1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using Jypeli; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using Jypeli.Controls; |
---|
6 | using Jypeli.Effects; |
---|
7 | using Jypeli.Widgets; |
---|
8 | |
---|
9 | public class PerusPeli3 : PhysicsGame |
---|
10 | { |
---|
11 | AssaultRifle pelaajanAse; |
---|
12 | Image pelaajanKuva = LoadImage("poliisi1"); |
---|
13 | PhysicsObject pelaaja; |
---|
14 | |
---|
15 | public override void Begin() |
---|
16 | { |
---|
17 | Mouse.IsCursorVisible = true; |
---|
18 | Level.BackgroundColor = Color.Black; |
---|
19 | |
---|
20 | Luokentta(); |
---|
21 | Camera.Follow(pelaaja); |
---|
22 | |
---|
23 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
24 | |
---|
25 | Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, Liikutapelaajaa, "liikuttaa pelaajaa", pelaaja, new Vector(0, 30)); |
---|
26 | Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, Liikutapelaajaa, "liikuttaa pelaajaa", pelaaja, new Vector(0, -30)); |
---|
27 | Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikutapelaajaa, "liikuttaa pelaajaa", pelaaja, new Vector(-30, 0)); |
---|
28 | Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikutapelaajaa, "liikuttaa pelaajaa", pelaaja, new Vector(30, 0)); |
---|
29 | |
---|
30 | Mouse.ListenMovement(0.0, KuunteleLiiketta, null); |
---|
31 | Mouse.Listen(MouseButton.Left, ButtonState.Pressed, Ammu, "Ammu aseella.", pelaajanAse); |
---|
32 | } |
---|
33 | |
---|
34 | void KuunteleLiiketta(AnalogState hiirenTila) |
---|
35 | { |
---|
36 | pelaaja.Angle = (Mouse.PositionOnWorld - pelaaja.Position).Angle; |
---|
37 | } |
---|
38 | |
---|
39 | void Liikutapelaajaa(PhysicsObject pelaaja, Vector suunta) |
---|
40 | { |
---|
41 | pelaaja.Hit(suunta); |
---|
42 | } |
---|
43 | |
---|
44 | void Luokentta() |
---|
45 | { |
---|
46 | ColorTileMap ruudut = ColorTileMap.FromLevelAsset("kentta1"); |
---|
47 | |
---|
48 | ruudut.SetTileMethod(Color.Black, LuoTaso); |
---|
49 | ruudut.SetTileMethod("4CFF00", LuoPelaaja); |
---|
50 | ruudut.Execute(60, 60); |
---|
51 | } |
---|
52 | |
---|
53 | void LuoPelaaja(Vector paikka, double levelys, double korkeus) |
---|
54 | { |
---|
55 | pelaaja = new PhysicsObject(levelys, korkeus); |
---|
56 | pelaaja.Shape = Shape.Circle; |
---|
57 | pelaaja.Position = paikka; |
---|
58 | pelaaja.Image = pelaajanKuva; |
---|
59 | pelaaja.LinearDamping = 0.8; |
---|
60 | Add(pelaaja); |
---|
61 | pelaajanAse = new AssaultRifle(30, 10); |
---|
62 | |
---|
63 | //Ammusten määrä aluksi: |
---|
64 | pelaajanAse.Ammo.Value = 1000; |
---|
65 | |
---|
66 | //Mitä tapahtuu kun ammus osuu johonkin? |
---|
67 | pelaajanAse.ProjectileCollision = AmmusOsui; |
---|
68 | |
---|
69 | pelaaja.Add(pelaajanAse); |
---|
70 | } |
---|
71 | void AmmusOsui(PhysicsObject ammus, PhysicsObject kohde) |
---|
72 | { |
---|
73 | ammus.Destroy(); |
---|
74 | } |
---|
75 | |
---|
76 | void LuoTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
77 | { |
---|
78 | PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
79 | taso.Position = paikka; |
---|
80 | //taso.Image = groundImage; |
---|
81 | taso.CollisionIgnoreGroup = 1; |
---|
82 | Add(taso); |
---|
83 | } |
---|
84 | |
---|
85 | void Ammu(AssaultRifle ase) |
---|
86 | { |
---|
87 | PhysicsObject ammus = ase.Shoot(); |
---|
88 | |
---|
89 | if (ammus != null) |
---|
90 | { |
---|
91 | ammus.Size *= 3; |
---|
92 | //ammus.Image = ... |
---|
93 | //ammus.MaximumLifetime = TimeSpan.FromSeconds(2.0); |
---|
94 | } |
---|
95 | } |
---|
96 | |
---|
97 | |
---|
98 | } |
---|