source: 2013/30/LeeviR/pong/pong/pong/pong.cs @ 4525

Revision 4525, 4.3 KB checked in by lesaruor, 7 years ago (diff)

Talletus.

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class pong : PhysicsGame
10{
11    Vector nopeusylös = new Vector(0, 200);
12    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -200);
13    PhysicsObject pallo;
14    PhysicsObject maila1;
15    PhysicsObject maila2;
16
17    PhysicsObject vasenReuna;
18    PhysicsObject oikeaReuna;
19
20    IntMeter pelaajan1Pisteet;
21    IntMeter pelaajan2Pisteet;
22
23    public override void Begin()
24    {
25        // TODO: Kirjoita ohjelmakoodisi tähän
26        Luokentta();
27        aloitapeli();
28        LisaaLaskurit();
29        Asetaohjaimet();
30
31        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
32
33    }
34    void Luokentta()
35    {
36        pallo = new PhysicsObject(40.0, 40.0);
37        Add(pallo);
38        pallo.X = -200;
39        pallo.Y = 0;
40        pallo.Shape = Shape.Circle;
41        pallo.Restitution = 1.0;
42
43        vasenReuna = Level.CreateLeftBorder();
44        vasenReuna.Restitution = 1.0;
45        vasenReuna.IsVisible = false;
46
47        oikeaReuna = Level.CreateRightBorder();
48        oikeaReuna.Restitution = 1.0;
49        oikeaReuna.IsVisible = false;
50
51
52        maila1 = Luomaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
53        maila2 = Luomaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
54
55        Level.BackgroundColor = Color.Black;
56        Camera.ZoomToLevel();
57
58        AddCollisionHandler(pallo, käsittelePallonTormaus);
59    }
60
61    void aloitapeli()
62    {
63        Vector Impulssi = new Vector(-900.0, 50.0);
64        pallo.Hit(Impulssi);
65
66    }
67
68    PhysicsObject Luomaila(double x, double y)
69    {
70
71        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
72        maila.Shape = Shape.Rectangle;
73        maila.X = x;
74        maila.Y = y;
75        maila.Restitution = 1.0;
76        Add(maila);
77        return maila;
78    }
79
80
81    void Asetaohjaimet()
82    {
83        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
84        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusylös);
85        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
86        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
87        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
88
89        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusylös);
90        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
91        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
92        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
93
94        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
95    }
96
97    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
98    {
99        if ((nopeus.Y < 0) && (maila.Bottom < Level.Bottom))
100        {
101            maila.Velocity = Vector.Zero;
102            return;
103        }
104        if ((nopeus.Y > 0) && (maila.Top > Level.Top))
105        {
106            maila.Velocity = Vector.Zero;
107            return;
108        }
109
110        maila.Velocity = nopeus;
111    }
112
113
114    void LisaaLaskurit()
115    {
116        pelaajan1Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Left + 100.0, Screen.Top - 100.0);
117        pelaajan2Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Right - 100.0, Screen.Top - 100.0);
118
119    }
120
121    IntMeter LuoPisteLaskuri(double x, double y)
122    {
123        IntMeter laskuri = new IntMeter(0);
124        laskuri.MaxValue = 10;
125
126        Label naytto = new Label();
127        naytto.BindTo(laskuri);
128        naytto.X = x;
129        naytto.Y = y;
130        naytto.TextColor = Color.White;
131        naytto.BorderColor = Level.BackgroundColor;
132        naytto.Color = Level.BackgroundColor;
133        Add(naytto);
134        return laskuri;
135    }
136
137    void käsittelePallonTormaus(PhysicsObject pallo, PhysicsObject kohde)
138    {
139        if (kohde == oikeaReuna)
140        {
141            pelaajan1Pisteet.Value += 1;
142        }
143        else if (kohde == vasenReuna)
144        {
145            pelaajan2Pisteet.Value += 1;
146        }
147    }
148}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.