1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using Jypeli; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using Jypeli.Controls; |
---|
6 | using Jypeli.Effects; |
---|
7 | using Jypeli.Widgets; |
---|
8 | |
---|
9 | public class PerusPeli3 : PhysicsGame |
---|
10 | { |
---|
11 | Image pelaajanKuva = LoadImage("kuva2"); |
---|
12 | Image taustakuva = LoadImage("bg"); |
---|
13 | Image granade = LoadImage("granade"); |
---|
14 | Image vihollisenkuva = LoadImage("poliisi2"); |
---|
15 | Image medkit = LoadImage("medkits"); |
---|
16 | Image ruoho = LoadImage("grass"); |
---|
17 | Image server = LoadImage("server"); |
---|
18 | Pyssymies pelaaja; |
---|
19 | //Image taustakuva = LoadImage("kentta1"); |
---|
20 | Image muurinKuva = LoadImage("muuri"); |
---|
21 | IntMeter pisteLaskuri = new IntMeter(0); |
---|
22 | EasyHighScore topLista = new EasyHighScore(); |
---|
23 | |
---|
24 | SoundEffect ak47 = LoadSoundEffect("ak-47"); |
---|
25 | |
---|
26 | int granaatti = 0; |
---|
27 | int vihollislaskuri = 0; |
---|
28 | int kenttänumero = 1; |
---|
29 | |
---|
30 | public override void Begin() |
---|
31 | |
---|
32 | { |
---|
33 | alkuvalikko(); |
---|
34 | MediaPlayer.Play(""); |
---|
35 | IsFullScreen = true; |
---|
36 | } |
---|
37 | |
---|
38 | void aloitapeli() |
---|
39 | { |
---|
40 | ClearAll(); |
---|
41 | Mouse.IsCursorVisible = true; |
---|
42 | //Level.BackgroundColor |
---|
43 | |
---|
44 | Luokentta(); |
---|
45 | LuoPistelaskuri(); |
---|
46 | Camera.Follow(pelaaja); |
---|
47 | |
---|
48 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, pausevalikko, "Lopeta peli"); |
---|
49 | |
---|
50 | Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, Liikutapelaajaa, "liikuttaa pelaajaa", pelaaja, new Vector(0, 80)); |
---|
51 | Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, Liikutapelaajaa, "liikuttaa pelaajaa", pelaaja, new Vector(0, -80)); |
---|
52 | Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikutapelaajaa, "liikuttaa pelaajaa", pelaaja, new Vector(-80, 0)); |
---|
53 | Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikutapelaajaa, "liikuttaa pelaajaa", pelaaja, new Vector(80, 0)); |
---|
54 | |
---|
55 | Mouse.ListenMovement(0.0, KuunteleLiiketta, null); |
---|
56 | Mouse.Listen(MouseButton.Left, ButtonState.Pressed, Ammu, "Ammu aseella.", pelaaja.Ase); |
---|
57 | Mouse.Listen(MouseButton.Right, ButtonState.Pressed, heitagranaatti, "Heitä Granaatti."); |
---|
58 | } |
---|
59 | |
---|
60 | void seuraavakentta() |
---|
61 | { |
---|
62 | kenttänumero++; |
---|
63 | aloitapeli(); |
---|
64 | } |
---|
65 | |
---|
66 | void pausevalikko() |
---|
67 | { |
---|
68 | Pause(); |
---|
69 | MultiSelectWindow pausevalikko = new MultiSelectWindow("taukovalikko", "Jatka peliä", "lopeta"); |
---|
70 | Add(pausevalikko); |
---|
71 | pausevalikko.AddItemHandler(0, Pause); |
---|
72 | pausevalikko.AddItemHandler(1, alkuvalikko); |
---|
73 | |
---|
74 | } |
---|
75 | |
---|
76 | void alkuvalikko() |
---|
77 | { |
---|
78 | ClearAll(); |
---|
79 | IsPaused = false; |
---|
80 | Level.BackgroundColor = Color.Black; |
---|
81 | Level.Background.Image = taustakuva; |
---|
82 | Level.Background.FitToLevel(); |
---|
83 | MultiSelectWindow alkuValikko = new MultiSelectWindow("Alkuvalikko", "Aloita peli", "Parhaat pisteet", "Lopeta"); |
---|
84 | alkuValikko.DefaultCancel = 2; |
---|
85 | alkuValikko.Color = Color.Transparent; |
---|
86 | alkuValikko.SelectionColor = Color.Red; |
---|
87 | Add(alkuValikko); |
---|
88 | |
---|
89 | pisteLaskuri.Value = 0; |
---|
90 | kenttänumero = 1; |
---|
91 | |
---|
92 | alkuValikko.AddItemHandler(0, aloitapeli); |
---|
93 | alkuValikko.AddItemHandler(1, ParhaatPisteet); |
---|
94 | alkuValikko.AddItemHandler(2, Exit); |
---|
95 | } |
---|
96 | |
---|
97 | void ParhaatPisteet() |
---|
98 | { |
---|
99 | topLista.Show(); |
---|
100 | topLista.HighScoreWindow.Closed += delegate(Window w) { alkuvalikko(); }; |
---|
101 | } |
---|
102 | |
---|
103 | void LuoPistelaskuri() |
---|
104 | { |
---|
105 | Label pisteNaytto = new Label(); |
---|
106 | pisteNaytto.X = Screen.Left + 100; |
---|
107 | pisteNaytto.Y = Screen.Top - 100; |
---|
108 | pisteNaytto.TextColor = Color.Black; |
---|
109 | pisteNaytto.Color = Color.White; |
---|
110 | |
---|
111 | pisteNaytto.BindTo(pisteLaskuri); |
---|
112 | Add(pisteNaytto); |
---|
113 | } |
---|
114 | |
---|
115 | void KuunteleLiiketta(AnalogState hiirenTila) |
---|
116 | { |
---|
117 | pelaaja.Angle = (Mouse.PositionOnWorld - pelaaja.Position).Angle; |
---|
118 | } |
---|
119 | |
---|
120 | void Liikutapelaajaa(PhysicsObject pelaaja, Vector suunta) |
---|
121 | { |
---|
122 | pelaaja.Hit(suunta); |
---|
123 | } |
---|
124 | |
---|
125 | void Luokentta() |
---|
126 | { |
---|
127 | |
---|
128 | vihollislaskuri = 0; |
---|
129 | |
---|
130 | ColorTileMap ruudut = ColorTileMap.FromLevelAsset("kentta"+kenttänumero); |
---|
131 | //ColorTileMap ruudut = ColorTileMap.FromLevelAsset("kentta6"); |
---|
132 | |
---|
133 | |
---|
134 | ruudut.SetTileMethod(Color.Black, LuoTaso); |
---|
135 | ruudut.SetTileMethod("4CFF00", LuoPelaaja); |
---|
136 | ruudut.SetTileMethod("FF0000", luovihollinen); |
---|
137 | ruudut.SetTileMethod("0094FF", luoserver); |
---|
138 | ruudut.SetTileMethod("FFD800", luohplisaaja); |
---|
139 | ruudut.SetTileMethod("FF00DC", luogranaatti); |
---|
140 | ruudut.Execute(60, 60); |
---|
141 | Level.Background.Image = ruoho; |
---|
142 | Level.Background.TileToLevel(); |
---|
143 | |
---|
144 | |
---|
145 | LuoElamaLaskuri(); |
---|
146 | } |
---|
147 | |
---|
148 | void LuoElamaLaskuri() |
---|
149 | { |
---|
150 | ProgressBar elamaPalkki = new ProgressBar(150, 20); |
---|
151 | elamaPalkki.X = Screen.Left + 150; |
---|
152 | elamaPalkki.Y = Screen.Top - 20; |
---|
153 | elamaPalkki.BindTo(pelaaja.ElamaLaskuri); |
---|
154 | Add(elamaPalkki); |
---|
155 | } |
---|
156 | |
---|
157 | void ElamaLoppui() |
---|
158 | { |
---|
159 | MessageDisplay.Add("Elämät loppuivat, voi voi."); |
---|
160 | } |
---|
161 | |
---|
162 | void luovihollinen(Vector paikka, double levelys, double korkeus) |
---|
163 | { |
---|
164 | Pyssymies vihollinen = new Pyssymies(levelys, korkeus, 1); |
---|
165 | vihollinen.Shape = Shape.Circle; |
---|
166 | vihollinen.Position = paikka; |
---|
167 | vihollinen.Image = vihollisenkuva; |
---|
168 | vihollinen.LinearDamping = 0.8; |
---|
169 | vihollinen.Tag = "vihollinen"; |
---|
170 | vihollinen.ElamaLaskuri.LowerLimit += delegate { vihollinenkuoli(vihollinen); }; |
---|
171 | Add(vihollinen); |
---|
172 | vihollinen.Ase.ProjectileCollision = vihollisenAmmusOsui; |
---|
173 | |
---|
174 | FollowerBrain seuraajanAivot = new FollowerBrain("pelaaja"); |
---|
175 | seuraajanAivot.Speed = 300; |
---|
176 | seuraajanAivot.DistanceFar = 600; |
---|
177 | seuraajanAivot.DistanceClose = 200; |
---|
178 | seuraajanAivot.StopWhenTargetClose = true; |
---|
179 | seuraajanAivot.TurnWhileMoving = true; |
---|
180 | |
---|
181 | |
---|
182 | |
---|
183 | vihollinen.Brain = seuraajanAivot; |
---|
184 | |
---|
185 | Timer ajastin = new Timer(); |
---|
186 | ajastin.Interval = 1.0; |
---|
187 | ajastin.Timeout += delegate { |
---|
188 | if (!vihollinen.IsDestroyed) |
---|
189 | vihollinen.Ase.Shoot(); |
---|
190 | }; |
---|
191 | ajastin.Start(); |
---|
192 | |
---|
193 | vihollislaskuri++; |
---|
194 | } |
---|
195 | |
---|
196 | void LuoPelaaja(Vector paikka, double levelys, double korkeus) |
---|
197 | { |
---|
198 | pelaaja = new Pyssymies(levelys, korkeus, 3); |
---|
199 | pelaaja.Shape = Shape.Circle; |
---|
200 | pelaaja.Position = paikka; |
---|
201 | pelaaja.Image = pelaajanKuva; |
---|
202 | pelaaja.LinearDamping = 0.8; |
---|
203 | pelaaja.Tag = "pelaaja"; |
---|
204 | Add(pelaaja); |
---|
205 | pelaaja.Ase.AttackSound = ak47; |
---|
206 | pelaaja.Ase.ProjectileCollision = pelaajanAmmusOsui; |
---|
207 | pelaaja.ElamaLaskuri.LowerLimit += pelaajakuoli; |
---|
208 | |
---|
209 | AddCollisionHandler(pelaaja, "medkit", osuumedkit); |
---|
210 | AddCollisionHandler(pelaaja, "granade", osuugranaatti); |
---|
211 | |
---|
212 | } |
---|
213 | |
---|
214 | void vihollinenkuoli(Pyssymies vihollinen) |
---|
215 | { |
---|
216 | vihollislaskuri--; |
---|
217 | |
---|
218 | Explosion rajahdys = new Explosion(50); |
---|
219 | rajahdys.Position = vihollinen.Position; |
---|
220 | Add(rajahdys); |
---|
221 | |
---|
222 | if (vihollislaskuri == 0) |
---|
223 | { |
---|
224 | |
---|
225 | } |
---|
226 | } |
---|
227 | |
---|
228 | void pelaajakuoli() |
---|
229 | { |
---|
230 | Label teksti = new Label("Game Over"); |
---|
231 | Add(teksti); |
---|
232 | teksti.TextColor = Color.Red; |
---|
233 | //Timer.SingleShot(3, alkuvalikko); |
---|
234 | topLista.EnterAndShow(pisteLaskuri.Value); |
---|
235 | topLista.HighScoreWindow.Closed += delegate(Window w) { alkuvalikko(); }; |
---|
236 | } |
---|
237 | |
---|
238 | void osuumedkit(PhysicsObject pelaajaolio, PhysicsObject kohde) |
---|
239 | { |
---|
240 | kohde.Destroy(); |
---|
241 | pelaaja.ElamaLaskuri.Value += 2; |
---|
242 | |
---|
243 | } |
---|
244 | |
---|
245 | void osuugranaatti(PhysicsObject pelaajaolio, PhysicsObject kohde) |
---|
246 | { |
---|
247 | kohde.Destroy(); |
---|
248 | granaatti += 1; |
---|
249 | } |
---|
250 | |
---|
251 | void vihollisenAmmusOsui(PhysicsObject ammus, PhysicsObject kohde) |
---|
252 | { |
---|
253 | ammus.Destroy(); |
---|
254 | if (kohde is Pyssymies && kohde.Tag=="pelaaja") |
---|
255 | { |
---|
256 | ((Pyssymies)kohde).ElamaLaskuri.Value--; |
---|
257 | } |
---|
258 | } |
---|
259 | |
---|
260 | void pelaajanAmmusOsui(PhysicsObject ammus, PhysicsObject kohde) |
---|
261 | { |
---|
262 | ammus.Destroy(); |
---|
263 | if (kohde is Pyssymies && kohde.Tag == "vihollinen") |
---|
264 | { |
---|
265 | ((Pyssymies)kohde).ElamaLaskuri.Value--; |
---|
266 | pisteLaskuri.Value += 1; |
---|
267 | } |
---|
268 | if (kohde.Tag == "server") |
---|
269 | { |
---|
270 | kohde.Destroy(); |
---|
271 | Explosion rajahdys = new Explosion(2500); |
---|
272 | rajahdys.Position = kohde.Position; |
---|
273 | Add(rajahdys); |
---|
274 | Timer.SingleShot(2, seuraavakentta); |
---|
275 | } |
---|
276 | } |
---|
277 | |
---|
278 | void LuoTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
279 | { |
---|
280 | PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
281 | taso.Position = paikka; |
---|
282 | taso.Image = muurinKuva; |
---|
283 | taso.CollisionIgnoreGroup = 1; |
---|
284 | taso.Color = Color.Brown; |
---|
285 | Add(taso); |
---|
286 | } |
---|
287 | |
---|
288 | void luohplisaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
289 | { |
---|
290 | PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
291 | taso.Position = paikka; |
---|
292 | taso.Image = medkit; |
---|
293 | taso.CollisionIgnoreGroup = 1; |
---|
294 | taso.Tag = "medkit"; |
---|
295 | taso.IgnoresCollisionResponse = false; |
---|
296 | Add(taso); |
---|
297 | } |
---|
298 | |
---|
299 | void luogranaatti(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
300 | { |
---|
301 | PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(20, 20); |
---|
302 | taso.Position = paikka; |
---|
303 | taso.Image = granade; |
---|
304 | taso.CollisionIgnoreGroup = 1; |
---|
305 | taso.Tag = "granade"; |
---|
306 | taso.IgnoresCollisionResponse = false; |
---|
307 | Add(taso); |
---|
308 | } |
---|
309 | |
---|
310 | void luoserver(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
311 | { |
---|
312 | PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
313 | taso.Position = paikka; |
---|
314 | taso.Image = server; |
---|
315 | taso.CollisionIgnoreGroup = 1; |
---|
316 | taso.Color = Color.Brown; |
---|
317 | taso.Tag = "server"; |
---|
318 | Add(taso); |
---|
319 | } |
---|
320 | |
---|
321 | void heitagranaatti() |
---|
322 | { |
---|
323 | if (granaatti > 0) |
---|
324 | { |
---|
325 | granaatti--; |
---|
326 | PhysicsObject granaattiolio = new PhysicsObject(20, 20, Shape.Circle); |
---|
327 | Add(granaattiolio); |
---|
328 | granaattiolio.Image = granade; |
---|
329 | granaattiolio.Position = pelaaja.Position; |
---|
330 | granaattiolio.LinearDamping = 0.98; |
---|
331 | granaattiolio.Hit(pelaaja.Angle.GetVector() * 500); |
---|
332 | granaattiolio.LifetimeLeft = TimeSpan.FromSeconds(2); |
---|
333 | granaattiolio.Destroyed += delegate |
---|
334 | { |
---|
335 | Explosion rajahdys = new Explosion(150); |
---|
336 | rajahdys.Position = granaattiolio.Position; |
---|
337 | rajahdys.ShockwaveReachesObject += delegate(IPhysicsObject kohde, Vector suunta) |
---|
338 | { |
---|
339 | if (kohde is Pyssymies) |
---|
340 | { |
---|
341 | ((Pyssymies)kohde).ElamaLaskuri.Value--; |
---|
342 | } |
---|
343 | }; |
---|
344 | Add(rajahdys); |
---|
345 | }; |
---|
346 | } |
---|
347 | } |
---|
348 | |
---|
349 | |
---|
350 | void Ammu(AssaultRifle ase) |
---|
351 | { |
---|
352 | PhysicsObject ammus = ase.Shoot(); |
---|
353 | |
---|
354 | if (ammus != null) |
---|
355 | { |
---|
356 | //ammus.Size *= 50000000000000; |
---|
357 | //ammus.Image = ... |
---|
358 | //ammus.MaximumLifetime = TimeSpan.FromSeconds(2.0); |
---|
359 | } |
---|
360 | |
---|
361 | |
---|
362 | } |
---|
363 | } |
---|
364 | |
---|
365 | class Pyssymies : PhysicsObject |
---|
366 | { |
---|
367 | private IntMeter elamaLaskuri; |
---|
368 | public IntMeter ElamaLaskuri { get { return elamaLaskuri; } } |
---|
369 | |
---|
370 | public AssaultRifle Ase; |
---|
371 | |
---|
372 | |
---|
373 | public Pyssymies(double leveys, double korkeus, int elamat) |
---|
374 | : base(leveys, korkeus) |
---|
375 | { |
---|
376 | elamaLaskuri = new IntMeter(elamat, 0, elamat); |
---|
377 | elamaLaskuri.LowerLimit += delegate { this.Destroy(); }; |
---|
378 | |
---|
379 | Ase = new AssaultRifle(30, 10); |
---|
380 | Ase.Ammo.Value = 1000; |
---|
381 | Ase.IsVisible = false; |
---|
382 | Add(Ase); |
---|
383 | |
---|
384 | } |
---|
385 | |
---|
386 | } |
---|