1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using Jypeli; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using Jypeli.Controls; |
---|
6 | using Jypeli.Effects; |
---|
7 | using Jypeli.Widgets; |
---|
8 | |
---|
9 | public class ShotgunJoe : PhysicsGame |
---|
10 | { |
---|
11 | const double nopeus = 200; |
---|
12 | const double hyppyNopeus = 550; |
---|
13 | const int RUUDUN_KOKO = 40; |
---|
14 | |
---|
15 | PlatformCharacter pelaaja1; |
---|
16 | |
---|
17 | DoubleMeter elamalaskuri; |
---|
18 | |
---|
19 | |
---|
20 | Image pelaajanKuva = LoadImage("shutter"); |
---|
21 | Image tahtiKuva = LoadImage("tahti"); |
---|
22 | Image piikkikuva = LoadImage("Piikki"); |
---|
23 | SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali"); |
---|
24 | Image ruohokuva = LoadImage("Ruoho"); |
---|
25 | Image multakuva = LoadImage("multa"); |
---|
26 | Image asekuva = LoadImage("haulikko"); |
---|
27 | Image panoskuva = LoadImage("ammus"); |
---|
28 | Image vihukuva = LoadImage("Vihu"); |
---|
29 | Image näkymätönkuva = LoadImage("näkymätön"); |
---|
30 | public override void Begin() |
---|
31 | { |
---|
32 | Gravity = new Vector(0, -1000); |
---|
33 | |
---|
34 | LuoKentta(); |
---|
35 | LisaaNappaimet(); |
---|
36 | |
---|
37 | Camera.Follow(pelaaja1); |
---|
38 | Camera.ZoomFactor = 4.2; |
---|
39 | Camera.StayInLevel = true; |
---|
40 | |
---|
41 | pelaaja1.Weapon = new PlasmaCannon(30, 10); |
---|
42 | pelaaja1.Weapon.Image = asekuva; |
---|
43 | pelaaja1.Weapon.Ammo.Value = 100000000; |
---|
44 | pelaaja1.Weapon.ProjectileCollision = AmmusOsui; |
---|
45 | pelaaja1.Weapon.FireRate = 1000.0; |
---|
46 | |
---|
47 | } |
---|
48 | |
---|
49 | void LuoKentta() |
---|
50 | { |
---|
51 | TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta1"); |
---|
52 | kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso); |
---|
53 | kentta.SetTileMethod('*', LisaaTahti); |
---|
54 | kentta.SetTileMethod('J', LisaaPelaaja); |
---|
55 | kentta.SetTileMethod('P', LisaaPiikki); |
---|
56 | kentta.SetTileMethod('R', LisaaRuoho); |
---|
57 | kentta.SetTileMethod('V', LisaaVihu); |
---|
58 | kentta.SetTileMethod('N', LisaaNäkymätön); |
---|
59 | kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO); |
---|
60 | Level.CreateBorders(); |
---|
61 | Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue); |
---|
62 | } |
---|
63 | |
---|
64 | void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
65 | { |
---|
66 | PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
67 | taso.Position = paikka; |
---|
68 | taso.Image = multakuva; |
---|
69 | Add(taso); |
---|
70 | } |
---|
71 | |
---|
72 | void LisaaTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
73 | { |
---|
74 | PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
75 | tahti.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
76 | tahti.Position = paikka; |
---|
77 | tahti.Image = tahtiKuva; |
---|
78 | tahti.Tag = "tahti"; |
---|
79 | Add(tahti); |
---|
80 | } |
---|
81 | |
---|
82 | void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
83 | { |
---|
84 | pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys , korkeus ); |
---|
85 | pelaaja1.Position = paikka; |
---|
86 | pelaaja1.Mass = 4.0; |
---|
87 | pelaaja1.Image = pelaajanKuva; |
---|
88 | AddCollisionHandler(pelaaja1, "tahti", TormaaTahteen); |
---|
89 | // AddCollisionHandler(pelaaja1, "piikki", TormaaPiikkin); |
---|
90 | Add(pelaaja1); |
---|
91 | } |
---|
92 | |
---|
93 | void LisaaNappaimet() |
---|
94 | { |
---|
95 | Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet"); |
---|
96 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
97 | |
---|
98 | Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus); |
---|
99 | Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus); |
---|
100 | Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus); |
---|
101 | |
---|
102 | ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä"); |
---|
103 | |
---|
104 | ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus); |
---|
105 | ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus); |
---|
106 | ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus); |
---|
107 | Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Down, AmmuAseella, "Ammu", pelaaja1); |
---|
108 | |
---|
109 | PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
110 | } |
---|
111 | |
---|
112 | void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus) |
---|
113 | { |
---|
114 | hahmo.Walk(nopeus); |
---|
115 | } |
---|
116 | |
---|
117 | void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus) |
---|
118 | { |
---|
119 | hahmo.Jump(nopeus); |
---|
120 | } |
---|
121 | |
---|
122 | void TormaaTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject tahti) |
---|
123 | { |
---|
124 | maaliAani.Play(); |
---|
125 | MessageDisplay.Add("Keräsit tähden!"); |
---|
126 | tahti.Destroy(); |
---|
127 | } |
---|
128 | |
---|
129 | void LisaaPiikki(Vector paikka, Double leveys, Double korkeus) |
---|
130 | { |
---|
131 | PhysicsObject piikki = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
132 | piikki.Tag = "piikki"; |
---|
133 | piikki.Position = paikka; |
---|
134 | piikki.Image = piikkikuva; |
---|
135 | Add(piikki); |
---|
136 | |
---|
137 | } |
---|
138 | |
---|
139 | void LisaaRuoho(Vector paikka, Double leveys, Double korkeus) |
---|
140 | { |
---|
141 | PhysicsObject ruoho = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
142 | ruoho.Tag = "ruoho"; |
---|
143 | ruoho.Position = paikka; |
---|
144 | ruoho.Image = ruohokuva; |
---|
145 | Add(ruoho); |
---|
146 | |
---|
147 | } |
---|
148 | |
---|
149 | void AmmusOsui(PhysicsObject ammus, PhysicsObject kohde) |
---|
150 | { |
---|
151 | //ammus.Destroy(); |
---|
152 | } |
---|
153 | |
---|
154 | void AmmuAseella(PlatformCharacter pelaaja) |
---|
155 | { |
---|
156 | PhysicsObject ammus = pelaaja.Weapon.Shoot(); |
---|
157 | |
---|
158 | if (ammus != null) |
---|
159 | { |
---|
160 | //ammus.Size *= 3; |
---|
161 | ammus.Image = panoskuva; |
---|
162 | //ammus.MaximumLifetime = TimeSpan.FromSeconds(2.0); |
---|
163 | |
---|
164 | } |
---|
165 | } |
---|
166 | |
---|
167 | void LisaaVihu(Vector paikka, Double leveys, Double korkeus) |
---|
168 | { |
---|
169 | PlatformCharacter vihu = new PlatformCharacter(leveys, korkeus); |
---|
170 | vihu.Position = paikka; |
---|
171 | vihu.Image = vihukuva; |
---|
172 | Add(vihu); |
---|
173 | FollowerBrain seuraajanAivot = new FollowerBrain(pelaaja1); |
---|
174 | vihu.Brain = seuraajanAivot; |
---|
175 | |
---|
176 | } |
---|
177 | |
---|
178 | void LisaaNäkymätön(Vector paikka, Double leveys, Double korkeus) |
---|
179 | { |
---|
180 | PhysicsObject näkymätön = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
181 | näkymätön.Tag = "näkymätön"; |
---|
182 | näkymätön.Position = paikka; |
---|
183 | näkymätön.Image = näkymätönkuva; |
---|
184 | Add(näkymätön); |
---|
185 | } |
---|
186 | |
---|
187 | void LuoElamaLaskuri() |
---|
188 | { |
---|
189 | elamalaskuri = new DoubleMeter(10); |
---|
190 | elamalaskuri.MaxValue = 10; |
---|
191 | elamalaskuri.LowerLimit += ElamaLoppui; |
---|
192 | |
---|
193 | ProgressBar elamaPalkki = new ProgressBar(150, 20); |
---|
194 | elamaPalkki.X = Screen.Left + 150; |
---|
195 | elamaPalkki.Y = Screen.Top - 20; |
---|
196 | elamaPalkki.BindTo(elamalaskuri); |
---|
197 | elamaPalkki.Color = Color.Transparent; |
---|
198 | elamaPalkki.BarColor = Color.Red; |
---|
199 | elamaPalkki.BorderColor = Color.Black; |
---|
200 | Add(elamaPalkki); |
---|
201 | } |
---|
202 | |
---|
203 | void ElamaLoppui() |
---|
204 | { |
---|
205 | MessageDisplay.Add("Huudat elämäsi puolesta kun sisälmyksesi valuvat maahan!"); |
---|
206 | } |
---|
207 | |
---|
208 | |
---|
209 | |
---|
210 | |
---|
211 | } |
---|