source: 2014/26/AlvariR/Pong/Pong/Pong/Pong.cs @ 5079

Revision 5079, 4.8 KB checked in by koannak, 6 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Pong : PhysicsGame
10{
11    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 600);
12    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -600);
13    PhysicsObject pallo;
14
15    PhysicsObject maila1;
16    PhysicsObject maila2;
17
18    PhysicsObject vasenReuna;
19    PhysicsObject oikeaReuna;
20
21    IntMeter pelaajan1Pisteet;
22    IntMeter pelaajan2Pisteet;
23
24
25    public override void Begin()
26    {
27        // TODO: Kirjoita ohjelmakoodisi tähän
28        LuoKentta();
29        AsetaOhjaimet();
30        LisaaLaskurit();
31        AloitaPeli();
32        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
33
34    }
35
36    void LuoKentta()
37    {
38        pallo = new PhysicsObject(50.0, 50.0);
39        pallo.Shape = Shape.Circle;
40        pallo.Color = Color.Aquamarine;
41        pallo.X = -200.0;
42        pallo.Y = 0.0;
43        pallo.Restitution = 1.0;
44        pallo.KineticFriction = 0.0;
45        pallo.MomentOfInertia = Double.PositiveInfinity;
46        Add(pallo);
47
48        AddCollisionHandler(pallo, KasittelePallonTormays);
49
50        maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
51        maila2 = LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
52
53        vasenReuna = Level.CreateLeftBorder();
54        vasenReuna.Restitution = 1.0;
55        vasenReuna.KineticFriction = 0.0;
56        vasenReuna.IsVisible = false;
57
58        oikeaReuna = Level.CreateRightBorder();
59        oikeaReuna.Restitution = 1.0;
60        oikeaReuna.KineticFriction = 0.0;
61        oikeaReuna.IsVisible = false;
62
63        PhysicsObject alaReuna = Level.CreateBottomBorder();
64        alaReuna.Restitution = 1.0;
65        alaReuna.KineticFriction = 0.0;
66        alaReuna.IsVisible = false;
67
68        PhysicsObject ylaReuna = Level.CreateTopBorder();
69        ylaReuna.Restitution = 1.0;
70        ylaReuna.KineticFriction = 0.0;
71        ylaReuna.IsVisible = false;
72
73        Level.Background.Color = Color.Black;
74
75
76        Camera.ZoomToLevel();
77    }
78
79    void AloitaPeli()
80    {
81        Vector impulssi = new Vector(10000.0, 0.0);
82        pallo.Hit(impulssi);
83    }
84
85    PhysicsObject LuoMaila(double x, Double y)
86    {
87        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
88        maila.Shape = Shape.Rectangle;
89        maila.X = x;
90        maila.Y = y;
91        maila.Restitution = 1.0;
92        Add(maila);
93        return maila;
94    }
95
96    void AsetaOhjaimet()
97    {
98        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta Peli");
99        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, Asetanopeus, "Pelaaja 1:liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
100
101        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, Asetanopeus, null, maila1, Vector.Zero);
102        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, Asetanopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
103        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, Asetanopeus, null, maila1, Vector.Zero);
104        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, Asetanopeus, "Pelaaja 2: liikuta mailaa ylos", maila2, nopeusYlos);
105        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, Asetanopeus, null, maila2, Vector.Zero);
106        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, Asetanopeus, "Pelaaja 2:Liikuta maila alas", maila2, nopeusAlas);
107        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, Asetanopeus, null, maila2, Vector.Zero);
108        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
109
110    }
111
112
113    void Asetanopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
114    {
115        if ((nopeus.Y > 0) && (maila.Top > Level.Top))
116        {
117            maila.Velocity = Vector.Zero;
118            return;
119
120        }
121        if ((nopeus.Y < 0) && (maila.Bottom < Level.Bottom))
122        {
123            maila.Velocity = Vector.Zero;
124            return;
125        }
126        maila.Velocity = nopeus;
127    }
128
129    void LisaaLaskurit()
130    {
131        pelaajan1Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Left + 100.0, Screen.Top - 100.0);
132        pelaajan2Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Right - 100.0, Screen.Top - 100.0);
133    }
134    IntMeter LuoPisteLaskuri(double x, double y)
135     
136    {
137        IntMeter Laskuri = new IntMeter(0);
138        Laskuri.MaxValue = 10;
139
140        Label naytto = new Label();
141        naytto.BindTo(Laskuri);
142        naytto.X = x;
143        naytto.Y = y;
144        naytto.TextColor = Color.White; 
145        naytto.BorderColor = Level.Background.Color;
146        Add(naytto);
147
148
149        return Laskuri;
150    }
151
152    void KasittelePallonTormays(PhysicsObject pallo, PhysicsObject kohde)
153    {
154        if (kohde == oikeaReuna)
155        {
156            pelaajan1Pisteet.Value += 1;
157        }
158        else if (kohde == vasenReuna)
159        {
160            pelaajan2Pisteet.Value +=1;
161        }
162       
163    }
164}
165         
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.