1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using Jypeli; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using Jypeli.Controls; |
---|
6 | using Jypeli.Effects; |
---|
7 | using Jypeli.Widgets; |
---|
8 | |
---|
9 | public class PerusPeli3 : PhysicsGame |
---|
10 | { |
---|
11 | Image pelaajanKuva = LoadImage("poliisi1"); |
---|
12 | Image vihollisenkuva = LoadImage("poliisi2"); |
---|
13 | Pyssymies pelaaja; |
---|
14 | |
---|
15 | public override void Begin() |
---|
16 | { |
---|
17 | alkuvalikko(); |
---|
18 | } |
---|
19 | |
---|
20 | void aloitapeli() |
---|
21 | { |
---|
22 | Mouse.IsCursorVisible = true; |
---|
23 | Level.BackgroundColor = Color.Black; |
---|
24 | |
---|
25 | Luokentta(); |
---|
26 | Camera.Follow(pelaaja); |
---|
27 | |
---|
28 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, pausevalikko, "Lopeta peli"); |
---|
29 | |
---|
30 | Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, Liikutapelaajaa, "liikuttaa pelaajaa", pelaaja, new Vector(0, 30)); |
---|
31 | Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, Liikutapelaajaa, "liikuttaa pelaajaa", pelaaja, new Vector(0, -30)); |
---|
32 | Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikutapelaajaa, "liikuttaa pelaajaa", pelaaja, new Vector(-30, 0)); |
---|
33 | Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikutapelaajaa, "liikuttaa pelaajaa", pelaaja, new Vector(30, 0)); |
---|
34 | |
---|
35 | Mouse.ListenMovement(0.0, KuunteleLiiketta, null); |
---|
36 | Mouse.Listen(MouseButton.Left, ButtonState.Pressed, Ammu, "Ammu aseella.", pelaaja.Ase); |
---|
37 | } |
---|
38 | |
---|
39 | void pausevalikko() |
---|
40 | { |
---|
41 | Pause(); |
---|
42 | MultiSelectWindow pausevalikko = new MultiSelectWindow("taukovalikko", "Jatka peliä", "lopeta"); |
---|
43 | Add(pausevalikko); |
---|
44 | pausevalikko.AddItemHandler(0, Pause); |
---|
45 | pausevalikko.AddItemHandler(1, alkuvalikko); |
---|
46 | |
---|
47 | } |
---|
48 | |
---|
49 | void alkuvalikko() |
---|
50 | { |
---|
51 | ClearAll(); |
---|
52 | MultiSelectWindow alkuValikko = new MultiSelectWindow("Alkuvalikko", "Aloita peli", "Parhaat pisteet", "Lopeta"); |
---|
53 | alkuValikko.DefaultCancel = 2; |
---|
54 | Add(alkuValikko); |
---|
55 | |
---|
56 | alkuValikko.AddItemHandler(0, aloitapeli); |
---|
57 | //alkuValikko.AddItemHandler(1, ParhaatPisteet); |
---|
58 | alkuValikko.AddItemHandler(2, Exit); |
---|
59 | } |
---|
60 | |
---|
61 | void KuunteleLiiketta(AnalogState hiirenTila) |
---|
62 | { |
---|
63 | pelaaja.Angle = (Mouse.PositionOnWorld - pelaaja.Position).Angle; |
---|
64 | } |
---|
65 | |
---|
66 | void Liikutapelaajaa(PhysicsObject pelaaja, Vector suunta) |
---|
67 | { |
---|
68 | pelaaja.Hit(suunta); |
---|
69 | } |
---|
70 | |
---|
71 | void Luokentta() |
---|
72 | { |
---|
73 | ColorTileMap ruudut = ColorTileMap.FromLevelAsset("kentta4"); |
---|
74 | |
---|
75 | ruudut.SetTileMethod(Color.Black, LuoTaso); |
---|
76 | ruudut.SetTileMethod("4CFF00", LuoPelaaja); |
---|
77 | ruudut.SetTileMethod("FF0000", luovihollinen); |
---|
78 | ruudut.Execute(60, 60); |
---|
79 | |
---|
80 | LuoElamaLaskuri(); |
---|
81 | } |
---|
82 | |
---|
83 | void LuoElamaLaskuri() |
---|
84 | { |
---|
85 | ProgressBar elamaPalkki = new ProgressBar(150, 20); |
---|
86 | elamaPalkki.X = Screen.Left + 150; |
---|
87 | elamaPalkki.Y = Screen.Top - 20; |
---|
88 | elamaPalkki.BindTo(pelaaja.ElamaLaskuri); |
---|
89 | Add(elamaPalkki); |
---|
90 | } |
---|
91 | |
---|
92 | void ElamaLoppui() |
---|
93 | { |
---|
94 | MessageDisplay.Add("Elämät loppuivat, voi voi."); |
---|
95 | } |
---|
96 | |
---|
97 | void luovihollinen(Vector paikka, double levelys, double korkeus) |
---|
98 | { |
---|
99 | Pyssymies vihollinen = new Pyssymies(levelys, korkeus); |
---|
100 | vihollinen.Shape = Shape.Circle; |
---|
101 | vihollinen.Position = paikka; |
---|
102 | vihollinen.Image = vihollisenkuva; |
---|
103 | vihollinen.LinearDamping = 0.8; |
---|
104 | Add(vihollinen); |
---|
105 | vihollinen.Ase.ProjectileCollision = AmmusOsui; |
---|
106 | |
---|
107 | FollowerBrain seuraajanAivot = new FollowerBrain("pelaaja"); |
---|
108 | seuraajanAivot.Speed = 300; |
---|
109 | seuraajanAivot.DistanceFar = 600; |
---|
110 | seuraajanAivot.DistanceClose = 200; |
---|
111 | seuraajanAivot.StopWhenTargetClose = true; |
---|
112 | |
---|
113 | vihollinen.Brain = seuraajanAivot; |
---|
114 | |
---|
115 | Timer ajastin = new Timer(); |
---|
116 | ajastin.Interval = 1.0; |
---|
117 | ajastin.Timeout += delegate { |
---|
118 | if (!vihollinen.IsDestroyed) |
---|
119 | vihollinen.Ase.Shoot(); |
---|
120 | }; |
---|
121 | ajastin.Start(); |
---|
122 | } |
---|
123 | |
---|
124 | void LuoPelaaja(Vector paikka, double levelys, double korkeus) |
---|
125 | { |
---|
126 | pelaaja = new Pyssymies(levelys, korkeus); |
---|
127 | pelaaja.Shape = Shape.Circle; |
---|
128 | pelaaja.Position = paikka; |
---|
129 | pelaaja.Image = pelaajanKuva; |
---|
130 | pelaaja.LinearDamping = 0.8; |
---|
131 | pelaaja.Tag = "pelaaja"; |
---|
132 | Add(pelaaja); |
---|
133 | pelaaja.Ase.ProjectileCollision = AmmusOsui; |
---|
134 | pelaaja.ElamaLaskuri.LowerLimit += pelaajakuoli; |
---|
135 | } |
---|
136 | |
---|
137 | void pelaajakuoli() |
---|
138 | { |
---|
139 | Label teksti = new Label("Game Over"); |
---|
140 | Add(teksti); |
---|
141 | teksti.TextColor = Color.Red; |
---|
142 | Timer.SingleShot(3, alkuvalikko); |
---|
143 | } |
---|
144 | |
---|
145 | void AmmusOsui(PhysicsObject ammus, PhysicsObject kohde) |
---|
146 | { |
---|
147 | ammus.Destroy(); |
---|
148 | if (kohde is Pyssymies) |
---|
149 | { |
---|
150 | ((Pyssymies)kohde).ElamaLaskuri.Value--; |
---|
151 | } |
---|
152 | } |
---|
153 | |
---|
154 | void LuoTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
155 | { |
---|
156 | PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
157 | taso.Position = paikka; |
---|
158 | //taso.Image = groundImage; |
---|
159 | taso.CollisionIgnoreGroup = 1; |
---|
160 | Add(taso); |
---|
161 | } |
---|
162 | |
---|
163 | void Ammu(AssaultRifle ase) |
---|
164 | { |
---|
165 | PhysicsObject ammus = ase.Shoot(); |
---|
166 | |
---|
167 | if (ammus != null) |
---|
168 | { |
---|
169 | //ammus.Size *= 50000000000000; |
---|
170 | //ammus.Image = ... |
---|
171 | //ammus.MaximumLifetime = TimeSpan.FromSeconds(2.0); |
---|
172 | } |
---|
173 | |
---|
174 | |
---|
175 | } |
---|
176 | } |
---|
177 | |
---|
178 | class Pyssymies : PhysicsObject |
---|
179 | { |
---|
180 | private IntMeter elamaLaskuri = new IntMeter(10, 0, 30); |
---|
181 | public IntMeter ElamaLaskuri { get { return elamaLaskuri; } } |
---|
182 | |
---|
183 | public AssaultRifle Ase; |
---|
184 | |
---|
185 | public Pyssymies(double leveys, double korkeus) |
---|
186 | : base(leveys, korkeus) |
---|
187 | { |
---|
188 | elamaLaskuri.LowerLimit += delegate { this.Destroy(); }; |
---|
189 | |
---|
190 | Ase = new AssaultRifle(30, 10); |
---|
191 | Ase.Ammo.Value = 1000; |
---|
192 | Add(Ase); |
---|
193 | |
---|
194 | } |
---|
195 | |
---|
196 | } |
---|