source: 2013/30/VilleF/Lentokone/Lentokone/Lentokone/Lentokone.cs @ 4577

Revision 4577, 2.9 KB checked in by viosfilp, 6 years ago (diff)

Talletus.

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Lentokone : PhysicsGame
10{
11    private Animation havuLento;
12
13
14
15    Image pommi = LoadImage("pommi");
16    Image maisema = LoadImage("havutausta");
17    Image havusaurus = LoadImage("havusaurus");
18    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 1000);
19    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -1000);
20    PhysicsObject pelaaja;
21   
22
23
24    public override void Begin()
25    {
26       // havuLento = LoadAnimation("havuLento");
27        Level.Width = 1920;
28        Level.Height = 1080;
29        //SetWindowSize(1024, 800, false);
30
31
32
33
34       
35
36        LuoKentta();
37        LuoPelaaja();
38        LiikutaPelaajaa();
39        Camera.ZoomToLevel();
40        TiputaPommi();
41        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
42
43        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
44
45        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down,
46          LiikutaPelaajaa, null, -1);
47        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down,
48          LiikutaPelaajaa, null, 1);
49        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down,
50          KaannaPelaajaa, null, -1.0);
51        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released,
52          KaannaPelaajaa, null, 0.0);
53        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down,
54          KaannaPelaajaa, null, 1.0);
55        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released,
56          KaannaPelaajaa, null, 0.0);
57        Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Down, TiputaPommi, "Ammu");
58    }
59    void TiputaPommi()
60    {
61   //    pommi = new PhysicsObject(100.0, 100.0);
62     //  pommi.Shape = Shape.FromImage(pommi);
63       //pommi.Image = pommi;
64       //Add(pommi);
65    } 
66    void KaannaPelaajaa(double kaannos)
67    {
68        pelaaja.AngularVelocity = kaannos;
69       
70    }
71    void PelaajaTormasi(PhysicsObject tormaaja, PhysicsObject kohde)
72    {
73       
74    }
75    void LiikutaPelaajaa(int suunta)
76    {
77        pelaaja.Push(Vector.FromLengthAndAngle(1000*suunta, pelaaja.Angle));
78    }
79
80
81    void LuoKentta()
82    {
83        Level.Background.Image = maisema;
84        Level.Background.FitToLevel();
85        Surface alareuna = new Surface(Level.Width, 30, 50, 60, 10);
86        alareuna.Color = Color.Green;
87        alareuna.Bottom = Level.Bottom;
88        Add(alareuna);
89
90    }
91    void LuoPelaaja()
92    {
93        pelaaja = new PhysicsObject(235.0, 283.0);
94        pelaaja.Shape = Shape.FromImage(havusaurus);
95        pelaaja.Image = havusaurus;
96        pelaaja.MirrorImage();
97        Add(pelaaja);
98       AddCollisionHandler(pelaaja, CollisionHandler.ExplodeBoth(200, true));
99    }
100    void LiikutaPelaajaa()
101    {
102        pelaaja.LinearDamping = 0.95;
103        Vector pelaajanSuunta = Vector.FromLengthAndAngle(500.0, pelaaja.Angle);
104        pelaaja.Push(pelaajanSuunta);
105
106
107    }
108   
109}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.