1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using Jypeli; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using Jypeli.Controls; |
---|
6 | using Jypeli.Effects; |
---|
7 | using Jypeli.Widgets; |
---|
8 | |
---|
9 | public class Falling : PhysicsGame |
---|
10 | { |
---|
11 | //const double nopeus = 200; |
---|
12 | const double nopeus = 300; |
---|
13 | //const double hyppyNopeus = 750; |
---|
14 | const double hyppyNopeus = 600; |
---|
15 | const int RUUDUN_KOKO = 40; |
---|
16 | |
---|
17 | PlatformCharacter2 pelaaja1; |
---|
18 | |
---|
19 | Image pelaajanKuva = LoadImage("Dennis"); |
---|
20 | Image Coin = LoadImage("Coin"); |
---|
21 | |
---|
22 | SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali"); |
---|
23 | private Image maaliKuva = LoadImage("Gate"); |
---|
24 | |
---|
25 | public override void Begin() |
---|
26 | { |
---|
27 | Gravity = new Vector(0, -1000); |
---|
28 | |
---|
29 | LuoKentta(); |
---|
30 | LisaaNappaimet(); |
---|
31 | |
---|
32 | Camera.Follow(pelaaja1); |
---|
33 | Camera.ZoomFactor = 1.2; |
---|
34 | Camera.StayInLevel = true; |
---|
35 | string musiikki = RandomGen.SelectOne("The Clash - I Fought the Law", "Iggy Pop - Lust For life"); |
---|
36 | MediaPlayer.Play(musiikki); |
---|
37 | } |
---|
38 | |
---|
39 | void LuoKentta() |
---|
40 | { |
---|
41 | ColorTileMap kentta = ColorTileMap.FromLevelAsset("Map1"); |
---|
42 | kentta.SetTileMethod(Color.Black, LisaaTaso); |
---|
43 | //kentta.SetTileMethod('*', LisaaTahti); |
---|
44 | kentta.SetTileMethod("FF0000", LisaaPelaaja); |
---|
45 | kentta.SetTileMethod("FFD800", LisaaKolikko); |
---|
46 | kentta.SetTileMethod("3575FF", LisaaMaali); |
---|
47 | kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO); |
---|
48 | kentta.Optimize(Color.Black); |
---|
49 | //Level.CreateBorders(); |
---|
50 | //Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue); |
---|
51 | Level.Background.Image = LoadImage("Skyline"); |
---|
52 | Level.Background.FitToLevel(); |
---|
53 | Level.CreateBorders(); |
---|
54 | } |
---|
55 | |
---|
56 | void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
57 | { |
---|
58 | PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
59 | taso.Position = paikka; |
---|
60 | taso.Color = Color.Azure; |
---|
61 | taso.Tag = "taso"; |
---|
62 | Add(taso); |
---|
63 | } |
---|
64 | |
---|
65 | void LisaaKolikko(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
66 | { |
---|
67 | PhysicsObject Kolikko = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
68 | Kolikko.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
69 | Kolikko.Position = paikka; |
---|
70 | Kolikko.Image = Coin; |
---|
71 | Kolikko.Tag = "Kolikko"; |
---|
72 | Add(Kolikko); |
---|
73 | |
---|
74 | |
---|
75 | } |
---|
76 | |
---|
77 | void LisaaMaali(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
78 | { |
---|
79 | |
---|
80 | PhysicsObject maali = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
81 | maali.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
82 | maali.Position = paikka; |
---|
83 | maali.Image = maaliKuva; |
---|
84 | maali.Tag = "Maali"; |
---|
85 | Add(maali); |
---|
86 | |
---|
87 | } |
---|
88 | |
---|
89 | |
---|
90 | |
---|
91 | void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
92 | { |
---|
93 | Image[] juoksu = LoadImages("Run", "Run2"); |
---|
94 | Animation juoksuAnimaatio = new Animation(juoksu); |
---|
95 | juoksuAnimaatio.FPS = 6; |
---|
96 | |
---|
97 | pelaaja1 = new PlatformCharacter2(leveys*0.9, korkeus*0.9, Shape.Circle); |
---|
98 | pelaaja1.Position = paikka; |
---|
99 | pelaaja1.Mass = 4.0; |
---|
100 | pelaaja1.AnimIdle = pelaajanKuva; |
---|
101 | pelaaja1.AnimJump = LoadImage("Jump"); |
---|
102 | pelaaja1.AnimWalk = juoksuAnimaatio; |
---|
103 | pelaaja1.CanMoveOnAir = false; |
---|
104 | pelaaja1.MaxVelocity = nopeus; |
---|
105 | pelaaja1.Acceleration = nopeus * 5; |
---|
106 | pelaaja1.LinearDamping = 1.0; |
---|
107 | pelaaja1.KineticFriction = 0.8; |
---|
108 | //pelaaja1.MaintainMomentum = true; |
---|
109 | //pelaaja1.KineticFriction = 1.0; |
---|
110 | AddCollisionHandler(pelaaja1, "Kolikko", TormaaTahteen); |
---|
111 | AddCollisionHandler(pelaaja1, "Maali", TormaaMaaliin); |
---|
112 | Add(pelaaja1); |
---|
113 | } |
---|
114 | |
---|
115 | void LisaaNappaimet() |
---|
116 | { |
---|
117 | Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet"); |
---|
118 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
119 | |
---|
120 | /*Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus); |
---|
121 | Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus); |
---|
122 | Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);*/ |
---|
123 | |
---|
124 | Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, Direction.Left); |
---|
125 | Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, Direction.Right); |
---|
126 | Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus); |
---|
127 | |
---|
128 | ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä"); |
---|
129 | |
---|
130 | /*ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus); |
---|
131 | ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus); |
---|
132 | ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);*/ |
---|
133 | |
---|
134 | PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
135 | } |
---|
136 | |
---|
137 | /*void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus) |
---|
138 | { |
---|
139 | //if (hahmo.State == PlatformCharacter.PlatformCharacterState.Idle) |
---|
140 | // hahmo.LinearDamping = 0.95; |
---|
141 | |
---|
142 | hahmo.Walk(nopeus); |
---|
143 | }*/ |
---|
144 | |
---|
145 | void Liikuta(PlatformCharacter2 hahmo, Direction suunta) |
---|
146 | { |
---|
147 | if (hahmo.Platform == null) |
---|
148 | return; |
---|
149 | |
---|
150 | hahmo.Walk(suunta); |
---|
151 | } |
---|
152 | |
---|
153 | void Hyppaa(PlatformCharacter2 hahmo, double nopeus) |
---|
154 | { |
---|
155 | //if (hahmo.Platform != null) |
---|
156 | // hahmo.Hit(new Vector(hahmo.Velocity.X * 2, 0)); |
---|
157 | |
---|
158 | hahmo.Jump(nopeus); |
---|
159 | |
---|
160 | //if( hahmo.Jump(nopeus)) |
---|
161 | //hahmo.LinearDamping = 1.0; |
---|
162 | } |
---|
163 | |
---|
164 | void TormaaTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject tahti) |
---|
165 | { |
---|
166 | maaliAani.Play(); |
---|
167 | MessageDisplay.Add("Keräsit kolikon!"); |
---|
168 | tahti.Destroy(); |
---|
169 | } |
---|
170 | void TormaaMaaliin(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject Maali) |
---|
171 | { |
---|
172 | MessageDisplay.Add("Läpäisit pelin"); |
---|
173 | } |
---|
174 | |
---|
175 | protected override void Update(Time time) |
---|
176 | { |
---|
177 | if (pelaaja1 != null && pelaaja1.Platform != null) |
---|
178 | { |
---|
179 | if(pelaaja1.Bottom - pelaaja1.Platform.Top < 0) |
---|
180 | pelaaja1.Bottom = pelaaja1.Platform.Top; |
---|
181 | } |
---|
182 | |
---|
183 | base.Update(time); |
---|
184 | } |
---|
185 | } |
---|