source: 2013/30/TuukkaT/Falling/Falling/Falling/Falling.cs @ 4724

Revision 4724, 6.2 KB checked in by tutatyyb, 10 years ago (diff)

Talletus.

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Falling : PhysicsGame
10{
11    //const double nopeus = 200;
12    const double nopeus = 300;
13    //const double hyppyNopeus = 750;
14    const double hyppyNopeus = 600;
15    const int RUUDUN_KOKO = 40;
16
17    PlatformCharacter2 pelaaja1;
18
19    Image pelaajanKuva = LoadImage("Dennis");
20    Image Coin = LoadImage("Coin");
21
22    SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali");
23    private Image maaliKuva = LoadImage("Gate");
24
25    public override void Begin()
26    {
27        Gravity = new Vector(0, -1000);
28
29        LuoKentta();
30        LisaaNappaimet();
31
32        Camera.Follow(pelaaja1);
33        Camera.ZoomFactor = 1.2;
34        Camera.StayInLevel = true;
35        string musiikki = RandomGen.SelectOne("The Clash - I Fought the Law", "Iggy Pop - Lust For life");
36        MediaPlayer.Play(musiikki);
37    }
38
39    void LuoKentta()
40    {
41        ColorTileMap kentta = ColorTileMap.FromLevelAsset("Map1");
42        kentta.SetTileMethod(Color.Black, LisaaTaso);
43        //kentta.SetTileMethod('*', LisaaTahti);
44        kentta.SetTileMethod("FF0000", LisaaPelaaja);
45        kentta.SetTileMethod("FFD800", LisaaKolikko);
46        kentta.SetTileMethod("3575FF", LisaaMaali);
47        kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
48        kentta.Optimize(Color.Black);
49        //Level.CreateBorders();
50        //Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue);
51        Level.Background.Image = LoadImage("Skyline");
52        Level.Background.FitToLevel();
53        Level.CreateBorders();
54    }
55
56    void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
57    {
58        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
59        taso.Position = paikka;
60        taso.Color = Color.Azure;
61        taso.Tag = "taso";
62        Add(taso);
63    }
64
65    void LisaaKolikko(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
66    {
67        PhysicsObject Kolikko = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
68        Kolikko.IgnoresCollisionResponse = true;
69        Kolikko.Position = paikka;
70        Kolikko.Image = Coin;
71        Kolikko.Tag = "Kolikko";
72        Add(Kolikko);
73
74
75    }
76
77    void LisaaMaali(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
78    {
79
80        PhysicsObject maali = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
81        maali.IgnoresCollisionResponse = true;
82        maali.Position = paikka;
83        maali.Image = maaliKuva;
84        maali.Tag = "Maali";
85        Add(maali);
86
87    }
88
89
90
91    void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
92    {
93        Image[] juoksu = LoadImages("Run", "Run2");
94        Animation juoksuAnimaatio = new Animation(juoksu);
95        juoksuAnimaatio.FPS = 6;
96
97        pelaaja1 = new PlatformCharacter2(leveys*0.9, korkeus*0.9, Shape.Circle);
98        pelaaja1.Position = paikka;
99        pelaaja1.Mass = 4.0;
100        pelaaja1.AnimIdle = pelaajanKuva;
101        pelaaja1.AnimJump = LoadImage("Jump");
102        pelaaja1.AnimWalk = juoksuAnimaatio;
103        pelaaja1.CanMoveOnAir = false;
104        pelaaja1.MaxVelocity = nopeus;
105        pelaaja1.Acceleration = nopeus * 5;
106        pelaaja1.LinearDamping = 1.0;
107        pelaaja1.KineticFriction = 0.8;
108        //pelaaja1.MaintainMomentum = true;
109        //pelaaja1.KineticFriction = 1.0;
110        AddCollisionHandler(pelaaja1, "Kolikko", TormaaTahteen);
111        AddCollisionHandler(pelaaja1, "Maali", TormaaMaaliin);
112        Add(pelaaja1);
113    }
114
115    void LisaaNappaimet()
116    {
117        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
118        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
119
120        /*Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
121        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus);
122        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);*/
123
124        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, Direction.Left);
125        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, Direction.Right);
126        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
127
128        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
129
130        /*ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
131        ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
132        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);*/
133
134        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
135    }
136
137    /*void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
138    {
139        //if (hahmo.State == PlatformCharacter.PlatformCharacterState.Idle)
140        //    hahmo.LinearDamping = 0.95;
141
142        hahmo.Walk(nopeus);
143    }*/
144
145    void Liikuta(PlatformCharacter2 hahmo, Direction suunta)
146    {
147        if (hahmo.Platform == null)
148            return;
149
150        hahmo.Walk(suunta);
151    }
152
153    void Hyppaa(PlatformCharacter2 hahmo, double nopeus)
154    {
155        //if (hahmo.Platform != null)
156        //    hahmo.Hit(new Vector(hahmo.Velocity.X * 2, 0));
157
158        hahmo.Jump(nopeus);
159
160        //if( hahmo.Jump(nopeus))
161        //hahmo.LinearDamping = 1.0;
162    }
163
164    void TormaaTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject tahti)
165    {
166        maaliAani.Play();
167        MessageDisplay.Add("Keräsit kolikon!");
168        tahti.Destroy();
169    }
170    void TormaaMaaliin(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject Maali)
171    {
172        MessageDisplay.Add("Läpäisit pelin");
173    }
174
175    protected override void Update(Time time)
176    {
177        if (pelaaja1 != null && pelaaja1.Platform != null)
178        {
179            if(pelaaja1.Bottom - pelaaja1.Platform.Top < 0)
180                pelaaja1.Bottom = pelaaja1.Platform.Top;
181        }
182       
183        base.Update(time);
184    }
185}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.