source: 2013/30/RikoV/PerusPeli3/PerusPeli3/PerusPeli3/PerusPeli3.cs @ 4573

Revision 4573, 2.9 KB checked in by rikvalko, 10 years ago (diff)

Talletus.

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class PerusPeli3 : PhysicsGame
10{
11    AssaultRifle pelaajanAse;
12    Image pelaajanKuva = LoadImage("poliisi1");
13    PhysicsObject pelaaja;
14
15    public override void Begin()
16    {
17        Mouse.IsCursorVisible = true;
18        Level.BackgroundColor = Color.Black;
19
20        Luokentta();
21        Camera.Follow(pelaaja);
22
23        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
24
25        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, Liikutapelaajaa, "liikuttaa pelaajaa", pelaaja, new Vector(0, 30));
26        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, Liikutapelaajaa, "liikuttaa pelaajaa", pelaaja, new Vector(0, -30));
27        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikutapelaajaa, "liikuttaa pelaajaa", pelaaja, new Vector(-30, 0));
28        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikutapelaajaa, "liikuttaa pelaajaa", pelaaja, new Vector(30, 0));
29
30        Mouse.ListenMovement(0.0, KuunteleLiiketta, null);
31        Mouse.Listen(MouseButton.Left, ButtonState.Pressed, Ammu, "Ammu aseella.", pelaajanAse);
32    }
33
34    void KuunteleLiiketta(AnalogState hiirenTila)
35    {
36        pelaaja.Angle = (Mouse.PositionOnWorld - pelaaja.Position).Angle;
37    }
38
39    void Liikutapelaajaa(PhysicsObject pelaaja, Vector suunta)
40    {
41        pelaaja.Hit(suunta);
42    }
43
44    void Luokentta()
45    {
46        ColorTileMap ruudut = ColorTileMap.FromLevelAsset("kentta1");
47
48        ruudut.SetTileMethod(Color.Black, LuoTaso);
49        ruudut.SetTileMethod("4CFF00", LuoPelaaja);
50        ruudut.Execute(60, 60);
51    }
52
53    void LuoPelaaja(Vector paikka, double levelys, double korkeus)
54    {
55        pelaaja = new PhysicsObject(levelys, korkeus);
56        pelaaja.Shape = Shape.Circle;
57        pelaaja.Position = paikka;
58        pelaaja.Image = pelaajanKuva;
59        pelaaja.LinearDamping = 0.8;
60        Add(pelaaja);
61        pelaajanAse = new AssaultRifle(30, 10);
62
63        //Ammusten määrä aluksi:
64        pelaajanAse.Ammo.Value = 1000;
65
66        //Mitä tapahtuu kun ammus osuu johonkin?
67        pelaajanAse.ProjectileCollision = AmmusOsui;
68
69        pelaaja.Add(pelaajanAse);
70    }
71    void AmmusOsui(PhysicsObject ammus, PhysicsObject kohde)
72    {
73        ammus.Destroy();
74    }
75
76    void LuoTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
77    {
78        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
79        taso.Position = paikka;
80        //taso.Image = groundImage;
81        taso.CollisionIgnoreGroup = 1;
82        Add(taso);
83    }
84
85    void Ammu(AssaultRifle ase)
86    {
87        PhysicsObject ammus = ase.Shoot();
88
89        if (ammus != null)
90        {
91            ammus.Size *= 3;
92            //ammus.Image = ...
93            //ammus.MaximumLifetime = TimeSpan.FromSeconds(2.0);
94        }
95    }
96
97
98}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.