begin() |
---|
16 | { |
---|
17 | LuoAlkuValikko(); |
---|
18 | } |
---|
19 | |
---|
20 | |
---|
21 | void LuoAlkuValikko() |
---|
22 | { |
---|
23 | MultiSelectWindow alkuValikko = new MultiSelectWindow("RunAway", "Start", "Quit"); |
---|
24 | Add(alkuValikko); |
---|
25 | |
---|
26 | alkuValikko.AddItemHandler(0, AloitaPeli); |
---|
27 | alkuValikko.AddItemHandler(1, Exit); |
---|
28 | } |
---|
29 | |
---|
30 | void AloitaPeli() |
---|
31 | { |
---|
32 | SmoothTextures = false; |
---|
33 | |
---|
34 | LuoKentta(); |
---|
35 | LisaaOhjaimet(); |
---|
36 | LuoPelaaja(); |
---|
37 | } |
---|
38 | |
---|
39 | void LuoKentta() |
---|
40 | { |
---|
41 | |
---|
42 | Camera.Follow(pelaaja); |
---|
43 | |
---|
44 | TileMap ruudut = TileMap.FromLevelAsset("Map"); |
---|
45 | ruudut.SetTileMethod('#', LuoPalikka); |
---|
46 | } |
---|
47 | |
---|
48 | void LisaaOhjaimet() |
---|
49 | { |
---|
50 | Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, |
---|
51 | LiikutaPelaajaa, null, new Vector(-1000, 0)); |
---|
52 | Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, |
---|
53 | LiikutaPelaajaa, null, new Vector(1000, 0)); |
---|
54 | Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Down, |
---|
55 | LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, 1000)); |
---|
56 | Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Down, |
---|
57 | LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, -1000)); |
---|
58 | PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
59 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
60 | } |
---|
61 | |
---|
62 | void LiikutaPelaajaa(Vector vektori) |
---|
63 | { |
---|
64 | pelaaja.Push(vektori); |
---|
65 | } |
---|
66 | |
---|
67 | void LuoPalikka(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
68 | { |
---|
69 | } |
---|
70 | |
---|
71 | void LuoPelaaja() |
---|
72 | { |
---|
73 | pelaaja = new PhysicsObject(40.0, 40.0); |
---|
74 | pelaaja.Image = pelaajanKuva; |
---|
75 | Add(pelaaja); |
---|
76 | } |
---|
77 | } |
---|
78 | |
---|
79 | |
---|