1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using Jypeli; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using Jypeli.Controls; |
---|
6 | using Jypeli.Effects; |
---|
7 | using Jypeli.Widgets; |
---|
8 | |
---|
9 | public class Peli_2 : PhysicsGame |
---|
10 | { |
---|
11 | #region Alustus |
---|
12 | PlatformCharacter pelaaja; |
---|
13 | PlatformCharacter agentti; |
---|
14 | PhysicsObject seuraaja; |
---|
15 | PhysicsObject palikka; |
---|
16 | PhysicsObject tappavaPalikka; |
---|
17 | string kenttaTiedostonNimi; |
---|
18 | |
---|
19 | Image pelaajanKuva = LoadImage("PelaajanKuva"); |
---|
20 | Image agentinKuva = LoadImage("AgentinKuva"); |
---|
21 | Image saatananKuva = LoadImage("SaatananKuva"); |
---|
22 | Image jalkojenKuva = LoadImage("Jalat"); |
---|
23 | Image DemoninKuva = LoadImage("Demoni"); |
---|
24 | Image PuolueettomanKuva = LoadImage("Puolueeton"); |
---|
25 | Image SyntisenKuva = LoadImage("Syntinen"); |
---|
26 | |
---|
27 | const double Nopeus = 500; |
---|
28 | const double HyppyNopeus = 1500; |
---|
29 | |
---|
30 | int kenttaNro = 1; |
---|
31 | bool porttiinOnTormatty = false; |
---|
32 | DoubleMeter ElamaLaskuri; |
---|
33 | DoubleMeter saatananElamaLaskuri; |
---|
34 | IntMeter valineLaskuri; |
---|
35 | #endregion |
---|
36 | |
---|
37 | public override void Begin() |
---|
38 | { |
---|
39 | LuoKentta("Taso_1"); |
---|
40 | } |
---|
41 | |
---|
42 | #region Yleiset |
---|
43 | |
---|
44 | // TODO tekstien lisäys |
---|
45 | // TODO Grafiikka: Taustakuva, Suurinosa kuvista(demoni, käärme saatana opas syntinen...) ja animaatiot |
---|
46 | |
---|
47 | void AsetaOhjaimet() |
---|
48 | { |
---|
49 | PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
50 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
51 | Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, PelaajaHyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja, HyppyNopeus); |
---|
52 | Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, "Pelaaja liiku oikealle", pelaaja, Nopeus); |
---|
53 | Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, "Pelaaja liiku vasemmalle", pelaaja, -Nopeus); |
---|
54 | Keyboard.Listen(Key.X, ButtonState.Pressed, Valikko, null); |
---|
55 | |
---|
56 | if (kenttaNro > 2) |
---|
57 | { |
---|
58 | Keyboard.Listen(Key.L, ButtonState.Pressed, Lyo, "Pelaaja lyo miekalla", pelaaja); |
---|
59 | } |
---|
60 | } |
---|
61 | |
---|
62 | void LuoKentta(string kenttaTiedostonNimi) |
---|
63 | { |
---|
64 | ClearAll(); |
---|
65 | pelaaja = new PlatformCharacter(50, 50); |
---|
66 | TileMap ruudut = TileMap.FromLevelAsset(kenttaTiedostonNimi); |
---|
67 | ruudut.SetTileMethod('P', LuoPelaaja); |
---|
68 | ruudut.SetTileMethod('g', LuoPortti1); |
---|
69 | ruudut.SetTileMethod('G', LuoPortti); |
---|
70 | ruudut.SetTileMethod('#', LuoPalikka); |
---|
71 | ruudut.SetTileMethod('A', LuoAgentti); |
---|
72 | ruudut.SetTileMethod('S', LuoSeuraaja); |
---|
73 | ruudut.SetTileMethod('Y', LuoSyntinen); |
---|
74 | ruudut.SetTileMethod('O', LuoPuolueeton); |
---|
75 | ruudut.SetTileMethod('j', LuoJalat); |
---|
76 | ruudut.SetTileMethod('M', LuoMunkki); |
---|
77 | ruudut.SetTileMethod('L', LuoSaatana); |
---|
78 | ruudut.SetTileMethod('F', LuoPalavaSyntinen); |
---|
79 | ruudut.SetTileMethod('K', LuoKaarme); |
---|
80 | ruudut.SetTileMethod('D', LuoDemoni); |
---|
81 | ruudut.SetTileMethod('R', LuoRaja); |
---|
82 | ruudut.SetTileMethod('v', LuoValine); |
---|
83 | ruudut.SetTileMethod('X', LuoLiikkuvaPalikka); |
---|
84 | ruudut.SetTileMethod('Z', LuoTappavaPalikka); |
---|
85 | ruudut.SetTileMethod('W', LuoVesi); |
---|
86 | ruudut.SetTileMethod('E', LuoPaskaJarvi); |
---|
87 | ruudut.Execute(50, 50); |
---|
88 | |
---|
89 | AsetaOhjaimet(); |
---|
90 | LuoElamaLaskuri(100, 10); |
---|
91 | |
---|
92 | if (kenttaNro == 4) |
---|
93 | { |
---|
94 | LuoSaatananElämäLaskuri(100, 10); |
---|
95 | } |
---|
96 | |
---|
97 | if (kenttaNro == 2) |
---|
98 | { |
---|
99 | LuoValineLaskuri(10, 10); |
---|
100 | } |
---|
101 | |
---|
102 | Gravity = new Vector(0, -1000); |
---|
103 | |
---|
104 | Level.CreateBorders(); |
---|
105 | |
---|
106 | Camera.StayInLevel = true; |
---|
107 | Camera.ZoomFactor = 0.5; |
---|
108 | Camera.Follow(pelaaja); |
---|
109 | |
---|
110 | |
---|
111 | } |
---|
112 | |
---|
113 | void SeuraavaKentta() |
---|
114 | { |
---|
115 | porttiinOnTormatty = false; |
---|
116 | if (kenttaNro == 1) |
---|
117 | { LuoKentta("Taso_1"); } |
---|
118 | else if (kenttaNro == 2) |
---|
119 | { LuoKentta("Taso_2"); } |
---|
120 | else if (kenttaNro == 3) |
---|
121 | { LuoKentta("Taso_6"); } |
---|
122 | else if (kenttaNro == 4) |
---|
123 | { LuoKentta("Taso_8"); } |
---|
124 | /*else if (kenttaNro == 4) |
---|
125 | { LuoKentta("Taso_4"); } |
---|
126 | else if (kenttaNro == 5) |
---|
127 | { LuoKentta("Taso_5"); } |
---|
128 | else if (kenttaNro == 6) |
---|
129 | { LuoKentta("Taso_6"); } |
---|
130 | else if (kenttaNro == 7) |
---|
131 | { LuoKentta("Taso_7"); } |
---|
132 | |
---|
133 | |
---|
134 | */ |
---|
135 | else if (kenttaNro > 4) |
---|
136 | { Exit(); } |
---|
137 | } |
---|
138 | |
---|
139 | void ElamaLoppui() |
---|
140 | { |
---|
141 | ClearAll(); |
---|
142 | SeuraavaKentta(); |
---|
143 | } |
---|
144 | |
---|
145 | void Valikko() |
---|
146 | { |
---|
147 | |
---|
148 | MultiSelectWindow alkuValikko = new MultiSelectWindow("Pelin alkuvalikko", "Taso 1", "Taso 2", "Taso 6", "Taso 8", "Jatka", "Lopeta"); |
---|
149 | Add(alkuValikko); |
---|
150 | |
---|
151 | alkuValikko.AddItemHandler(0, delegate { kenttaNro = 1; SeuraavaKentta(); }); |
---|
152 | alkuValikko.AddItemHandler(1, delegate { kenttaNro = 2; SeuraavaKentta(); }); |
---|
153 | alkuValikko.AddItemHandler(2, delegate { kenttaNro = 3; SeuraavaKentta(); }); |
---|
154 | alkuValikko.AddItemHandler(3, delegate { kenttaNro = 4; SeuraavaKentta(); }); |
---|
155 | /*alkuValikko.AddItemHandler(4, delegate { kenttaNro = 5; SeuraavaKentta(); });*/ |
---|
156 | alkuValikko.AddItemHandler(4, delegate |
---|
157 | { |
---|
158 | alkuValikko.Destroy(); |
---|
159 | Pause(); |
---|
160 | if (pelaaja == null) |
---|
161 | kenttaNro = 1; SeuraavaKentta(); |
---|
162 | }); |
---|
163 | alkuValikko.AddItemHandler(5, Exit); |
---|
164 | } |
---|
165 | |
---|
166 | |
---|
167 | |
---|
168 | #endregion |
---|
169 | |
---|
170 | #region Luomiseen liittyvää |
---|
171 | void LuoPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
172 | { |
---|
173 | pelaaja.Width = leveys; |
---|
174 | pelaaja.Height = korkeus; |
---|
175 | pelaaja.Position = paikka; |
---|
176 | pelaaja.Image = pelaajanKuva; |
---|
177 | pelaaja.Tag = "pelaaja"; |
---|
178 | |
---|
179 | AddCollisionHandler(pelaaja, "Portti", TormaaPorttiin2); |
---|
180 | AddCollisionHandler(pelaaja, "Portti1", TormaaPorttiin1); |
---|
181 | AddCollisionHandler(pelaaja, "Ammus", AgentinAmmusOsuu); |
---|
182 | AddCollisionHandler(pelaaja, "Jalat", TormaaJalkoihin); |
---|
183 | AddCollisionHandler(pelaaja, "Puolueeton", TormaaPuolueettomaan); |
---|
184 | AddCollisionHandler(pelaaja, "Palava", TormaaPalavaanSyntiseen); |
---|
185 | AddCollisionHandler(pelaaja, "Kaarme", TormaaKaarmeeseen); |
---|
186 | AddCollisionHandler(pelaaja, "Saatana", TormaaSaatanaan); |
---|
187 | AddCollisionHandler(pelaaja, "Demoni", TormaaDemoniin); |
---|
188 | AddCollisionHandler(pelaaja, "Syntinen", CollisionHandler.ShowMessage("IIK")); |
---|
189 | AddCollisionHandler(pelaaja, "Valine", TormaaValineeseen); |
---|
190 | AddCollisionHandler(pelaaja, "TappavaPalikka", TormaaTappavaanPalikkaan); |
---|
191 | AddCollisionHandler(pelaaja, "Liekki", TormaaLiekkiin); |
---|
192 | Add(pelaaja); |
---|
193 | } |
---|
194 | |
---|
195 | void LuoSeuraaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
196 | { |
---|
197 | seuraaja = new PhysicsObject(50, 50); |
---|
198 | //Seuraaja.Image = ; |
---|
199 | seuraaja.Color = Color.Green; |
---|
200 | seuraaja.Position = paikka; |
---|
201 | |
---|
202 | Add(seuraaja); |
---|
203 | |
---|
204 | } |
---|
205 | /* |
---|
206 | Timer seuraus = new Timer(); |
---|
207 | seuraus.Interval = 0.1; |
---|
208 | seuraus.Timeout += KytkeAivot; |
---|
209 | seuraus.Start(); |
---|
210 | * |
---|
211 | |
---|
212 | } |
---|
213 | |
---|
214 | void KytkeAivot() |
---|
215 | { |
---|
216 | if (Vector.Distance(pelaaja.Position, seuraaja.Position) < 300) |
---|
217 | { |
---|
218 | seuraaja.Brain.Active = true; |
---|
219 | } |
---|
220 | else |
---|
221 | { |
---|
222 | seuraaja.Brain.Active = false; |
---|
223 | } |
---|
224 | |
---|
225 | } */ |
---|
226 | |
---|
227 | void LuoAgentti(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
228 | { |
---|
229 | agentti = new PlatformCharacter(leveys, korkeus); |
---|
230 | agentti.Position = paikka; |
---|
231 | agentti.Image = agentinKuva; |
---|
232 | Add(agentti); |
---|
233 | |
---|
234 | FollowerBrain jahtausAivot = new FollowerBrain(pelaaja); |
---|
235 | jahtausAivot.Speed = 300; |
---|
236 | |
---|
237 | agentti.Brain = jahtausAivot; |
---|
238 | |
---|
239 | |
---|
240 | agentti.Weapon = new LaserGun(10, 10); |
---|
241 | agentti.Weapon.FireRate = 2.0; |
---|
242 | agentti.Weapon.ProjectileCollision += AgentinAmmusOsuu; |
---|
243 | agentti.Weapon.CanHitOwner = false; |
---|
244 | Timer ajastin = new Timer(); |
---|
245 | ajastin.Interval = 2; |
---|
246 | ajastin.Timeout += delegate |
---|
247 | { |
---|
248 | PhysicsObject ammus = agentti.Weapon.Shoot(); |
---|
249 | if (ammus != null) |
---|
250 | { |
---|
251 | ammus.Color = Color.Violet; |
---|
252 | ammus.Tag = "Ammus"; |
---|
253 | } |
---|
254 | }; |
---|
255 | ajastin.Start(); |
---|
256 | |
---|
257 | } |
---|
258 | |
---|
259 | void LuoSyntinen(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
260 | { |
---|
261 | PlatformCharacter Syntinen = new PlatformCharacter(50, 50); |
---|
262 | Syntinen.Position = paikka; |
---|
263 | Syntinen.Color = Color.Blue; |
---|
264 | Syntinen.Image = SyntisenKuva; |
---|
265 | Syntinen.Tag = "Syntinen"; |
---|
266 | AddCollisionHandler(Syntinen, "Kaarme", SyntinenTormaaKaarmeeseen); |
---|
267 | AddCollisionHandler(Syntinen, "Demoni", SyntinenTormaaDemoniin); |
---|
268 | //AddCollisionHandler(Syntinen, "Demoni", CollisionHandler.DestroyObject); |
---|
269 | Add(Syntinen); |
---|
270 | } |
---|
271 | |
---|
272 | void LuoPuolueeton(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
273 | { |
---|
274 | PlatformCharacter puolueeton = new PlatformCharacter(50, 50); |
---|
275 | puolueeton.Position = paikka; |
---|
276 | puolueeton.Image = PuolueettomanKuva; |
---|
277 | puolueeton.Tag = "Puolueeton"; |
---|
278 | Add(puolueeton); |
---|
279 | |
---|
280 | AddCollisionHandler(puolueeton, "Raja", CollisionHandler.DestroyObject); |
---|
281 | |
---|
282 | FollowerBrain seurausAivot = new FollowerBrain(pelaaja); |
---|
283 | seurausAivot.Speed = 350; |
---|
284 | seurausAivot.Active = true; |
---|
285 | puolueeton.Brain = seurausAivot; |
---|
286 | } |
---|
287 | |
---|
288 | void LuoJalat(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
289 | { |
---|
290 | PhysicsObject Jalat = new PhysicsObject(100, 100); |
---|
291 | Jalat.Position = paikka; |
---|
292 | Jalat.Color = Color.Yellow; |
---|
293 | Jalat.MakeStatic(); |
---|
294 | Jalat.Image = jalkojenKuva; |
---|
295 | Jalat.Tag = "Jalat"; |
---|
296 | Add(Jalat); |
---|
297 | } |
---|
298 | |
---|
299 | void LuoDemoni(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
300 | { |
---|
301 | PhysicsObject Demoni = new PhysicsObject(50, 50); |
---|
302 | Demoni.Position = paikka; |
---|
303 | Demoni.IgnoresGravity = true; |
---|
304 | Demoni.IgnoresPhysicsLogics = true; |
---|
305 | Demoni.Image = DemoninKuva; |
---|
306 | Demoni.Color = Color.Red; |
---|
307 | Demoni.Tag = "Demoni"; |
---|
308 | Add(Demoni); |
---|
309 | |
---|
310 | RandomMoverBrain LiihotteluAivot = new RandomMoverBrain(); |
---|
311 | LiihotteluAivot.WanderRadius = 200; |
---|
312 | LiihotteluAivot.Speed = 300; |
---|
313 | Demoni.Brain = LiihotteluAivot; |
---|
314 | |
---|
315 | } |
---|
316 | |
---|
317 | void LuoKaarme(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
318 | { |
---|
319 | PlatformCharacter Kaarme = new PlatformCharacter(50, 50); |
---|
320 | Kaarme.Position = paikka; |
---|
321 | Kaarme.Color = Color.Green; |
---|
322 | //Kaarme.Image = ; |
---|
323 | Kaarme.Tag = "Kaarme"; |
---|
324 | Add(Kaarme); |
---|
325 | |
---|
326 | PlatformWandererBrain hyokkaysAivot = new PlatformWandererBrain(); |
---|
327 | hyokkaysAivot.Speed = 300; |
---|
328 | Kaarme.Brain = hyokkaysAivot; |
---|
329 | } |
---|
330 | |
---|
331 | void LuoMunkki(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
332 | { |
---|
333 | PlatformCharacter munkki = new PlatformCharacter(50, 50); |
---|
334 | munkki.Position = paikka; |
---|
335 | munkki.Color = Color.Gold; |
---|
336 | //Munkki.Image = ; |
---|
337 | munkki.Tag = "Munkki"; |
---|
338 | Add(munkki); |
---|
339 | |
---|
340 | PlatformWandererBrain laahustusAivot = new PlatformWandererBrain(); |
---|
341 | laahustusAivot.Speed = 50; |
---|
342 | munkki.Brain = laahustusAivot; |
---|
343 | } |
---|
344 | |
---|
345 | void LuoPalavaSyntinen(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
346 | { |
---|
347 | PhysicsObject PalavaSyntinen = new PhysicsObject(100, 100); |
---|
348 | PalavaSyntinen.Position = paikka; |
---|
349 | PalavaSyntinen.Color = Color.Orange; |
---|
350 | //PalavaSyntinen.Image = ; |
---|
351 | PalavaSyntinen.Tag = "Palava"; |
---|
352 | Add(PalavaSyntinen); |
---|
353 | } |
---|
354 | |
---|
355 | void LuoSaatana(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
356 | { |
---|
357 | PlatformCharacter saatana = new PlatformCharacter(900, 800); |
---|
358 | saatana.Position = paikka; |
---|
359 | saatana.Image = saatananKuva; |
---|
360 | saatana.Tag = "Saatana"; |
---|
361 | Add(saatana, -1); |
---|
362 | |
---|
363 | AddCollisionHandler(saatana, "Ase", SaatanaTormaaAseeseen); |
---|
364 | |
---|
365 | saatana.Weapon = new AssaultRifle(10, 10); |
---|
366 | saatana.Weapon.FireRate = 0.5; |
---|
367 | saatana.Weapon.ProjectileCollision += TormaaLiekkiin; |
---|
368 | saatana.Weapon.CanHitOwner = false; |
---|
369 | saatana.Weapon.IsVisible = false; |
---|
370 | |
---|
371 | Timer ajastin = new Timer(); |
---|
372 | ajastin.Interval = 1.00; |
---|
373 | ajastin.Timeout += delegate |
---|
374 | { |
---|
375 | //saatana.Weapon.AbsoluteAngle = (pelaaja.Position - saatana.Weapon.Position).no; |
---|
376 | PhysicsObject ammus = saatana.Weapon.Shoot(); |
---|
377 | if (ammus != null) |
---|
378 | { |
---|
379 | Vector suunta = pelaaja.Position - saatana.Position; |
---|
380 | suunta.Normalize(); |
---|
381 | ammus.Velocity = suunta * 1; |
---|
382 | |
---|
383 | ammus.Image = null; |
---|
384 | ammus.Color = Color.Red; |
---|
385 | ammus.Tag = "Liekki"; |
---|
386 | ammus.Size *= 5; |
---|
387 | ammus.Position = saatana.Position; |
---|
388 | } |
---|
389 | }; |
---|
390 | ajastin.Start(); |
---|
391 | |
---|
392 | } |
---|
393 | |
---|
394 | void LuoElamaLaskuri(double x, double y) |
---|
395 | { |
---|
396 | ElamaLaskuri = new DoubleMeter(100); |
---|
397 | ElamaLaskuri.MaxValue = 10; |
---|
398 | ElamaLaskuri.LowerLimit += ElamaLoppui; |
---|
399 | |
---|
400 | ProgressBar elamaPalkki = new ProgressBar(100, 20); |
---|
401 | elamaPalkki.BindTo(ElamaLaskuri); |
---|
402 | elamaPalkki.X = Screen.Left + 100; |
---|
403 | elamaPalkki.Y = Screen.Top - 100; |
---|
404 | elamaPalkki.BorderColor = Color.Black; |
---|
405 | Add(elamaPalkki); |
---|
406 | } |
---|
407 | |
---|
408 | void LuoSaatananElämäLaskuri(double x, double y) |
---|
409 | { |
---|
410 | saatananElamaLaskuri = new DoubleMeter(100); |
---|
411 | saatananElamaLaskuri.MaxValue = 10; |
---|
412 | saatananElamaLaskuri.LowerLimit += SaatanaKuoli; |
---|
413 | |
---|
414 | ProgressBar elamaPalkki2 = new ProgressBar(100, 20); |
---|
415 | elamaPalkki2.BindTo(saatananElamaLaskuri); |
---|
416 | elamaPalkki2.X = Screen.Right - 100; |
---|
417 | elamaPalkki2.Y = Screen.Top - 100; |
---|
418 | elamaPalkki2.BorderColor = Color.Black; |
---|
419 | Add(elamaPalkki2); |
---|
420 | } |
---|
421 | |
---|
422 | void LuoValineLaskuri(double x, double y) |
---|
423 | { |
---|
424 | valineLaskuri = new IntMeter(0); |
---|
425 | valineLaskuri.MaxValue = 3; |
---|
426 | |
---|
427 | Label naytto = new Label(); |
---|
428 | naytto.BindTo(valineLaskuri); |
---|
429 | naytto.X = Screen.Left + 100; |
---|
430 | naytto.Y = Screen.Top - 200; |
---|
431 | naytto.TextColor = Color.White; |
---|
432 | Add(naytto); |
---|
433 | } |
---|
434 | |
---|
435 | void LuoPortti(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
436 | { |
---|
437 | PhysicsObject Portti = new PhysicsObject(leveys, korkeus); |
---|
438 | Portti.Color = Color.Gray; |
---|
439 | Portti.IgnoresGravity = true; |
---|
440 | Portti.Position = paikka; |
---|
441 | Portti.MakeStatic(); |
---|
442 | Portti.Tag = "Portti"; |
---|
443 | Add(Portti); |
---|
444 | } |
---|
445 | |
---|
446 | void LuoPortti1(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
447 | { |
---|
448 | PhysicsObject Portti1 = new PhysicsObject(leveys, korkeus); |
---|
449 | Portti1.Color = Color.Gray; |
---|
450 | Portti1.IgnoresGravity = true; |
---|
451 | Portti1.Position = paikka; |
---|
452 | Portti1.MakeStatic(); |
---|
453 | Portti1.Tag = "Portti1"; |
---|
454 | Add(Portti1); |
---|
455 | } |
---|
456 | |
---|
457 | void LuoRaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
458 | { |
---|
459 | PhysicsObject Raja = new PhysicsObject(50, 50); |
---|
460 | Raja.Position = paikka; |
---|
461 | Raja.Color = Color.Gray; |
---|
462 | Raja.MakeStatic(); |
---|
463 | Raja.Tag = "Raja"; |
---|
464 | Add(Raja); |
---|
465 | } |
---|
466 | |
---|
467 | void LuoPalikka(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
468 | { |
---|
469 | palikka = new PhysicsObject(leveys, korkeus); |
---|
470 | palikka.Color = Color.Gray; |
---|
471 | palikka.IgnoresGravity = true; |
---|
472 | palikka.IsVisible = true; |
---|
473 | palikka.Position = paikka; |
---|
474 | palikka.MakeStatic(); |
---|
475 | Add(palikka); |
---|
476 | } |
---|
477 | |
---|
478 | void LuoLiikkuvaPalikka(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
479 | { |
---|
480 | PlatformCharacter LiikkuvaPalikka = new PlatformCharacter(100, 50); |
---|
481 | LiikkuvaPalikka.Position = paikka; |
---|
482 | LiikkuvaPalikka.Color = Color.Orange; |
---|
483 | LiikkuvaPalikka.IgnoresGravity = true; |
---|
484 | LiikkuvaPalikka.IsVisible = true; |
---|
485 | //LiikkuvaPalikka.MakeStatic(); |
---|
486 | Add(LiikkuvaPalikka); |
---|
487 | |
---|
488 | PlatformWandererBrain veneAivot = new PlatformWandererBrain(); |
---|
489 | veneAivot.Speed = 200; |
---|
490 | LiikkuvaPalikka.Brain = veneAivot; |
---|
491 | |
---|
492 | |
---|
493 | } |
---|
494 | |
---|
495 | void LuoTappavaPalikka(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
496 | { |
---|
497 | tappavaPalikka = new PhysicsObject(leveys, korkeus); |
---|
498 | tappavaPalikka.Color = Color.White; |
---|
499 | tappavaPalikka.IgnoresGravity = true; |
---|
500 | tappavaPalikka.IsVisible = true; |
---|
501 | tappavaPalikka.Position = paikka; |
---|
502 | tappavaPalikka.MakeStatic(); |
---|
503 | tappavaPalikka.Tag = "TappavaPalikka"; |
---|
504 | Add(tappavaPalikka); |
---|
505 | } |
---|
506 | |
---|
507 | void LuoValine(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
508 | { |
---|
509 | PhysicsObject valine = new PhysicsObject(20, 20); |
---|
510 | valine.Position = paikka; |
---|
511 | valine.Color = Color.Brown; |
---|
512 | valine.Tag = "Valine"; |
---|
513 | Add(valine); |
---|
514 | |
---|
515 | } |
---|
516 | |
---|
517 | void LuoVesi(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
518 | { |
---|
519 | PhysicsObject vesi = new PhysicsObject(50*32, 32); |
---|
520 | vesi.Position = paikka; |
---|
521 | vesi.Left = paikka.X - 25; |
---|
522 | vesi.Bottom = paikka.Y - 25; |
---|
523 | vesi.Color = Color.Blue; |
---|
524 | vesi.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
525 | vesi.MakeStatic(); |
---|
526 | Add(vesi, 1); |
---|
527 | } |
---|
528 | |
---|
529 | void LuoPaskaJarvi(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
530 | { |
---|
531 | PhysicsObject paska = new PhysicsObject(50 * 43, 30); |
---|
532 | paska.Position = paikka; |
---|
533 | paska.Left = paikka.X - 25; |
---|
534 | paska.Bottom = paikka.Y - 25; |
---|
535 | paska.Color = Color.Brown; |
---|
536 | paska.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
537 | paska.MakeStatic(); |
---|
538 | Add(paska, 1); |
---|
539 | } |
---|
540 | |
---|
541 | #endregion |
---|
542 | |
---|
543 | #region Liikkumiseen liittyvää |
---|
544 | |
---|
545 | void PelaajaHyppaa(PlatformCharacter pelaaja, double nopeus) |
---|
546 | { |
---|
547 | pelaaja.Jump(nopeus); |
---|
548 | } |
---|
549 | |
---|
550 | void Lyo(PlatformCharacter pelaaja) |
---|
551 | { |
---|
552 | PhysicsObject ase = new PhysicsObject(20, 20); |
---|
553 | ase.MaximumLifetime = TimeSpan.FromSeconds(0.1); |
---|
554 | ase.Image = agentinKuva; |
---|
555 | ase.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
556 | ase.Tag = "Ase"; |
---|
557 | ase.Position = pelaaja.Position + pelaaja.FacingDirection.GetVector() * 30; |
---|
558 | Add(ase); |
---|
559 | } |
---|
560 | |
---|
561 | void LiikutaPelaajaa(PlatformCharacter pelaaja, double nopeus) |
---|
562 | { |
---|
563 | pelaaja.Walk(nopeus); |
---|
564 | } |
---|
565 | |
---|
566 | #endregion |
---|
567 | |
---|
568 | #region Törmäyksiä |
---|
569 | |
---|
570 | void AgentinAmmusOsuu(PhysicsObject ammus, PhysicsObject kohde) |
---|
571 | { |
---|
572 | ammus.Destroy(); |
---|
573 | if (kohde.Tag.Equals("pelaaja")) |
---|
574 | { |
---|
575 | MessageDisplay.Add("AU!! Voitte ampua mutta ette saa kiinni"); |
---|
576 | ElamaLaskuri.Value -= 1; |
---|
577 | } |
---|
578 | |
---|
579 | } |
---|
580 | |
---|
581 | void TormaaPorttiin(PhysicsObject pelaaja, PhysicsObject Portti1, string teksti) |
---|
582 | { |
---|
583 | if (porttiinOnTormatty == false) |
---|
584 | { |
---|
585 | porttiinOnTormatty = true; |
---|
586 | MessageDisplay.Add(teksti); |
---|
587 | kenttaNro++; |
---|
588 | |
---|
589 | Timer ajastin = new Timer(); |
---|
590 | ajastin.Interval = 2.00; |
---|
591 | ajastin.Timeout += SeuraavaKentta; |
---|
592 | ajastin.Start(); |
---|
593 | } |
---|
594 | } |
---|
595 | |
---|
596 | void TormaaPorttiin1(PhysicsObject pelaaja, PhysicsObject Portti1) |
---|
597 | { |
---|
598 | TormaaPorttiin(pelaaja, Portti1, "Ken tästä käy saa kaiken toivon heittää"); |
---|
599 | } |
---|
600 | |
---|
601 | void TormaaPorttiin2(PhysicsObject pelaaja, PhysicsObject Portti1) |
---|
602 | { |
---|
603 | if (kenttaNro == 2) |
---|
604 | { |
---|
605 | if (valineLaskuri < 3) |
---|
606 | { |
---|
607 | MessageDisplay.Add("Et ole vielä valmis"); |
---|
608 | } |
---|
609 | else |
---|
610 | { |
---|
611 | TormaaPorttiin(pelaaja, Portti1, "Hyvä, voit jatkaa toivotonta matkaasi"); |
---|
612 | } |
---|
613 | } |
---|
614 | else |
---|
615 | { |
---|
616 | TormaaPorttiin(pelaaja, Portti1, "Hyvä, voit jatkaa toivotonta matkaasi"); |
---|
617 | } |
---|
618 | } |
---|
619 | |
---|
620 | void TormaaJalkoihin(PhysicsObject pelaaja, PhysicsObject Syntinen) |
---|
621 | { |
---|
622 | MessageDisplay.Add("IIK"); |
---|
623 | ElamaLaskuri.Value -= 2; |
---|
624 | } |
---|
625 | |
---|
626 | void TormaaPalavaanSyntiseen(PhysicsObject pelaaja, PhysicsObject PalavaSyntinen) |
---|
627 | { |
---|
628 | MessageDisplay.Add("Kuolit"); |
---|
629 | Timer ajastin = new Timer(); |
---|
630 | ajastin.Interval = 2.00; |
---|
631 | ajastin.Timeout += delegate { pelaaja.Destroy(); }; |
---|
632 | ajastin.Start(); |
---|
633 | SeuraavaKentta(); |
---|
634 | |
---|
635 | } |
---|
636 | |
---|
637 | void TormaaKaarmeeseen(PhysicsObject pelaaja, PhysicsObject Kaarme) |
---|
638 | { |
---|
639 | MessageDisplay.Add("IIK"); |
---|
640 | ElamaLaskuri.Value -= 2; |
---|
641 | } |
---|
642 | |
---|
643 | void TormaaDemoniin(PhysicsObject pelaaja, PhysicsObject Demoni) |
---|
644 | { |
---|
645 | MessageDisplay.Add("Mitä Piruja te kuvittelette olevanne"); |
---|
646 | ElamaLaskuri.Value -= 0.5; |
---|
647 | } |
---|
648 | |
---|
649 | void TormaaTappavaanPalikkaan(PhysicsObject pelaaja, PhysicsObject tappavaPalikka) |
---|
650 | { |
---|
651 | pelaaja.Destroy(); |
---|
652 | SeuraavaKentta(); |
---|
653 | } |
---|
654 | |
---|
655 | void TormaaPuolueettomaan(PhysicsObject pelaaja, PhysicsObject puolueeton) |
---|
656 | { |
---|
657 | MessageDisplay.Add("Mitä Helvettiä, ainiin, tätäpä Helvettiä hyvinkin"); |
---|
658 | ElamaLaskuri.Value -= 0.5; |
---|
659 | } |
---|
660 | |
---|
661 | void TormaaValineeseen(PhysicsObject pelaaja, PhysicsObject valine) |
---|
662 | { |
---|
663 | valine.Destroy(); |
---|
664 | MessageDisplay.Add("Löysit apuvälineen, LOISTAVAA"); |
---|
665 | valineLaskuri.Value++; |
---|
666 | |
---|
667 | } |
---|
668 | |
---|
669 | void SyntinenTormaaKaarmeeseen(PhysicsObject syntinen, PhysicsObject kaarme) |
---|
670 | { |
---|
671 | syntinen.Destroy(); |
---|
672 | Timer.SingleShot(2, delegate { LuoKaarme(new Vector(kaarme.Position.X, Level.Top - 50), kaarme.Width, kaarme.Height); }); |
---|
673 | |
---|
674 | |
---|
675 | } |
---|
676 | |
---|
677 | void SyntinenTormaaDemoniin(PhysicsObject syntinen, PhysicsObject demoni) |
---|
678 | { |
---|
679 | syntinen.Destroy(); |
---|
680 | Timer.SingleShot(2, delegate { LuoSyntinen(new Vector(syntinen.Position.X, Level.Top-50), syntinen.Width, syntinen.Height); }); |
---|
681 | |
---|
682 | /*Timer palauttaja = new Timer(); |
---|
683 | palauttaja.Interval = 2.00; |
---|
684 | palauttaja.Timeout += LuoSyntinen; |
---|
685 | palauttaja.Start(); |
---|
686 | */ |
---|
687 | } |
---|
688 | |
---|
689 | void TormaaSaatanaan(PhysicsObject pelaaja, PhysicsObject Saatana) |
---|
690 | { |
---|
691 | MessageDisplay.Add("HERRAN TÄHDEN!!!!"); |
---|
692 | ElamaLaskuri.Value -= 3; |
---|
693 | } |
---|
694 | |
---|
695 | void TormaaLiekkiin(PhysicsObject ammus, PhysicsObject kohde) |
---|
696 | { |
---|
697 | ammus.Destroy(); |
---|
698 | if (kohde.Tag.Equals("pelaaja")) |
---|
699 | { |
---|
700 | MessageDisplay.Add("AU!!"); |
---|
701 | ElamaLaskuri.Value -= 4; |
---|
702 | } |
---|
703 | } |
---|
704 | |
---|
705 | void SaatanaTormaaAseeseen(PhysicsObject saatana, PhysicsObject ase) |
---|
706 | { |
---|
707 | saatananElamaLaskuri.Value -= 1; |
---|
708 | } |
---|
709 | |
---|
710 | void SaatanaKuoli() |
---|
711 | { |
---|
712 | |
---|
713 | } |
---|
714 | |
---|
715 | #endregion |
---|
716 | } |
---|
717 | |
---|
718 | |
---|
719 | |
---|