source: 2013/30/VilleF/Lentokone/Lentokone/Lentokone/Lentokone.cs @ 4612

Revision 4612, 4.0 KB checked in by totakahe, 8 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Lentokone : PhysicsGame
10{
11
12
13
14    //Image pommi = LoadImage("pommi");
15
16    Image maisema = LoadImage("havutausta");
17    Image havusauruskuva = LoadImage("havusauruskuva");
18    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 1000);
19    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -1000);
20    PhysicsObject pelaaja;
21    //PhysicsObject pommi;
22
23
24    private Animation sauruksenLento;
25
26
27
28    public override void Begin()
29    {
30        sauruksenLento = LoadAnimation("animaatio");
31        Level.Width = 1920;
32        Level.Height = 1080;
33        //SetWindowSize(1024, 800, false);
34
35        Gravity = new Vector(0.0, -500);
36        //MediaPlayer.Play("
37
38
39
40        //kissat on koiria
41
42
43
44       
45        LuoKentta();
46        LuoPelaaja();
47
48        pelaaja.Animation = sauruksenLento;
49        pelaaja.Animation.Start();
50        pelaaja.Animation.FPS = 3;
51       
52
53
54        Camera.ZoomToLevel();
55        //TiputaPommi();
56        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
57
58        pelaaja.Animation = sauruksenLento;
59        pelaaja.Animation.Start();
60        pelaaja.Animation.FPS = 3;
61
62        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
63
64        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down,
65          HidastaPelaajaa, null);
66        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down,
67          LiikutaPelaajaa, null, 1);
68        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down,
69          KaannaPelaajaa, null, 1.0);
70        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released,
71          KaannaPelaajaa, null, 0.0);
72        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down,
73          KaannaPelaajaa, null, -1.0);
74        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released,
75          KaannaPelaajaa, null, 0.0);
76        Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Down, TiputaPommi, "Ammu");
77    }
78    void TiputaPommi()
79    {
80
81    }
82    void KaannaPelaajaa(double kaannos)
83    {
84        pelaaja.AngularVelocity = kaannos;
85       
86    }
87
88
89    protected override void Update(Time time)
90    {
91        base.Update(time);
92        if (pelaaja != null)
93        {
94            if (pelaaja.Position.X > Level.Right) pelaaja.Position = new Vector(Level.Left, pelaaja.Position.Y);
95            if (pelaaja.Position.X < Level.Left) pelaaja.Position = new Vector(Level.Right, pelaaja.Position.Y);
96        }
97    }
98
99    void HidastaPelaajaa()
100    {
101        pelaaja.Velocity = new Vector(pelaaja.Velocity.X * 0.95, pelaaja.Velocity.Y);
102       
103    }
104
105    void PelaajaTormasi(PhysicsObject tormaaja, PhysicsObject kohde)
106    {
107       
108    }
109    void LiikutaPelaajaa(int suunta)
110    {
111
112        pelaaja.Push(Vector.FromLengthAndAngle(3000*suunta, pelaaja.Angle));
113
114    }
115
116
117    void LuoKentta()
118    {
119        Level.Background.Image = maisema;
120        Level.Background.FitToLevel();
121        Surface alareuna = new Surface(Level.Width, 30, 50, 60, 10);
122        alareuna.Color = Color.Green;
123        alareuna.Bottom = Level.Bottom;
124        Add(alareuna);
125
126    }
127    void LuoPelaaja()
128    {
129        pelaaja = new PhysicsObject(150.0, 190.0);
130        pelaaja.Shape = Shape.FromImage(havusauruskuva);
131        pelaaja.Image = havusauruskuva;
132        pelaaja.LinearDamping = 0.99;
133
134        //pelaaja.MirrorImage();
135        Add(pelaaja);
136       AddCollisionHandler(pelaaja, CollisionHandler.ExplodeBoth(200, true));
137        pelaaja.MaxVelocity = 600;
138       Timer ajastin = new Timer();
139       ajastin.Interval = 0.1;
140       ajastin.Timeout += KaannaKohtiMaata;
141       ajastin.Start();
142    }
143
144    void KaannaKohtiMaata()
145    {
146        if((pelaaja.Angle.Degrees > 70) && (pelaaja.Angle.Degrees < 110))
147            return;
148        if ((pelaaja.Angle.Degrees >= 110) || (pelaaja.Angle.Degrees <= -90))
149            pelaaja.Angle = Angle.FromDegrees(pelaaja.Angle.Degrees + 0.4);
150        else
151            pelaaja.Angle = Angle.FromDegrees(pelaaja.Angle.Degrees - 0.4);
152    }
153
154   
155}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.