1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using System.Linq; |
---|
4 | using System.Text; |
---|
5 | using Jypeli; |
---|
6 | using Jypeli.Widgets; |
---|
7 | |
---|
8 | /// <summary> |
---|
9 | /// Pelimuoto, jossa on tarkoituksena päästä kentän toiselle laidalle kopterin laskeutumispaikalle, |
---|
10 | /// tyhjentää laskeutumisalue zombeista ja puolustaa kopteria nousuun asti. |
---|
11 | /// </summary> |
---|
12 | public class Escape : Infinite |
---|
13 | { |
---|
14 | /// <summary> |
---|
15 | /// Tämänhetkinen peli. |
---|
16 | /// </summary> |
---|
17 | public static Escape Peli { get; set; } |
---|
18 | |
---|
19 | /// <summary> |
---|
20 | /// Mihin kopteri laskeutuu. Muokkaa muualta vain LuoKentta-kohdassa. |
---|
21 | /// </summary> |
---|
22 | public Vector LaskeutumisPaikka { get; set; } |
---|
23 | |
---|
24 | public const double LASKEUTUMISEEN_VAADITTAVAN_VAPAAN_ALUEEN_HALKAISIJA = 250.0; |
---|
25 | |
---|
26 | private List<Pelaaja> PelaajatPelissa { get; set; } |
---|
27 | |
---|
28 | /// <summary> |
---|
29 | /// Helikopterin puolustusaika maassa. |
---|
30 | /// </summary> |
---|
31 | private Timer PuolustusAjastin { get; set; } |
---|
32 | |
---|
33 | private Timer OnkoLaskeutumisAlueTyhjaTarkistus { get; set; } |
---|
34 | |
---|
35 | public DoubleMeter PuolustetutSekunnit { get; private set; } |
---|
36 | |
---|
37 | public ProgressBar PuolustusAikaPalkki { get; private set; } |
---|
38 | |
---|
39 | public Helikopteri Kopteri { get; set; } |
---|
40 | |
---|
41 | public Escape(int respaustenMaara, double puolustettavaAika, List<Pelaaja> pelaajat) |
---|
42 | : base(respaustenMaara) |
---|
43 | { |
---|
44 | //LaskeutumisPaikka = landingPosition; |
---|
45 | PelaajatPelissa = pelaajat; |
---|
46 | |
---|
47 | PuolustetutSekunnit = new DoubleMeter(0, 0, puolustettavaAika); |
---|
48 | |
---|
49 | PuolustusAjastin = new Timer(); |
---|
50 | PuolustusAjastin.Interval = 1; |
---|
51 | PuolustusAjastin.Timeout += delegate { PuolustetutSekunnit.Value++; }; |
---|
52 | |
---|
53 | PuolustusAikaPalkki = new ProgressBar(150, 10); |
---|
54 | PuolustusAikaPalkki.Color = Color.Blue; |
---|
55 | PuolustusAikaPalkki.BindTo(PuolustetutSekunnit); |
---|
56 | PuolustusAikaPalkki.BorderColor = Color.White; |
---|
57 | PuolustusAikaPalkki.Position = new Vector(LaskeutumisPaikka.X, LaskeutumisPaikka.Y + 150); |
---|
58 | |
---|
59 | OnkoLaskeutumisAlueTyhjaTarkistus = new Timer(); |
---|
60 | OnkoLaskeutumisAlueTyhjaTarkistus.Interval = 1; |
---|
61 | OnkoLaskeutumisAlueTyhjaTarkistus.Timeout += OnkoLaskeutumisAlueVapaa; |
---|
62 | OnkoLaskeutumisAlueTyhjaTarkistus.Start(); |
---|
63 | |
---|
64 | Kopteri = new Helikopteri(233, 73, 50, false); // 211, 171 |
---|
65 | //Kopteri.Position = |
---|
66 | |
---|
67 | } |
---|
68 | |
---|
69 | /// <summary> |
---|
70 | /// Nostetaan kopteri ilmaan, poistetaan pelaajat, lennetään pois ja voitetaan peli. |
---|
71 | /// </summary> |
---|
72 | void LastausValmis() |
---|
73 | { |
---|
74 | Kopteri.NouseIlmaan(); |
---|
75 | } |
---|
76 | |
---|
77 | void OnkoLaskeutumisAlueVapaa() |
---|
78 | { |
---|
79 | foreach (Pelaaja p in PelaajatPelissa) |
---|
80 | if (!OnkoLaskeutumisAlueenSisapuolella(p.Position)) return; |
---|
81 | |
---|
82 | foreach (Vihollinen v in VihollisetKentalla) |
---|
83 | if (OnkoLaskeutumisAlueenSisapuolella(v.Position)) return; |
---|
84 | |
---|
85 | // Kopteri voi saapua |
---|
86 | |
---|
87 | } |
---|
88 | |
---|
89 | /// <summary> |
---|
90 | /// Onko jokin piste laskeutumisalueen sisäpuolella. |
---|
91 | /// </summary> |
---|
92 | /// <param name="paikka">Tarkistettava piste.</param> |
---|
93 | /// <returns>Onko sisäpuolella.</returns> |
---|
94 | bool OnkoLaskeutumisAlueenSisapuolella(Vector paikka) |
---|
95 | { |
---|
96 | if (paikka.X < LaskeutumisPaikka.X - LASKEUTUMISEEN_VAADITTAVAN_VAPAAN_ALUEEN_HALKAISIJA / 2 || paikka.X > LaskeutumisPaikka.X + LASKEUTUMISEEN_VAADITTAVAN_VAPAAN_ALUEEN_HALKAISIJA / 2) |
---|
97 | return false; |
---|
98 | if (paikka.Y < LaskeutumisPaikka.Y - LASKEUTUMISEEN_VAADITTAVAN_VAPAAN_ALUEEN_HALKAISIJA / 2 || paikka.Y > LaskeutumisPaikka.Y + LASKEUTUMISEEN_VAADITTAVAN_VAPAAN_ALUEEN_HALKAISIJA / 2) |
---|
99 | return false; |
---|
100 | return true; |
---|
101 | } |
---|
102 | } |
---|