source: 2013/30/NoelV/pong/pong/pong/pong.cs @ 4582

Revision 4582, 5.6 KB checked in by novaanan, 8 years ago (diff)

Talletus.

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class pong : PhysicsGame
10{
11
12
13    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 500);
14    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -500);
15
16    PhysicsObject pallo;
17
18    PhysicsObject vasenReuna;
19    PhysicsObject oikeaReuna;
20
21    PhysicsObject maila1;
22    PhysicsObject maila2;
23
24    IntMeter pelaajan1Pisteet;
25    IntMeter pelaajan2Pisteet;
26
27    public override void Begin()
28    {
29        LuoKentta();
30        AsetaOhjaimet();
31        LisaaLaskurit();
32        AloitaPeli();
33
34
35
36    }
37
38    void LuoKentta()
39    {
40
41
42        pallo = new PhysicsObject(40.0, 40.0);
43        Add(pallo);
44        pallo.Shape = Shape.Circle;
45        pallo.X = -200.0;
46        pallo.Y = 0.0;
47
48        vasenReuna = Level.CreateLeftBorder();
49        vasenReuna.Restitution = 1.1;
50        vasenReuna.IsVisible = false;
51
52        oikeaReuna = Level.CreateRightBorder();
53        oikeaReuna.Restitution = 1.1;
54        oikeaReuna.IsVisible = false;
55
56        PhysicsObject ylaReuna = Level.CreateTopBorder();
57        ylaReuna.Restitution = 1.1;
58        ylaReuna.IsVisible = false;
59
60        PhysicsObject alaReuna = Level.CreateBottomBorder();
61        alaReuna.Restitution = 1.1;
62        alaReuna.IsVisible = false;
63
64        pallo.Restitution = 1.1;
65        Level.BackgroundColor = Color.Black;
66        pallo.Color = Color.Red;
67
68
69
70        maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
71        maila2 = LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
72
73
74        Camera.ZoomToLevel();
75
76        AddCollisionHandler(pallo, KasittelePallonTormays);
77
78    }
79
80    void AloitaPeli()
81    {
82
83        Vector impulssi = new Vector(999.0, 10.0);
84        pallo.Hit(impulssi);
85    }
86
87
88    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
89    {
90
91        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
92        maila.Shape = Shape.Rectangle;
93        maila.X = x;
94        maila.Y = y;
95        maila.Restitution = 1.0;
96        Add(maila);
97        return maila;
98    }
99
100    void AsetaOhjaimet()
101    {
102        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
103        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
104        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
105        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
106
107        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
108        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
109        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
110        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
111
112
113        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
114        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
115
116        ControllerOne.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
117        ControllerOne.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
118        ControllerOne.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
119        ControllerOne.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
120
121        ControllerTwo.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
122        ControllerTwo.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
123        ControllerTwo.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
124        ControllerTwo.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
125
126        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
127        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
128
129    }
130    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
131    {
132        if ((nopeus.Y > 0) && maila.Top > Level.Top)
133        {
134            maila.Velocity = Vector.Zero;
135            return;
136        }
137        if ((nopeus.Y < 0) && (maila.Bottom < Level.Bottom))
138        {
139            maila.Velocity = Vector.Zero;
140            return;
141        }
142        maila.Velocity = nopeus;
143    }
144    void LisaaLaskurit()
145    {
146        pelaajan1Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Left + 100.0, Screen.Top - 100.0);
147        pelaajan2Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Right - 100.0, Screen.Top - 100.0);
148
149    }
150    IntMeter LuoPisteLaskuri(double x, double y)
151    {
152
153        IntMeter laskuri = new IntMeter(0);
154        laskuri.MaxValue = 10;
155
156        Label naytto = new Label();
157        naytto.BindTo(laskuri);
158        naytto.X = x;
159        naytto.Y = y;
160        naytto.TextColor = Color.White;
161        naytto.BorderColor = Level.BackgroundColor;
162        naytto.Color = Level.BackgroundColor;
163        Add(naytto);
164
165        return laskuri;
166    }
167
168
169    void KasittelePallonTormays(PhysicsObject pallo, PhysicsObject kohde)
170    {
171        if (kohde == oikeaReuna)
172        {
173            pelaajan1Pisteet.Value += 1;
174        }
175        else if (kohde == vasenReuna)
176        {
177            pelaajan2Pisteet.Value += 1;
178        }
179    }
180}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.