source: 2014/24/SanniS/Tasohyppelypeli2idk_new/Tasohyppelypeli2idk_new/Tasohyppelypeli2idk_new/Tasohyppelypeli2idk_new.cs @ 4953

Revision 4953, 3.5 KB checked in by sasosorv, 7 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Tasohyppelypeli2idk_new : PhysicsGame
10{
11    const double nopeus = 200;
12    const double hyppyNopeus = 750;
13
14   
15    const int RUUDUN_KOKO = 70;
16
17    PlatformCharacter pelaaja1;
18
19     
20
21    Image pelaajanKuva = LoadImage("kehveli");
22    Image tahtiKuva = LoadImage("kuppi");
23    Image taustaKuva = LoadImage("tausta");
24   
25   
26   
27    public override void Begin()
28    {
29
30       
31       
32        LuoKentta();
33        LisaaNappaimet();
34       
35    }
36
37    void LuoKentta()
38    {
39        ColorTileMap ruudut = ColorTileMap.FromLevelAsset("kentta22");
40        ruudut.SetTileMethod(Color.Rose, LisaaPelaaja);
41        ruudut.SetTileMethod(Color.Red, LisaaTahti);
42        ruudut.SetTileMethod(Color.Black, LisaaTaso);
43
44        ruudut.Execute(20, 20);
45       
46        Gravity = new Vector (0.0, -800.0);
47
48        Level.Background.Image = taustaKuva;
49        Camera.ZoomToLevel();
50        Level.Background.FitToLevel();
51        Level.Background.ScaleToLevelByWidth();
52
53    }
54
55    void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
56    {
57        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
58        taso.Position = paikka;
59        taso.Color = Color.Black;
60        Add(taso);
61    }
62
63    void LisaaTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
64    {
65        PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
66        tahti.IgnoresCollisionResponse = true;
67        tahti.Position = paikka;
68        tahti.Image = tahtiKuva;
69        tahti.Tag = "kuppi";
70        Add(tahti);
71   
72    }
73   
74    void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
75    {
76        pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus);
77        pelaaja1.Position = paikka;
78       
79       
80        pelaaja1.Image = pelaajanKuva;
81        AddCollisionHandler(pelaaja1, "kuppi", TormaaTahteen);
82        Add(pelaaja1);
83    }
84
85    void LisaaNappaimet()
86    {
87        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
88        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
89       
90
91        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
92        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus);
93       Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
94        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
95
96        ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
97        ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
98      ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
99        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
100    }
101
102    void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
103    {
104        hahmo.Walk(nopeus);
105
106        }
107        void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
108    {
109        hahmo.Jump(nopeus);
110       
111
112   
113    }
114
115    void TormaaTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject tahti)
116    {
117       
118        MessageDisplay.Add("KAHVIAArrgghh");
119        MessageDisplay.TextColor = Color.Cyan;
120        tahti.Destroy();
121
122       
123
124    }
125
126   
127}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.