source: 2014/24/OttoH/Pong2/Pong2/Pong2/Pong2.cs @ 4942

Revision 4942, 4.9 KB checked in by ottjerju, 5 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Pong2 : PhysicsGame
10{
11    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 450);
12    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -450);
13
14    PhysicsObject pallo;
15    PhysicsObject maila1;
16    PhysicsObject maila2;
17
18    PhysicsObject vasenReuna;
19    PhysicsObject oikeaReuna;
20
21    IntMeter pelaajan1Pisteet;
22    IntMeter pelaajan2Pisteet;
23
24    public override void Begin()
25
26    {
27        // LOLOLOLOLOLOLOLOLOLOLOLOLOL TODO: Kirjoita ohjelmakoodisi tähän
28        LuoKentta();
29        AlotaPeli();
30        AsetaOhjaimet();
31        LisaaLaskurit();
32       
33
34
35        Camera.ZoomToLevel();
36       
37        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
38
39    }
40    void LisaaLaskurit()
41    {
42        pelaajan1Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Left + 100.0, Screen.Top - 100.0);
43        pelaajan2Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Right - 100.0, Screen.Top - 100.0);
44
45
46    }
47
48    void AsetaOhjaimet()
49    {
50        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
51        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
52        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
53        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
54
55        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
56        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
57        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
58        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
59
60        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
61
62   Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
63
64        }
65
66        void AsetaNopeus (PhysicsObject maila, Vector nopeus)
67        {
68            if ((nopeus.Y > 0) && (maila.Top > Level.Top))
69            {
70                maila.Velocity = Vector.Zero;
71                return;
72            }
73            if ((nopeus.Y < 0) && (maila.Bottom < Level.Bottom))
74            {
75                maila.Velocity = Vector.Zero;
76                return;
77            }
78           
79       
80            maila.Velocity = nopeus;
81        }
82
83    void LuoKentta()
84
85    {
86        pallo = new PhysicsObject(25.0, 25.0);
87        pallo.Shape = Shape.Circle;
88        pallo.Color = Color.Orange;
89
90        Add(pallo);
91        Level.Background.Color = Color.Black;
92        pallo.X = -200.0;
93        pallo.Y = 0.0;
94        pallo.Restitution = 1.3;
95        AddCollisionHandler(pallo, KasittelePallonTormays);
96
97
98
99
100      maila1 = LuoMaila (Level.Left + 20.0, 0.0);
101      maila2 = LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
102
103
104      vasenReuna = Level.CreateLeftBorder();
105      vasenReuna.Restitution = 1.0;
106      vasenReuna.KineticFriction = 0.0;
107      vasenReuna.IsVisible = false;
108
109      oikeaReuna = Level.CreateRightBorder();
110      oikeaReuna.Restitution = 1.0;
111      oikeaReuna.KineticFriction = 0.0;
112      oikeaReuna.IsVisible = false;
113
114      PhysicsObject ylaReuna = Level.CreateTopBorder();
115      ylaReuna.Restitution = 1.0;
116      ylaReuna.KineticFriction = 0.0;
117      ylaReuna.IsVisible = false;
118
119      PhysicsObject alaReuna = Level.CreateBottomBorder();
120      alaReuna.Restitution = 1.0;
121      alaReuna.IsVisible = false;
122      alaReuna.KineticFriction = 0.0;
123
124       
125       
126
127
128    }
129    void KasittelePallonTormays(PhysicsObject pallo, PhysicsObject kohde)
130    {
131        if (kohde == oikeaReuna)
132        {
133            pelaajan1Pisteet.Value += 1;
134        }
135        else if (kohde == vasenReuna)
136        {
137            pelaajan2Pisteet.Value += 1;
138        }
139    }
140    void AlotaPeli()
141    {
142        Vector impulssi = new Vector(500.0, 0.0);
143        pallo.Hit(impulssi);
144    }
145
146    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
147    {
148        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
149        maila.Shape = Shape.Rectangle;
150        maila.Color = Color.Orange;
151        maila.X = x;
152        maila.Y = y;
153        maila.Restitution = 1.0;
154        Add(maila);
155        return maila;
156    }
157    IntMeter LuoPisteLaskuri(double x, double y)
158    {
159        IntMeter laskuri = new IntMeter(0);
160        laskuri.MaxValue = 20;
161
162        Label naytto = new Label();
163        naytto.BindTo(laskuri);
164        naytto.X = x;
165        naytto.Y = y;
166        naytto.TextColor = Color.White;
167        naytto.BorderColor = Level.Background.Color;
168        naytto.Color = Level.Background.Color;
169        Add(naytto);
170
171        return laskuri;
172    }
173
174
175}
176
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.