source: 2013/30/ArtturiN/pong/pong/pong/pong.cs @ 4588

Revision 4588, 4.6 KB checked in by juiitamm, 6 years ago (diff)

Talletus.

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class pong : PhysicsGame
10{
11    PhysicsObject pallo;
12    PhysicsObject maila1;
13    PhysicsObject maila2;
14
15    PhysicsObject vasenReuna;
16    PhysicsObject oikeaReuna;
17
18
19    IntMeter pelaajan1Pisteet;
20    IntMeter pelaajan2Pisteet;
21
22    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 500);
23    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -500);
24
25    public override void Begin()
26    {
27        LuoKentta();
28        AsetaOhjaimet();
29        AloitaPeli();
30        Lisaalaskurit();
31
32        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
33        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
34    }
35
36    void LuoKentta()
37    {
38        pallo = new PhysicsObject(40.0, 40.0);
39        Add(pallo);
40        pallo.Color = Color.Rose;
41        pallo.X = 0.00;
42        pallo.Y = 0.0;
43        pallo.Restitution = 1.0;
44        AddCollisionHandler(pallo, KasittelePallonTormays);
45
46        vasenReuna = Level.CreateLeftBorder();
47        vasenReuna.Restitution = 1.0;
48        vasenReuna.IsVisible = false;
49
50        oikeaReuna = Level.CreateRightBorder();
51        oikeaReuna.Restitution = 1.0;
52        oikeaReuna.IsVisible = false;
53
54        PhysicsObject yläReuna = Level.CreateTopBorder();
55        yläReuna.Restitution = 1.0;
56        yläReuna.IsVisible = false;
57       
58        PhysicsObject alaReuna = Level.CreateBottomBorder();
59        alaReuna.Restitution = 1.0;
60        alaReuna.IsVisible = false;
61
62
63        Level.Background.Color = Color.White;
64        // TODO: Kirjoita ohjelmakoodisi tähän
65        pallo.Shape = Shape.Circle;
66        Camera.ZoomToLevel();
67        maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
68        maila2 = LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
69
70
71    }
72
73    void AloitaPeli()
74    {
75        Vector impulssi = new Vector(500.0, 0.0);
76        pallo.Hit(impulssi);
77    }
78    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
79    {
80        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.00, 100.0);
81        maila.Shape = Shape.Rectangle;
82        maila.X = x;
83        maila.Y = y;
84        maila.Restitution = 1.0;
85        Add(maila);
86        maila.Color = Color.Rose;
87        maila.Shape = Shape.Circle;
88        return maila;
89    }
90    void AsetaOhjaimet()
91    {
92        Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
93        Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
94
95        Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
96        Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
97
98        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
99        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
100        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
101        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
102
103        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
104    }
105
106
107
108
109    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
110    {
111        if ((nopeus.Y < 0) && (maila.Bottom < Level.Bottom))
112        {
113            maila.Velocity = Vector.Zero;
114            return;
115        }
116        if ((nopeus.Y > 0) && (maila.Top > Level.Top))
117        {
118            maila.Velocity = Vector.Zero;
119            return;
120        }
121
122        maila.Velocity = nopeus;
123    }
124
125    void Laskurit()
126    {
127
128    }
129    IntMeter LuoPisteLaskuri(double x, double y)
130    {
131        IntMeter laskuri = new IntMeter(0);
132        laskuri.MaxValue = 10;
133        Label naytto = new Label();
134        naytto.BindTo(laskuri);
135        naytto.X = x;
136        naytto.Y = y;
137        naytto.TextColor = Color.Rose;
138        Add(naytto);
139
140        return laskuri;
141
142    }
143
144
145    void Lisaalaskurit()
146    {
147        pelaajan1Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Left + 100.0, Screen.Top - 100.0);
148        pelaajan2Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Right - 100.0, Screen.Top - 100.0);
149    }
150
151
152
153
154    void KasittelePallonTormays(PhysicsObject pallo, PhysicsObject kohde)
155    {
156        if (kohde == oikeaReuna)
157        {
158            pelaajan1Pisteet.Value += 1;
159        }
160        else if (kohde == vasenReuna)
161        {
162            pelaajan2Pisteet.Value += 1;
163        }
164
165       
166    }
167}
168
169
170
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.