1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using Jypeli; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using Jypeli.Controls; |
---|
6 | using Jypeli.Effects; |
---|
7 | using Jypeli.Widgets; |
---|
8 | |
---|
9 | public class Tasohyppelypeli1 : PhysicsGame |
---|
10 | { |
---|
11 | double nopeus = 200; |
---|
12 | const double hyppyNopeus = 750; |
---|
13 | const int RUUDUN_KOKO = 40; |
---|
14 | |
---|
15 | DoubleMeter elamaLaskuri; |
---|
16 | |
---|
17 | DoubleMeter elamaLaskuri2; |
---|
18 | |
---|
19 | PlatformCharacter pelaaja1; |
---|
20 | PlatformCharacter pelaaja2; |
---|
21 | Image mustaaukkokuva = LoadImage("mustaaukkokuva"); |
---|
22 | Image seinankuva = LoadImage("heikkokivi"); |
---|
23 | Image tasonkuva = LoadImage("kivi"); |
---|
24 | Image ammuksenkuva = LoadImage("ammuskuva"); |
---|
25 | Image pelaaja2aseenkuva = LoadImage("wizardKÄSI2"); |
---|
26 | Image pelaaja1aseenkuva = LoadImage("wizardKÄSI"); |
---|
27 | Image speedboostkuva = LoadImage("speedboost"); |
---|
28 | Image pelaaja2Kuva = LoadImage("wizard2"); |
---|
29 | Image pelaaja1Kuva = LoadImage("wizard"); |
---|
30 | Image tahtikuva2 = LoadImage("supermana"); |
---|
31 | Image salamankuva = LoadImage("salama"); |
---|
32 | Image tahtiKuva = LoadImage("mana"); |
---|
33 | Image tulipallonkuva = LoadImage("tulipallo"); |
---|
34 | SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali"); |
---|
35 | SoundEffect scream = LoadSoundEffect("scream"); |
---|
36 | SoundEffect spesiaali1 = LoadSoundEffect("sneezing"); |
---|
37 | |
---|
38 | Image goblininKuva = LoadImage("goblini"); |
---|
39 | private DoubleMeter nopeuskerroin1 = new DoubleMeter(1.0, 0.0, double.MaxValue); |
---|
40 | private DoubleMeter nopeuskerroin2 = new DoubleMeter(1.0, 0.0, double.MaxValue); |
---|
41 | public override void Begin() |
---|
42 | { |
---|
43 | |
---|
44 | |
---|
45 | MultiSelectWindow alkuValikko = new MultiSelectWindow("Wizard duel", |
---|
46 | "Start", "Settings", "Quit"); |
---|
47 | Add(alkuValikko); |
---|
48 | |
---|
49 | |
---|
50 | |
---|
51 | LuoKentta(); |
---|
52 | |
---|
53 | |
---|
54 | |
---|
55 | } |
---|
56 | |
---|
57 | void LuoKentta() |
---|
58 | { |
---|
59 | TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta1"); |
---|
60 | kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso); |
---|
61 | kentta.SetTileMethod('*', LisaaTahti); |
---|
62 | kentta.SetTileMethod('T', LisaaTahti2); |
---|
63 | kentta.SetTileMethod('s', LuoNopeusparannus); |
---|
64 | kentta.SetTileMethod('1', LisaaPelaaja, pelaaja1); |
---|
65 | kentta.SetTileMethod('2', LisaaPelaaja2, pelaaja2); |
---|
66 | kentta.SetTileMethod('w', luohajoavaseina); |
---|
67 | kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO); |
---|
68 | Level.CreateBorders(); |
---|
69 | Level.Background.CreateStars(500); |
---|
70 | Camera.Follow(pelaaja1, pelaaja2); |
---|
71 | Gravity = new Vector(0, -1000); |
---|
72 | |
---|
73 | LuoElamaLaskuri(); |
---|
74 | LuoElamaLaskuri2(); |
---|
75 | luopistelaskuri1(); |
---|
76 | luopistelaskuri2(); |
---|
77 | LisaaNappaimet(); |
---|
78 | nopeuskerroin1.Value = 1; |
---|
79 | nopeuskerroin2.Value = 1; |
---|
80 | |
---|
81 | |
---|
82 | |
---|
83 | AddCollisionHandler(pelaaja1, "tulipallo", spesiaaliosui); |
---|
84 | AddCollisionHandler(pelaaja2, "tulipallo", spesiaaliosui); |
---|
85 | } |
---|
86 | |
---|
87 | void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
88 | { |
---|
89 | PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
90 | taso.Position = paikka; |
---|
91 | taso.Color = Color.Green; |
---|
92 | Add(taso); |
---|
93 | taso.Image = tasonkuva; |
---|
94 | } |
---|
95 | |
---|
96 | void LisaaTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
97 | { |
---|
98 | PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
99 | tahti.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
100 | tahti.Position = paikka; |
---|
101 | tahti.Image = tahtiKuva; |
---|
102 | tahti.Tag = "tahti"; |
---|
103 | Add(tahti); |
---|
104 | } |
---|
105 | |
---|
106 | void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus, PlatformCharacter pelaaja) |
---|
107 | { |
---|
108 | pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus); |
---|
109 | pelaaja1.Image = pelaaja1Kuva; |
---|
110 | //pelaaja1.Size = new Vector(leveys, korkeus); |
---|
111 | pelaaja1.Position = paikka; |
---|
112 | pelaaja1.Mass = 4.0; |
---|
113 | |
---|
114 | Add(pelaaja1); |
---|
115 | pelaaja1.Tag = "pelaaja1"; |
---|
116 | pelaaja1.Weapon = new PlasmaCannon(30, 10); |
---|
117 | pelaaja1.Weapon.ProjectileCollision = AmmusOsui; |
---|
118 | pelaaja1.Weapon.FireRate = 3.0; |
---|
119 | pelaaja1.Weapon.ProjectileCollision = pelaajaan2osui; |
---|
120 | pelaaja1.Weapon.Image = pelaaja1aseenkuva; |
---|
121 | AddCollisionHandler(pelaaja1, "tahti", TormaaTahteen); |
---|
122 | AddCollisionHandler(pelaaja1, "salama", SalamaOsuu); |
---|
123 | AddCollisionHandler(pelaaja1, "tahti2", TormaaTahteen2); |
---|
124 | } |
---|
125 | |
---|
126 | void LisaaPelaaja2(Vector paikka, double leveys, double korkeus, PlatformCharacter pelaaja) |
---|
127 | { |
---|
128 | pelaaja2 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus); |
---|
129 | pelaaja2.Position = paikka; |
---|
130 | pelaaja2.Image = pelaaja2Kuva; |
---|
131 | pelaaja2.Weapon = new PlasmaCannon(30, 10); |
---|
132 | pelaaja2.Weapon.FireRate = 3.0; |
---|
133 | pelaaja2.Weapon.Image = pelaaja2aseenkuva; |
---|
134 | |
---|
135 | pelaaja2.Weapon.ProjectileCollision = AmmusOsui; |
---|
136 | |
---|
137 | pelaaja2.Weapon.ProjectileCollision = pelaajaan1osui; |
---|
138 | pelaaja2.Tag = "pelaaja2"; |
---|
139 | Add(pelaaja2); |
---|
140 | AddCollisionHandler(pelaaja2, "tahti", TormaaTahteen); |
---|
141 | AddCollisionHandler(pelaaja2, "salama", SalamaOsuu); |
---|
142 | AddCollisionHandler(pelaaja2, "tahti2", TormaaTahteen2); |
---|
143 | } |
---|
144 | |
---|
145 | void LisaaNappaimet() |
---|
146 | { |
---|
147 | |
---|
148 | Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet"); |
---|
149 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
150 | |
---|
151 | |
---|
152 | Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus); |
---|
153 | Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus); |
---|
154 | Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus); |
---|
155 | |
---|
156 | ControllerOne.ListenAnalog(AnalogControl.LeftStick, 0.1, liikutatatilla, "liiku", pelaaja1, nopeus); |
---|
157 | ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä"); |
---|
158 | ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus); |
---|
159 | ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus); |
---|
160 | ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus); |
---|
161 | ControllerOne.Listen(Button.RightTrigger, ButtonState.Down, AmmuAseella, "Ammu", pelaaja1); |
---|
162 | ControllerOne.Listen(Button.X, ButtonState.Pressed, spesiaali, "spesiaali", pelaaja1, pistelaskuri); |
---|
163 | ControllerOne.Listen(Button.Y, ButtonState.Pressed, ammusalama, "salama", pelaaja1, pistelaskuri); |
---|
164 | ControllerOne.Listen(Button.B, ButtonState.Pressed, AmmuMustaAukko, "mustaAukko", pelaaja1, pelaaja2, pistelaskuri, elamaLaskuri2); |
---|
165 | ControllerOne.Listen(Button.LeftTrigger, ButtonState.Pressed, luoblokki, "luoblokki", pelaaja1, pistelaskuri); |
---|
166 | ControllerOne.Listen(Button.LeftShoulder, ButtonState.Pressed, parannus, "luoblokki", elamaLaskuri, pistelaskuri); |
---|
167 | |
---|
168 | ControllerTwo.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä"); |
---|
169 | ControllerTwo.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja2, -nopeus); |
---|
170 | ControllerTwo.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja2, nopeus); |
---|
171 | ControllerTwo.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja2, hyppyNopeus); |
---|
172 | ControllerTwo.Listen(Button.RightTrigger, ButtonState.Down, AmmuAseella, "ammu", pelaaja2); |
---|
173 | ControllerTwo.Listen(Button.X, ButtonState.Pressed, spesiaali, "spesiaali", pelaaja2, pistelaskuri2); |
---|
174 | ControllerTwo.Listen(Button.Y, ButtonState.Pressed, ammusalama, "salama", pelaaja2, pistelaskuri2); |
---|
175 | ControllerTwo.Listen(Button.B, ButtonState.Pressed, AmmuMustaAukko, "mustaAukko", pelaaja2, pelaaja1, pistelaskuri2, elamaLaskuri); |
---|
176 | ControllerTwo.Listen(Button.LeftTrigger, ButtonState.Pressed, luoblokki, "luoblokki", pelaaja2, pistelaskuri2); |
---|
177 | ControllerTwo.Listen(Button.LeftShoulder, ButtonState.Pressed, parannus, "paranna", elamaLaskuri2, pistelaskuri2); |
---|
178 | ControllerTwo.ListenAnalog(AnalogControl.LeftStick, 0.1, liikutatatilla, "liiku", pelaaja2, nopeus); |
---|
179 | PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
180 | } |
---|
181 | |
---|
182 | void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus) |
---|
183 | { |
---|
184 | double hahmonnopeus = nopeus; |
---|
185 | if (pelaaja1 == hahmo) |
---|
186 | { |
---|
187 | hahmonnopeus *= nopeuskerroin1; |
---|
188 | } |
---|
189 | |
---|
190 | if (pelaaja2 == hahmo) |
---|
191 | { |
---|
192 | hahmonnopeus *= nopeuskerroin2; |
---|
193 | } |
---|
194 | hahmo.Walk(hahmonnopeus); |
---|
195 | } |
---|
196 | |
---|
197 | void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus) |
---|
198 | { |
---|
199 | if (hahmo == pelaaja1 && nopeuskerroin1 > 0) |
---|
200 | { |
---|
201 | hahmo.Jump(nopeus); |
---|
202 | } |
---|
203 | if (hahmo == pelaaja2 && nopeuskerroin2 > 0) |
---|
204 | { |
---|
205 | hahmo.Jump(nopeus); |
---|
206 | } |
---|
207 | } |
---|
208 | |
---|
209 | void TormaaTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject tahti) |
---|
210 | { |
---|
211 | if (hahmo == pelaaja1) |
---|
212 | { |
---|
213 | maaliAani.Play(); |
---|
214 | MessageDisplay.Add("1 mana"); |
---|
215 | Timer.SingleShot(10.0, delegate { LisaaTahti(tahti.Position, tahti.Width, tahti.Height); }); |
---|
216 | tahti.Destroy(); |
---|
217 | pistelaskuri.Value += 1; |
---|
218 | } |
---|
219 | if (hahmo == pelaaja2) |
---|
220 | { |
---|
221 | maaliAani.Play(); |
---|
222 | MessageDisplay.Add("1 mana"); |
---|
223 | Timer.SingleShot(10.0, delegate { LisaaTahti(tahti.Position, tahti.Width, tahti.Height); }); |
---|
224 | tahti.Destroy(); |
---|
225 | pistelaskuri2.Value += 1; |
---|
226 | } |
---|
227 | } |
---|
228 | |
---|
229 | IntMeter pistelaskuri = new IntMeter(0); |
---|
230 | void luopistelaskuri1() |
---|
231 | { |
---|
232 | //pistelaskuri = new IntMeter(0); |
---|
233 | Label pistenautto = new Label(); |
---|
234 | pistenautto.X = Screen.Left + 100; |
---|
235 | pistenautto.Y = Screen.Top - 100; |
---|
236 | pistenautto.TextColor = Color.Blue; |
---|
237 | |
---|
238 | pistenautto.BindTo(pistelaskuri); |
---|
239 | Add(pistenautto); |
---|
240 | pistenautto.Title = "mana"; |
---|
241 | pistelaskuri.MaxValue = 25; |
---|
242 | pistelaskuri.UpperLimit += manatäynnä; |
---|
243 | ProgressBar manapalkki = new ProgressBar(150, 20); |
---|
244 | manapalkki.X = Screen.Left + 150; |
---|
245 | manapalkki.Y = Screen.Top - 40; |
---|
246 | manapalkki.BindTo(pistelaskuri); |
---|
247 | Add(manapalkki); |
---|
248 | manapalkki.BarColor = Color.Blue; |
---|
249 | } |
---|
250 | |
---|
251 | void LuoNopeusparannus(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
252 | { |
---|
253 | PhysicsObject nopeusparannus = new PhysicsObject(40, 40); |
---|
254 | nopeusparannus.Image = speedboostkuva; |
---|
255 | nopeusparannus.Position = paikka; |
---|
256 | Add(nopeusparannus); |
---|
257 | AddCollisionHandler<PhysicsObject, PhysicsObject>(pelaaja1, nopeusparannus, delegate(PhysicsObject tormaaja, PhysicsObject kohde) { tormaanopeusparannukseen(pelaaja1, kohde, "one", nopeuskerroin1); }); |
---|
258 | AddCollisionHandler<PhysicsObject, PhysicsObject>(pelaaja2, nopeusparannus, delegate(PhysicsObject tormaaja, PhysicsObject kohde) { tormaanopeusparannukseen(pelaaja2, kohde, "two", nopeuskerroin2); }); |
---|
259 | |
---|
260 | } |
---|
261 | |
---|
262 | void pelaajahaviaa() |
---|
263 | { |
---|
264 | ClearAll(); |
---|
265 | LuoKentta(); |
---|
266 | } |
---|
267 | |
---|
268 | void tormaanopeusparannukseen(PhysicsObject pelaaja1, PhysicsObject nopeusparannus, String pelaajanTeksti, DoubleMeter nopeuskerroin) |
---|
269 | { |
---|
270 | MessageDisplay.Add("speedboost player " + pelaajanTeksti + "!"); |
---|
271 | nopeuskerroin.Value = 2.0; |
---|
272 | nopeusparannus.Destroy(); |
---|
273 | Timer.SingleShot(20.0, delegate { nopeuskerroin.Value = 1.0; }); |
---|
274 | Timer.SingleShot(40.0, delegate { LuoNopeusparannus(nopeusparannus.Position, nopeusparannus.Width, nopeusparannus.Height); }); |
---|
275 | nopeusparannus.Destroy(); |
---|
276 | } |
---|
277 | |
---|
278 | void AmmuAseella(PlatformCharacter pelaaja) |
---|
279 | { |
---|
280 | if (!pelaaja.IsDestroyed) |
---|
281 | { |
---|
282 | PhysicsObject ammus = pelaaja.Weapon.Shoot(); |
---|
283 | |
---|
284 | if (ammus != null) |
---|
285 | { |
---|
286 | ammus.Size *= 2; |
---|
287 | ammus.MaximumLifetime = TimeSpan.FromSeconds(1.0); |
---|
288 | ammus.Image = ammuksenkuva; AddCollisionHandler(ammus, "seina", seinaanosui); |
---|
289 | } |
---|
290 | } |
---|
291 | } |
---|
292 | |
---|
293 | |
---|
294 | void AmmusOsui(PhysicsObject ammus, PhysicsObject taso) |
---|
295 | { |
---|
296 | |
---|
297 | ammus.Destroy(); |
---|
298 | |
---|
299 | |
---|
300 | |
---|
301 | |
---|
302 | } |
---|
303 | |
---|
304 | void pelaajaan1osui(PhysicsObject ammus, PhysicsObject pelaaja1) |
---|
305 | { |
---|
306 | if (pelaaja1 == this.pelaaja1) |
---|
307 | { |
---|
308 | ammus.Destroy(); |
---|
309 | elamaLaskuri.Value -= 2; |
---|
310 | } |
---|
311 | } |
---|
312 | |
---|
313 | void pelaajaan2osui(PhysicsObject ammus, PhysicsObject pelaaja2) |
---|
314 | { |
---|
315 | if (pelaaja2 == this.pelaaja2) |
---|
316 | { |
---|
317 | elamaLaskuri2.Value -= 2; |
---|
318 | ammus.Destroy(); |
---|
319 | } |
---|
320 | } |
---|
321 | |
---|
322 | void manatäynnä() |
---|
323 | { |
---|
324 | MessageDisplay.Add("player one mana full"); |
---|
325 | } |
---|
326 | |
---|
327 | IntMeter pistelaskuri2 = new IntMeter(0); |
---|
328 | |
---|
329 | void luopistelaskuri2() |
---|
330 | { |
---|
331 | //pistelaskuri2 = new IntMeter(0); |
---|
332 | Label pistenautto2 = new Label(); |
---|
333 | pistenautto2.X = Screen.Right - 100; |
---|
334 | pistenautto2.Y = Screen.Top - 100; |
---|
335 | pistenautto2.TextColor = Color.Blue; |
---|
336 | |
---|
337 | pistenautto2.BindTo(pistelaskuri2); |
---|
338 | Add(pistenautto2); |
---|
339 | pistenautto2.Title = "mana"; |
---|
340 | pistelaskuri2.MaxValue = 25; |
---|
341 | pistelaskuri2.UpperLimit += manatäynnä2; |
---|
342 | ProgressBar manapalkki2 = new ProgressBar(150, 20); |
---|
343 | manapalkki2.X = Screen.Right - 150; |
---|
344 | manapalkki2.Y = Screen.Top - 40; |
---|
345 | manapalkki2.BindTo(pistelaskuri2); |
---|
346 | Add(manapalkki2); |
---|
347 | manapalkki2.BarColor = Color.Blue; |
---|
348 | } |
---|
349 | |
---|
350 | void manatäynnä2() |
---|
351 | { |
---|
352 | MessageDisplay.Add("player two mana full"); |
---|
353 | } |
---|
354 | |
---|
355 | void spesiaali(PlatformCharacter pelaaja, IntMeter mittari) |
---|
356 | { |
---|
357 | if (mittari.Value >= 10) |
---|
358 | { |
---|
359 | mittari.Value -= 10; |
---|
360 | |
---|
361 | PhysicsObject tulipallo = PhysicsObject.CreateStaticObject(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO * 3); |
---|
362 | tulipallo.Position = pelaaja.Position + pelaaja.FacingDirection.Angle.GetVector() * 50; |
---|
363 | tulipallo.Color = Color.Green; |
---|
364 | tulipallo.Tag = "tulipallo"; |
---|
365 | Add(tulipallo); |
---|
366 | tulipallo.Image = tulipallonkuva; |
---|
367 | tulipallo.Velocity = pelaaja.FacingDirection.Angle.GetVector() * 2000; |
---|
368 | tulipallo.IgnoresCollisionResponse = false; |
---|
369 | } |
---|
370 | } |
---|
371 | |
---|
372 | void spesiaaliosui(PhysicsObject pelaaja, PhysicsObject ammus) |
---|
373 | { |
---|
374 | if (pelaaja == pelaaja1) |
---|
375 | { |
---|
376 | |
---|
377 | |
---|
378 | elamaLaskuri.Value -= 20; |
---|
379 | |
---|
380 | } |
---|
381 | if (pelaaja == pelaaja2) |
---|
382 | { |
---|
383 | elamaLaskuri2.Value -= 20; |
---|
384 | } |
---|
385 | } |
---|
386 | void LuoElamaLaskuri() |
---|
387 | { |
---|
388 | elamaLaskuri = new DoubleMeter(100); |
---|
389 | elamaLaskuri.MaxValue = 100; |
---|
390 | elamaLaskuri.LowerLimit += delegate |
---|
391 | { |
---|
392 | MessageDisplay.Add("Player Two WINS!"); |
---|
393 | Timer.SingleShot(2, pelaajahaviaa); |
---|
394 | pelaaja1.Destroy(); |
---|
395 | }; |
---|
396 | |
---|
397 | ProgressBar elamaPalkki = new ProgressBar(150, 20); |
---|
398 | elamaPalkki.X = Screen.Left + 150; |
---|
399 | elamaPalkki.Y = Screen.Top - 20; |
---|
400 | elamaPalkki.BindTo(elamaLaskuri); |
---|
401 | Add(elamaPalkki); |
---|
402 | Label pisteNaytto = new Label(); |
---|
403 | pisteNaytto.X = Screen.Left + 100; |
---|
404 | pisteNaytto.Y = Screen.Top - 80; |
---|
405 | pisteNaytto.TextColor = Color.Red; |
---|
406 | |
---|
407 | pisteNaytto.Title = "HP"; |
---|
408 | |
---|
409 | pisteNaytto.BindTo(elamaLaskuri); |
---|
410 | Add(pisteNaytto); |
---|
411 | |
---|
412 | } |
---|
413 | |
---|
414 | void LuoElamaLaskuri2() |
---|
415 | { |
---|
416 | elamaLaskuri2 = new DoubleMeter(100); |
---|
417 | elamaLaskuri2.MaxValue = 100; |
---|
418 | elamaLaskuri2.LowerLimit += delegate |
---|
419 | { |
---|
420 | MessageDisplay.Add("Player One WINS!"); |
---|
421 | Timer.SingleShot(2, pelaajahaviaa); |
---|
422 | pelaaja2.Destroy(); |
---|
423 | }; |
---|
424 | ProgressBar elamaPalkki2 = new ProgressBar(150, 20); |
---|
425 | elamaPalkki2.X = Screen.Right - 150; |
---|
426 | elamaPalkki2.Y = Screen.Top - 20; |
---|
427 | elamaPalkki2.BindTo(elamaLaskuri2); |
---|
428 | Add(elamaPalkki2); |
---|
429 | Label pisteNaytto = new Label(); |
---|
430 | pisteNaytto.X = Screen.Right - 100; |
---|
431 | pisteNaytto.Y = Screen.Top - 80; |
---|
432 | pisteNaytto.TextColor = Color.Red; |
---|
433 | |
---|
434 | pisteNaytto.Title = "HP"; |
---|
435 | |
---|
436 | pisteNaytto.BindTo(elamaLaskuri2); |
---|
437 | Add(pisteNaytto); |
---|
438 | } |
---|
439 | void luohajoavaseina(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
440 | { |
---|
441 | PhysicsObject seina = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
442 | Add(seina); |
---|
443 | seina.Tag = "seina"; |
---|
444 | seina.Image = seinankuva; |
---|
445 | seina.Position = paikka; |
---|
446 | |
---|
447 | |
---|
448 | |
---|
449 | } |
---|
450 | void seinaanosui(PhysicsObject ammus, PhysicsObject seina) |
---|
451 | { |
---|
452 | seina.Destroy(); |
---|
453 | } |
---|
454 | |
---|
455 | void AmmuMustaAukko(PlatformCharacter pelaaja, PlatformCharacter kohde, IntMeter mittari, DoubleMeter elamamittari) |
---|
456 | { |
---|
457 | if (mittari.Value >= 20) |
---|
458 | { |
---|
459 | Luomustaaukko(pelaaja, kohde, elamamittari); |
---|
460 | mittari.Value -= 20; |
---|
461 | } |
---|
462 | } |
---|
463 | |
---|
464 | void ammusalama(PlatformCharacter pelaaja, IntMeter mittari) |
---|
465 | { |
---|
466 | if (mittari.Value >= 5) |
---|
467 | { |
---|
468 | LuoSalama(pelaaja); |
---|
469 | mittari.Value -= 5; |
---|
470 | } |
---|
471 | } |
---|
472 | |
---|
473 | private void LuoSalama(PlatformCharacter pelaaja) |
---|
474 | { |
---|
475 | PhysicsObject salama = PhysicsObject.CreateStaticObject(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO * 1); |
---|
476 | Add(salama, 1); |
---|
477 | salama.Position = pelaaja.Position + pelaaja.FacingDirection.Angle.GetVector() * 50; |
---|
478 | salama.Velocity = pelaaja.FacingDirection.Angle.GetVector() * 1000; |
---|
479 | salama.Tag = "salama"; |
---|
480 | salama.IgnoresCollisionResponse = false; |
---|
481 | salama.Image = salamankuva; |
---|
482 | } |
---|
483 | |
---|
484 | void SalamaOsuu(PhysicsObject pelaaja, PhysicsObject salama) |
---|
485 | { |
---|
486 | if (pelaaja == pelaaja1) |
---|
487 | { |
---|
488 | MessageDisplay.Add("zap"); |
---|
489 | nopeuskerroin1.Value = 0; |
---|
490 | Timer.SingleShot(3.0, delegate { nopeuskerroin1.Value = 1.0; }); |
---|
491 | elamaLaskuri.Value -= 5; |
---|
492 | |
---|
493 | } |
---|
494 | if (pelaaja == pelaaja2) |
---|
495 | { |
---|
496 | nopeuskerroin2.Value = 0; |
---|
497 | Timer.SingleShot(3.0, delegate { nopeuskerroin2.Value = 1.0; }); |
---|
498 | elamaLaskuri2.Value -= 5; |
---|
499 | } |
---|
500 | salama.Destroy(); |
---|
501 | |
---|
502 | } |
---|
503 | void LisaaTahti2(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
504 | { |
---|
505 | PhysicsObject tahti2 = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
506 | tahti2.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
507 | tahti2.Position = paikka; |
---|
508 | tahti2.Image = tahtiKuva; |
---|
509 | tahti2.Tag = "tahti2"; |
---|
510 | Add(tahti2); |
---|
511 | tahti2.Image = tahtikuva2; |
---|
512 | |
---|
513 | |
---|
514 | } |
---|
515 | |
---|
516 | |
---|
517 | |
---|
518 | |
---|
519 | |
---|
520 | |
---|
521 | void TormaaTahteen2(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject tahti2) |
---|
522 | { |
---|
523 | maaliAani.Play(); |
---|
524 | MessageDisplay.Add("10 mana"); |
---|
525 | tahti2.Destroy(); |
---|
526 | |
---|
527 | if (hahmo == pelaaja1) |
---|
528 | { |
---|
529 | Timer.SingleShot(50.0, delegate { LisaaTahti2(tahti2.Position, tahti2.Width, tahti2.Height); }); |
---|
530 | pistelaskuri.Value += 10; |
---|
531 | } |
---|
532 | |
---|
533 | if (hahmo == pelaaja2) |
---|
534 | { |
---|
535 | Timer.SingleShot(50.0, delegate { LisaaTahti(tahti2.Position, tahti2.Width, tahti2.Height); }); |
---|
536 | pistelaskuri2.Value += 10; |
---|
537 | } |
---|
538 | } |
---|
539 | void Luomustaaukko(PlatformCharacter ampuja, PlatformCharacter kohde, DoubleMeter elamamittari) |
---|
540 | { |
---|
541 | MustaAukko mustaaukko = new MustaAukko(50, 50, kohde, 1000000, elamamittari); |
---|
542 | Add(mustaaukko, 1); |
---|
543 | mustaaukko.Position = ampuja.Position + (kohde.Position - ampuja.Position).Normalize() * 50; |
---|
544 | mustaaukko.MaximumLifetime = TimeSpan.FromSeconds(10); |
---|
545 | |
---|
546 | |
---|
547 | FollowerBrain fb = new FollowerBrain(kohde); |
---|
548 | mustaaukko.Brain = fb; |
---|
549 | mustaaukko.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
550 | mustaaukko.Color = Color.Purple; |
---|
551 | mustaaukko.Image = mustaaukkokuva; |
---|
552 | } |
---|
553 | |
---|
554 | void luoblokki(PlatformCharacter pelaaja, IntMeter mittari) |
---|
555 | { |
---|
556 | if (mittari.Value >= 1) |
---|
557 | { |
---|
558 | PhysicsObject blokki = PhysicsObject.CreateStaticObject(50, 5); |
---|
559 | Add(blokki); |
---|
560 | blokki.Color = Color.Blue; |
---|
561 | blokki.Position = pelaaja.Position - new Vector(0, RUUDUN_KOKO); |
---|
562 | blokki.MaximumLifetime = TimeSpan.FromSeconds(1); |
---|
563 | mittari.Value -= 1; |
---|
564 | } |
---|
565 | |
---|
566 | |
---|
567 | } |
---|
568 | void parannus(DoubleMeter elamamittari, IntMeter mittari) |
---|
569 | { |
---|
570 | if (mittari.Value >= 10&&elamamittari.Value<90) |
---|
571 | { |
---|
572 | mittari.Value -= 10; |
---|
573 | elamamittari.Value += 10; |
---|
574 | |
---|
575 | } |
---|
576 | |
---|
577 | |
---|
578 | } |
---|
579 | void liikutatatilla(AnalogState tatinTila,PlatformCharacter pelaaja, double nopeus) |
---|
580 | { |
---|
581 | Vector tatinAsento = tatinTila.StateVector; |
---|
582 | Liikuta(pelaaja,tatinAsento.X*nopeus); |
---|
583 | } |
---|
584 | |
---|
585 | |
---|
586 | } |
---|
587 | |
---|
588 | |
---|
589 | |
---|
590 | |
---|
591 | |
---|
592 | |
---|
593 | public class MustaAukko : PhysicsObject |
---|
594 | { |
---|
595 | PhysicsObject kohde; |
---|
596 | DoubleMeter elamalaskuri; |
---|
597 | double vetovoima; |
---|
598 | public MustaAukko(double leveys, double korkeus, PhysicsObject kohde, double vetovoima, DoubleMeter elamalaskuri) |
---|
599 | : base(leveys, korkeus) |
---|
600 | { |
---|
601 | this.kohde = kohde; |
---|
602 | this.elamalaskuri = elamalaskuri; |
---|
603 | this.vetovoima = vetovoima; |
---|
604 | IsUpdated = true; |
---|
605 | } |
---|
606 | |
---|
607 | public override void Update(Time time) |
---|
608 | { |
---|
609 | Vector v = this.Position - kohde.Position; |
---|
610 | this.Angle = Angle.FromDegrees(time.SinceStartOfGame.TotalSeconds * 360 * 5); |
---|
611 | |
---|
612 | kohde.Push(vetovoima / v.Magnitude * v.Normalize()); |
---|
613 | base.Update(time); |
---|
614 | if (Vector.Distance(this.Position, kohde.Position) < 10) |
---|
615 | { |
---|
616 | this.Destroy(); |
---|
617 | elamalaskuri.Value -= 30; |
---|
618 | |
---|
619 | } |
---|
620 | } |
---|
621 | |
---|
622 | |
---|
623 | |
---|
624 | |
---|
625 | |
---|
626 | |
---|
627 | |
---|
628 | |
---|
629 | } |
---|
630 | |
---|
631 | |
---|
632 | |
---|
633 | |
---|
634 | |
---|
635 | |
---|
636 | |
---|
637 | |
---|
638 | |
---|