source: 2014/24/TomasC/pong/pong/pong/pong.cs @ 4932

Revision 4932, 4.7 KB checked in by tocholmo, 9 years ago (diff)

sain pong valmiiks

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class pong : PhysicsGame
10{
11    Vector nopeusYlös = new Vector(0, 200);
12    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -200);
13    PhysicsObject pallo;
14    PhysicsObject maila1;
15    PhysicsObject maila2;
16    IntMeter pelaajan1Pisteet;
17    IntMeter pelaajan2Pisteet;
18    PhysicsObject oikeaReuna;
19    PhysicsObject vasenReuna;
20
21    public override void Begin()
22    {
23        Luokentta();
24        asetaohjaimet();
25        aloitapeli();
26        LisaaLaskurit();
27
28
29
30
31        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
32        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
33    }
34    void Luokentta()
35    {
36        pallo = new PhysicsObject(40, 40);
37        pallo.Shape = Shape.Circle;
38        pallo.Color = Color.Turquoise;
39        pallo.X = -200.0;
40        pallo.Y = -0.0;
41        pallo.Restitution = 1.0;
42        pallo.KineticFriction = 1.0;
43        pallo.MomentOfInertia = Double.PositiveInfinity;
44        Add(pallo);
45        AddCollisionHandler(pallo, KasittelePallonTormays);
46
47        maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
48        maila2 = LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
49
50
51        vasenReuna = Level.CreateLeftBorder();
52        vasenReuna.Restitution = 1.0;
53        vasenReuna.IsVisible = false;
54
55        oikeaReuna = Level.CreateRightBorder();
56        oikeaReuna.Restitution = 1.0;
57        oikeaReuna.IsVisible = false;
58
59        PhysicsObject ala = Level.CreateBottomBorder();
60        ala.Restitution = 1.0;
61        ala.IsVisible = false;
62
63        PhysicsObject ylä = Level.CreateTopBorder();
64        ylä.Restitution = 1.0;
65        ylä.IsVisible = false;
66        pallo.Restitution = 1.0;
67        Level.Background.Color = Color.Black;
68        Camera.ZoomToLevel();
69    }
70    void aloitapeli()
71    {
72        Vector impulssi = new Vector(500.0, 0.0);
73        pallo.Hit(impulssi);
74    }
75
76    void asetaohjaimet()
77    {
78
79
80        Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Down, AsetaNopeus, " Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlös);
81        Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
82        Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Down, AsetaNopeus, " Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusAlas);
83        Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
84
85        Keyboard.Listen(Key.O, ButtonState.Down, AsetaNopeus, " Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlös);
86        Keyboard.Listen(Key.O, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
87        Keyboard.Listen(Key.L, ButtonState.Down, AsetaNopeus, " Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusAlas);
88        Keyboard.Listen(Key.L, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
89
90        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
91        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
92    }
93    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
94    {
95        if ((nopeus.Y < 0) && (maila.Bottom < Level.Bottom))
96        {
97            maila.Velocity = Vector.Zero;
98            return;
99        }
100        if ((nopeus.Y > 0) && (maila.Top > Level.Top))
101        {
102            maila.Velocity = Vector.Zero;
103            return;
104
105        }
106        maila.Velocity = nopeus;
107    }
108    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
109    {
110        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
111        maila.Shape = Shape.Rectangle;
112        maila.X = x;
113        maila.Y = y;
114        maila.Restitution = 1.0;
115        Add(maila);
116        return maila;
117    }
118
119    void LisaaLaskurit()
120    {
121
122        pelaajan1Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Left + 100.0, Screen.Top - 100.0);
123        pelaajan2Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Right - 100.0, Screen.Top - 100.0);
124    }
125
126
127    IntMeter LuoPisteLaskuri(double x, double y)
128    {
129        IntMeter laskuri = new IntMeter(0);
130        laskuri.MaxValue = 10;
131        Label naytto = new Label();
132        naytto.BindTo(laskuri);
133        naytto.X = x;
134        naytto.Y = y;
135        naytto.TextColor = Color.White;
136        naytto.BorderColor = Level.Background.Color;
137        naytto.Color = Level.Background.Color;
138        Add(naytto);
139        return laskuri;
140    }
141
142    void KasittelePallonTormays(PhysicsObject pallo, PhysicsObject kohde)
143    {
144        if (kohde == oikeaReuna)
145        {
146            pelaajan1Pisteet.Value += 1;
147        }
148        else if (kohde == vasenReuna)
149        {
150            pelaajan2Pisteet.Value += 1;
151        }
152    }
153}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.