source: 2013/42/TomasA/Pong/Pong/Pong/Pong.cs @ 4774

Revision 4774, 6.3 KB checked in by anlakane, 6 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using System.Linq;
4using System.Text;
5using Jypeli;
6using Jypeli.Assets;
7using Jypeli.Controls;
8using Jypeli.Effects;
9using Jypeli.Widgets;
10
11public class Pong : PhysicsGame
12{
13    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 200);
14    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -200);
15
16    PhysicsObject pallo;
17    PhysicsObject maila1;
18    PhysicsObject maila2;
19
20    PhysicsObject vasenReuna;
21    PhysicsObject oikeaReuna;
22
23    IntMeter pelaajan1Pisteet;
24    IntMeter pelaajan2Pisteet;
25   
26
27    public override void Begin()
28    {
29        LuoKentta();
30        AsetaOhjaimet();
31        LisaaLaskurit();
32        AloitaPeli();
33        painovoima();
34    }
35
36    void LuoKentta()
37    {
38        pallo = new PhysicsObject(40.0, 40.0);
39        pallo.Shape = Shape.Circle;
40        pallo.X = -200.0;
41        pallo.Y = 0.0;
42        pallo.Restitution = 1.0;
43        pallo.KineticFriction = 0.0;
44        pallo.MomentOfInertia = Double.PositiveInfinity;
45        Add(pallo);
46        AddCollisionHandler(pallo, KasittelePallonTormays);
47
48        maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
49        maila2 = LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
50
51        vasenReuna = Level.CreateLeftBorder();
52        vasenReuna.Restitution = 1.0;
53        vasenReuna.KineticFriction = 0.0;
54        vasenReuna.IsVisible = false;
55
56        oikeaReuna = Level.CreateRightBorder();
57        oikeaReuna.Restitution = 1.0;
58        oikeaReuna.KineticFriction = 0.0;
59        oikeaReuna.IsVisible = false;
60
61        PhysicsObject ylaReuna = Level.CreateTopBorder();
62        ylaReuna.Restitution = 1.0;
63        ylaReuna.KineticFriction = 0.0;
64        ylaReuna.IsVisible = false;
65
66        PhysicsObject alaReuna = Level.CreateBottomBorder();
67        alaReuna.Restitution = 1.0;
68        alaReuna.IsVisible = false;
69        alaReuna.KineticFriction = 0.0;
70
71        Level.Background.Color = Color.Black;
72
73        Camera.ZoomToLevel();
74    }
75
76    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
77    {
78        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
79        maila.Shape = Shape.Rectangle;
80        maila.X = x;
81        maila.Y = y;
82        maila.Restitution = 1.0;
83        maila.KineticFriction = 0.0;
84        Add(maila);
85        return maila;
86    }
87
88    void LisaaLaskurit()
89    {
90        pelaajan1Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Left + 100.0, Screen.Top - 100.0);
91        pelaajan2Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Right - 100.0, Screen.Top - 100.0);
92    }
93
94    IntMeter LuoPisteLaskuri(double x, double y)
95    {
96        IntMeter laskuri = new IntMeter(0);
97        laskuri.MaxValue = 10;
98
99        Label naytto = new Label();
100        naytto.BindTo(laskuri);
101        naytto.X = x;
102        naytto.Y = y;
103        naytto.TextColor = Color.White;
104        naytto.BorderColor = Level.Background.Color;
105        naytto.Color = Level.Background.Color;
106        Add(naytto);
107
108        return laskuri;
109    }
110
111    void KasittelePallonTormays(PhysicsObject pallo, PhysicsObject kohde)
112    {
113        if (kohde == oikeaReuna)
114        {
115            pelaajan1Pisteet.Value += 1;
116        }
117        else if (kohde == vasenReuna)
118        {
119            pelaajan2Pisteet.Value += 1;
120        }
121    }
122
123    void AloitaPeli()
124    {
125        Vector impulssi = new Vector(500.0, 0.0);
126        pallo.Hit(impulssi);
127       
128    }
129
130    void AsetaOhjaimet()
131    {
132        Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
133        Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
134        Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
135        Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
136
137        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
138        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
139        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
140        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
141
142        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
143        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
144        Keyboard.Listen(Key.P, ButtonState.Pressed, Pause, "pysäytä peli");
145       
146
147        ControllerOne.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
148        ControllerOne.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
149        ControllerOne.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
150        ControllerOne.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
151
152        ControllerTwo.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
153        ControllerTwo.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
154        ControllerTwo.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
155        ControllerTwo.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
156
157        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
158        ControllerTwo.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
159    }
160
161    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
162    {
163        if ((nopeus.Y < 0) && (maila.Bottom < Level.Bottom))
164        {
165            maila.Velocity = Vector.Zero;
166            return;
167        }
168        if ((nopeus.Y > 0) && (maila.Top > Level.Top))
169        {
170            maila.Velocity = Vector.Zero;
171            return;
172        }
173
174        maila.Velocity = nopeus;
175    }
176    void painovoima()
177   
178    {
179        Gravity = new Vector(0, -400)
180    }
181   
182
183   
184    public class Peli : PhysicsGame
185    {
186        Image Background = LoadImage("C:/work/TomasA/Pong/Pong/PongContent/image-map.jpg");
187        Image pallo = LoadImage("C:/work/TomasA/Pong/Pong/PongContent/pallo-kuva.jpg");
188
189       
190    }
191}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.