1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using Jypeli; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using Jypeli.Controls; |
---|
6 | using Jypeli.Effects; |
---|
7 | using Jypeli.Widgets; |
---|
8 | |
---|
9 | public class kill_everypody_GAME : PhysicsGame |
---|
10 | { |
---|
11 | const double nopeus = 200; |
---|
12 | const double hyppyNopeus = 750; |
---|
13 | const int RUUDUN_KOKO = 40; |
---|
14 | |
---|
15 | PlatformCharacter pelaaja1; |
---|
16 | |
---|
17 | Image[] seisomisanimaatio = LoadImages("Trollface"); |
---|
18 | Image[] kävelykuvat = LoadImages("Trollface","Trollface2"); |
---|
19 | Image[] hyokkausanimaatio = LoadImages("Trollfaceampuu"); |
---|
20 | |
---|
21 | Image esKuva = LoadImage("es"); |
---|
22 | Image ammusKuva = LoadImage("Panos"); |
---|
23 | Timer lataaEnergiaaAjastin = new Timer(); |
---|
24 | DoubleMeter energia; |
---|
25 | DoubleMeter elamat; |
---|
26 | |
---|
27 | SoundEffect laaserAani = LoadSoundEffect("maali"); |
---|
28 | |
---|
29 | public override void Begin() |
---|
30 | { |
---|
31 | Gravity = new Vector(0, -1000); |
---|
32 | |
---|
33 | |
---|
34 | LuoKentta(); |
---|
35 | LisaaNappaimet(); |
---|
36 | |
---|
37 | LisaaEnergiaPalkki(); |
---|
38 | LisaaElamaPalkki(); |
---|
39 | |
---|
40 | lataaEnergiaaAjastin.Interval = 0.9; |
---|
41 | lataaEnergiaaAjastin.Timeout += delegate { energia.Value += 1; }; |
---|
42 | lataaEnergiaaAjastin.Start(); |
---|
43 | |
---|
44 | Camera.Follow(pelaaja1); |
---|
45 | Camera.ZoomFactor = 1.2; |
---|
46 | Camera.StayInLevel = true; |
---|
47 | } |
---|
48 | |
---|
49 | void LisaaEnergiaPalkki() |
---|
50 | { |
---|
51 | energia = new DoubleMeter(100, 0, 100); |
---|
52 | |
---|
53 | ProgressBar energiaPalkki = new ProgressBar(200, 35); |
---|
54 | energiaPalkki.Position = new Vector(Screen.Right - 150, Screen.Top - 50); |
---|
55 | energiaPalkki.Color = Color.Blue; |
---|
56 | energiaPalkki.BarColor = Color.Violet; |
---|
57 | energiaPalkki.BindTo(energia); |
---|
58 | Add(energiaPalkki); |
---|
59 | |
---|
60 | } |
---|
61 | void LisaaElamaPalkki() |
---|
62 | { |
---|
63 | elamat = new DoubleMeter(10, 0, 10); |
---|
64 | |
---|
65 | ProgressBar ElamaPalkki = new ProgressBar(200, 35); |
---|
66 | ElamaPalkki.Position = new Vector(Screen.Right - 150, Screen.Top - 10); |
---|
67 | ElamaPalkki.Color = Color.Blue; |
---|
68 | ElamaPalkki.BarColor = Color.Red; |
---|
69 | ElamaPalkki.BindTo(elamat); |
---|
70 | Add(ElamaPalkki); |
---|
71 | } |
---|
72 | void LuoKentta() |
---|
73 | { |
---|
74 | |
---|
75 | TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta1"); |
---|
76 | kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso); |
---|
77 | kentta.SetTileMethod('*', LisaaTahti); |
---|
78 | kentta.SetTileMethod('N', LisaaPelaaja); |
---|
79 | kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO); |
---|
80 | Level.CreateBorders(); |
---|
81 | Level.Background.Image = LoadImage("Tausta2"); |
---|
82 | Level.Background.FitToLevel(); |
---|
83 | } |
---|
84 | |
---|
85 | void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
86 | { |
---|
87 | PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
88 | taso.Position = paikka; |
---|
89 | taso.Color = Color.Green; |
---|
90 | Add(taso); |
---|
91 | } |
---|
92 | |
---|
93 | void LisaaTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
94 | { |
---|
95 | PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
96 | tahti.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
97 | tahti.Position = paikka; |
---|
98 | tahti.Image = esKuva; |
---|
99 | tahti.Tag = "es"; |
---|
100 | Add(tahti); |
---|
101 | } |
---|
102 | |
---|
103 | void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
104 | { |
---|
105 | pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus); |
---|
106 | pelaaja1.Position = paikka; |
---|
107 | pelaaja1.Mass = 4.0; |
---|
108 | pelaaja1.AnimWalk = new Animation(kävelykuvat); |
---|
109 | pelaaja1.AnimIdle = new Animation(seisomisanimaatio); |
---|
110 | AddCollisionHandler(pelaaja1, "es", TormaaTahteen); |
---|
111 | |
---|
112 | |
---|
113 | //pelaaja1 on PlatformCharacter-tyyppinen |
---|
114 | pelaaja1.Weapon = new AssaultRifle(30, 10); |
---|
115 | |
---|
116 | //Ammusten määrä aluksi: |
---|
117 | pelaaja1.Weapon.Ammo.Value = 5000; |
---|
118 | pelaaja1.Weapon.FireRate = 5000; |
---|
119 | pelaaja1.Weapon.IsVisible = false; |
---|
120 | //Mitä tapahtuu kun ammus osuu johonkin? |
---|
121 | pelaaja1.Weapon.ProjectileCollision = AmmusOsui; |
---|
122 | |
---|
123 | Add(pelaaja1); |
---|
124 | } |
---|
125 | |
---|
126 | |
---|
127 | void AmmusOsui(PhysicsObject ammus, PhysicsObject kohde) |
---|
128 | { |
---|
129 | ammus.Destroy(); |
---|
130 | } |
---|
131 | |
---|
132 | |
---|
133 | void AmmuAseella(PlatformCharacter pelaaja) |
---|
134 | { |
---|
135 | if (energia.Value < 1) return; |
---|
136 | PhysicsObject ammus = pelaaja.Weapon.Shoot(); |
---|
137 | pelaaja1.PlayAnimation(new Animation(hyokkausanimaatio)); |
---|
138 | energia.Value--; |
---|
139 | |
---|
140 | if (ammus != null) |
---|
141 | { |
---|
142 | ammus.Width *= 2; |
---|
143 | ammus.Image = ammusKuva; |
---|
144 | //ammus.MaximumLifetime = TimeSpan.FromSeconds(5.0) |
---|
145 | } |
---|
146 | |
---|
147 | } |
---|
148 | |
---|
149 | |
---|
150 | |
---|
151 | void LisaaNappaimet() |
---|
152 | { |
---|
153 | Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Down, AmmuAseella, "Ammu", pelaaja1); |
---|
154 | Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet"); |
---|
155 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
156 | |
---|
157 | Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus); |
---|
158 | Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus); |
---|
159 | Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus); |
---|
160 | |
---|
161 | ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä"); |
---|
162 | |
---|
163 | ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus); |
---|
164 | ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus); |
---|
165 | ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus); |
---|
166 | |
---|
167 | PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
168 | } |
---|
169 | |
---|
170 | void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus) |
---|
171 | { |
---|
172 | hahmo.Walk(nopeus); |
---|
173 | } |
---|
174 | |
---|
175 | void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus) |
---|
176 | { |
---|
177 | hahmo.Jump(nopeus); |
---|
178 | } |
---|
179 | |
---|
180 | void TormaaTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject tahti) |
---|
181 | { |
---|
182 | MessageDisplay.Add("Keräsit es energia juoman!"); |
---|
183 | tahti.Destroy(); |
---|
184 | } |
---|
185 | |
---|
186 | |
---|
187 | |
---|
188 | |
---|
189 | |
---|
190 | |
---|
191 | |
---|
192 | } |
---|