source: 2013/30/LauriY/pong1/pong1/pong1/pong1.cs @ 10335

Revision 4515, 4.8 KB checked in by lataelyl, 6 years ago (diff)

Talletus.

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class pong1 : PhysicsGame
10{
11    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 200);
12    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -200);
13
14    PhysicsObject pallo;
15
16    PhysicsObject maila1;
17    PhysicsObject maila2;
18    PhysicsObject vasenReuna;
19    PhysicsObject oikeaReuna;
20
21    IntMeter pelaajan1Pisteet;
22    IntMeter pelaajan2Pisteet;
23
24    public override void Begin()
25    {
26        LuoKentta();
27        AloitaPeli();
28        AsetaOhjaimet();
29        LisaaLaskurit();
30
31
32        // TODO: Kirjoita ohjelmakoodisi tähäns
33
34        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
35
36    }
37    void LuoKentta()
38    {
39
40        pallo = new PhysicsObject(40.0, 40.0);
41        pallo.Shape = Shape.Circle;
42        pallo.X = -200.0;
43        pallo.Y = 0.0;
44        pallo.Restitution = 1.0;
45        pallo.KineticFriction = 0.0;
46        pallo.MomentOfInertia = Double.PositiveInfinity;
47        Add(pallo);
48        AddCollisionHandler(pallo, KasittelePallonTormays);
49
50        maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
51        maila2 = LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
52
53        vasenReuna = Level.CreateLeftBorder();
54        vasenReuna.Restitution = 1.0;
55        vasenReuna.KineticFriction = 0.0;
56        vasenReuna.IsVisible = false;
57
58        oikeaReuna = Level.CreateRightBorder();
59        oikeaReuna.Restitution = 1.0;
60        oikeaReuna.KineticFriction = 0.0;
61        oikeaReuna.IsVisible = false;
62
63        PhysicsObject ylaReuna = Level.CreateTopBorder();
64        ylaReuna.Restitution = 1.0;
65        ylaReuna.KineticFriction = 0.0;
66        ylaReuna.IsVisible = false;
67
68        PhysicsObject alaReuna = Level.CreateBottomBorder();
69        alaReuna.Restitution = 1.0;
70        alaReuna.IsVisible = false;
71        alaReuna.KineticFriction = 0.0;
72
73        Level.BackgroundColor = Color.Black;
74
75        Camera.ZoomToLevel();
76
77    }
78
79
80
81
82    void AloitaPeli()
83    {
84        Vector impulssi = new Vector(500.0, 0.0);
85        pallo.Hit(impulssi);
86
87    }
88
89
90
91    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
92    {
93
94        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
95        maila.Shape = Shape.Rectangle;
96        maila.X = x;
97        maila.Y = y;
98        maila.Restitution = 1.0;
99        Add(maila);
100        return maila;
101
102
103
104
105    }
106    void AsetaOhjaimet()
107    {
108        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
109        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
110
111        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
112        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
113        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
114        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
115
116        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
117        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
118        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
119
120        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
121
122    }
123
124    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
125    {
126
127        if ((nopeus.Y < 0) && (maila.Bottom < Level.Bottom))
128        {
129            maila.Velocity = Vector.Zero;
130            return;
131        }
132        if ((nopeus.Y > 0) && (maila.Top > Level.Top))
133        {
134            maila.Velocity = Vector.Zero;
135            return;
136        }
137        maila.Velocity = nopeus;
138
139
140
141    }
142
143
144    void LisaaLaskurit()
145    {
146
147        pelaajan1Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Left + 100.0, Screen.Top - 100.0);
148        pelaajan2Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Right - 100.0, Screen.Top - 100.0);
149    }
150    IntMeter LuoPisteLaskuri(double x, double y)
151    {
152        IntMeter laskuri = new IntMeter(0);
153        laskuri.MaxValue = 10;
154
155        Label naytto = new Label();
156        naytto.BindTo(laskuri);
157        naytto.X = x;
158        naytto.Y = y;
159        naytto.TextColor = Color.White;
160        naytto.BorderColor = Level.BackgroundColor;
161        naytto.Color = Level.BackgroundColor;
162        Add(naytto);
163
164        return laskuri;
165    }
166
167    void KasittelePallonTormays(PhysicsObject pallo, PhysicsObject kohde)
168    {
169        if (kohde == oikeaReuna)
170        {
171            pelaajan1Pisteet.Value += 1;
172        }
173        else if (kohde == vasenReuna)
174        {
175            pelaajan2Pisteet.Value += 1;
176        }
177
178
179
180    }
181
182}
183
184
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.