1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using Jypeli; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using Jypeli.Controls; |
---|
6 | using Jypeli.Effects; |
---|
7 | using Jypeli.Widgets; |
---|
8 | |
---|
9 | public class FysiikkaPeli1 : PhysicsGame |
---|
10 | { |
---|
11 | Image pelaajankuva = LoadImage("pelaaja"); |
---|
12 | Image vihollisenkuva= LoadImage("vihollinen"); |
---|
13 | PhysicsObject pelaaja; |
---|
14 | PhysicsObject vihollinen; |
---|
15 | AssaultRifle pelaajan1ase; |
---|
16 | IntMeter pisteLaskuri; |
---|
17 | IntMeter zombienMaara; |
---|
18 | |
---|
19 | |
---|
20 | public override void Begin() |
---|
21 | { |
---|
22 | MediaPlayer.Play("taustamusiikki"); |
---|
23 | MediaPlayer.IsRepeating = true; |
---|
24 | bool test = MediaPlayer.IsPlaying; |
---|
25 | MultiSelectWindow valikko = new MultiSelectWindow("Dungeon Survive","Start Game", "End Game"); |
---|
26 | valikko.AddItemHandler(0, aloitaalusta); |
---|
27 | valikko.AddItemHandler(1, Exit); |
---|
28 | valikko.Color = Color.Gray; |
---|
29 | Level.BackgroundColor = Color.DarkGray; |
---|
30 | Add(valikko); |
---|
31 | |
---|
32 | } |
---|
33 | |
---|
34 | void luokentta() |
---|
35 | { |
---|
36 | ColorTileMap ruudut = ColorTileMap.FromLevelAsset("luokentta"); |
---|
37 | ruudut.SetTileMethod("00FF21", valiseina); |
---|
38 | ruudut.SetTileMethod("000000", luotaso); |
---|
39 | ruudut.SetTileMethod("0026FF", luopelaaja); |
---|
40 | ruudut.SetTileMethod("FF0000", lisaavihollinen); |
---|
41 | ruudut.Optimize(Color.FromHexCode("00FF21")); |
---|
42 | ruudut.Execute(20, 20); |
---|
43 | Level.BackgroundColor = Color.DarkGray; |
---|
44 | |
---|
45 | } |
---|
46 | void valiseina(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
47 | { |
---|
48 | GameObject taso = new GameObject(leveys, korkeus); |
---|
49 | taso.Color = Color.DarkBrown; |
---|
50 | taso.Position = paikka; |
---|
51 | Add(taso); |
---|
52 | } |
---|
53 | void lisaavihollinen(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
54 | { |
---|
55 | luovihollinen(paikka, leveys, korkeus); |
---|
56 | Timer ajastin = new Timer(); |
---|
57 | ajastin.Interval = RandomGen.NextInt(5, 60); |
---|
58 | ajastin.Timeout += delegate { luovihollinen(paikka, leveys, korkeus);}; |
---|
59 | ajastin.Start(); |
---|
60 | |
---|
61 | |
---|
62 | } |
---|
63 | void luotaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
64 | { |
---|
65 | PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
66 | taso.Restitution = 0.0; |
---|
67 | taso.Color = Color.Black; |
---|
68 | taso.Position = paikka; |
---|
69 | Add(taso); |
---|
70 | } |
---|
71 | void luopelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
72 | { |
---|
73 | pelaaja = new PhysicsObject(leveys, korkeus); |
---|
74 | pelaaja.Restitution = 0.0; |
---|
75 | pelaaja.LinearDamping = 0.9; |
---|
76 | pelaaja.Position = paikka; |
---|
77 | pelaaja.CanRotate = false; |
---|
78 | pelaaja.CollisionIgnoreGroup = 2; |
---|
79 | pelaaja.Image = pelaajankuva; |
---|
80 | pelaaja.Tag = "player"; |
---|
81 | Add(pelaaja); |
---|
82 | pelaajan1ase = new AssaultRifle(30, 10); |
---|
83 | pelaajan1ase.ProjectileCollision = CollisionHandler.DestroyObject; |
---|
84 | pelaajan1ase.InfiniteAmmo = false; |
---|
85 | Add(pelaajan1ase); |
---|
86 | AddCollisionHandler(pelaaja, "pahis", pelaajaosuu); |
---|
87 | pelaajan1ase.Ammo.LowerLimit += delegate { AloitaLataus(pelaajan1ase); }; |
---|
88 | Level.AmbientLight = 0.3; |
---|
89 | |
---|
90 | Light valo = new Light(); |
---|
91 | valo.Intensity = 0.3; |
---|
92 | valo.Distance = 100; |
---|
93 | valo.Position = pelaaja.Position; |
---|
94 | Add(valo); |
---|
95 | |
---|
96 | |
---|
97 | //pelaaja.Add(pelaajan1ase); |
---|
98 | //pelaajan1ase.Position += new Vector(0, 7); |
---|
99 | //Mouse.ListenMovement(0.1, Tahtaa, "Tähtää aseella"); |
---|
100 | Mouse.Listen(MouseButton.Left, ButtonState.Down, ammuaseella,"Shoot",pelaajan1ase); |
---|
101 | Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Help"); |
---|
102 | Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, liikutapelaaja, "Left", new Vector(-500, 0)); |
---|
103 | Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, liikutapelaaja, "Right", new Vector(500, 0)); |
---|
104 | Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Down, liikutapelaaja, "Up", new Vector(0, 500)); |
---|
105 | Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Down, liikutapelaaja, "Down", new Vector(0, -500)); |
---|
106 | |
---|
107 | } |
---|
108 | void pelaajaosuu(PhysicsObject pelaaja, PhysicsObject kohde) |
---|
109 | { |
---|
110 | pelaaja.Destroy(); |
---|
111 | pelaajan1ase.Destroy(); |
---|
112 | Label tekstikentta = new Label("YOU LOSE"); |
---|
113 | tekstikentta.Color =Color.BlueGray; |
---|
114 | Add(tekstikentta); |
---|
115 | Timer.SingleShot(3,Begin); |
---|
116 | } |
---|
117 | void aloitaalusta() |
---|
118 | { |
---|
119 | ClearAll(); |
---|
120 | Mouse.IsCursorVisible = true; |
---|
121 | zombienMaara = new IntMeter(0, 0, 60); |
---|
122 | luokentta(); |
---|
123 | LuoPistelaskuri(); |
---|
124 | |
---|
125 | |
---|
126 | Camera.ZoomFactor=2.5; |
---|
127 | Camera.Follow(pelaaja); |
---|
128 | |
---|
129 | // TODO: Kirjoita ohjelmakoodisi tähän |
---|
130 | |
---|
131 | PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "End Game"); |
---|
132 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "End Game"); |
---|
133 | } |
---|
134 | void AloitaLataus(AssaultRifle ase) |
---|
135 | { |
---|
136 | Timer ajastin = new Timer(); |
---|
137 | ajastin.Interval = 10; |
---|
138 | ajastin.Timeout += delegate { ase.Ammo.Value = 100; }; |
---|
139 | ajastin.Start(1); |
---|
140 | } |
---|
141 | |
---|
142 | |
---|
143 | |
---|
144 | protected override void Update(Time time) |
---|
145 | { |
---|
146 | if (pelaaja != null && pelaajan1ase != null) |
---|
147 | { |
---|
148 | Vector suunta = (Mouse.PositionOnWorld - pelaaja.AbsolutePosition).Normalize(); |
---|
149 | pelaajan1ase.Angle = suunta.Angle; |
---|
150 | pelaajan1ase.Position = pelaaja.Position + suunta * 10; |
---|
151 | |
---|
152 | |
---|
153 | } |
---|
154 | base.Update(time); |
---|
155 | |
---|
156 | } |
---|
157 | |
---|
158 | void ammusosui(PhysicsObject ammus, PhysicsObject kohde) |
---|
159 | { |
---|
160 | |
---|
161 | kohde.Destroy(); |
---|
162 | zombienMaara.Value--; |
---|
163 | |
---|
164 | } |
---|
165 | void ammuaseella(AssaultRifle ase) |
---|
166 | { |
---|
167 | PhysicsObject ammus = ase.Shoot(); |
---|
168 | |
---|
169 | if (ammus != null) |
---|
170 | { |
---|
171 | |
---|
172 | ammus.CollisionIgnoreGroup = pelaaja.CollisionIgnoreGroup; |
---|
173 | AddCollisionHandler(ammus, "pahis", ammusosui); |
---|
174 | } |
---|
175 | } |
---|
176 | |
---|
177 | void liikutapelaaja(Vector vektori) |
---|
178 | { |
---|
179 | pelaaja.Push(vektori); |
---|
180 | } |
---|
181 | void luovihollinen(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
182 | { |
---|
183 | if (zombienMaara.Value == 60) return; |
---|
184 | zombienMaara.Value++; |
---|
185 | vihollinen = new PhysicsObject(leveys, korkeus); |
---|
186 | vihollinen.Restitution = 0.0; |
---|
187 | vihollinen.LinearDamping = 0.5; |
---|
188 | vihollinen.Position = paikka; |
---|
189 | vihollinen.Image = vihollisenkuva; |
---|
190 | vihollinen.Tag = "pahis"; |
---|
191 | FollowerBrain seuraajanAivot = new FollowerBrain("player"); |
---|
192 | vihollinen.Brain = seuraajanAivot; |
---|
193 | seuraajanAivot.Speed = 150; |
---|
194 | vihollinen.Destroyed += lisaapisteita; |
---|
195 | Add(vihollinen); |
---|
196 | |
---|
197 | |
---|
198 | } |
---|
199 | void LuoPistelaskuri() |
---|
200 | { |
---|
201 | pisteLaskuri = new IntMeter(0); |
---|
202 | |
---|
203 | |
---|
204 | |
---|
205 | Label pisteNaytto = new Label(); |
---|
206 | pisteNaytto.X = Screen.Left + 100; |
---|
207 | pisteNaytto.Y = Screen.Top - 100; |
---|
208 | pisteNaytto.TextColor = Color.White; |
---|
209 | pisteNaytto.Color = Color.Brown; |
---|
210 | |
---|
211 | Label ammusNaytto = new Label(); |
---|
212 | ammusNaytto.X = Screen.Right - 100; |
---|
213 | ammusNaytto.Y = Screen.Top - 100; |
---|
214 | ammusNaytto.TextColor = Color.White; |
---|
215 | ammusNaytto.Color = Color.Brown; |
---|
216 | pisteLaskuri.AddTrigger(100, TriggerDirection.Up, pisteet); |
---|
217 | pisteLaskuri.AddTrigger(200, TriggerDirection.Up, pisteet1); |
---|
218 | pisteLaskuri.AddTrigger(300, TriggerDirection.Up, pisteet2); |
---|
219 | pisteLaskuri.AddTrigger(400, TriggerDirection.Up, pisteet3); |
---|
220 | pisteLaskuri.AddTrigger(500, TriggerDirection.Up, pisteet4); |
---|
221 | |
---|
222 | pisteNaytto.BindTo(pisteLaskuri); |
---|
223 | ammusNaytto.BindTo(pelaajan1ase.Ammo); |
---|
224 | Add(pisteNaytto); |
---|
225 | Add(ammusNaytto); |
---|
226 | } |
---|
227 | void pisteet() |
---|
228 | { |
---|
229 | MessageDisplay.Add("OVER HUNDREAD"); |
---|
230 | } |
---|
231 | void pisteet1() |
---|
232 | { |
---|
233 | MessageDisplay.Add("OVER TWO HUNDREAD"); |
---|
234 | } |
---|
235 | void pisteet2() |
---|
236 | { |
---|
237 | MessageDisplay.Add("OVER THREE HUNDREAD"); |
---|
238 | } |
---|
239 | void pisteet3() |
---|
240 | { |
---|
241 | MessageDisplay.Add("OVER FOUR HUNDREAD"); |
---|
242 | } |
---|
243 | void pisteet4() |
---|
244 | { |
---|
245 | MessageDisplay.Add("OVER FIVE HUNDREAD"); |
---|
246 | } |
---|
247 | |
---|
248 | void lisaapisteita() |
---|
249 | { |
---|
250 | pisteLaskuri.Value += 1; |
---|
251 | } |
---|
252 | |
---|
253 | |
---|
254 | } |
---|