source: 2013/27/ViljamiV/Pong/Pong/Pong/Pong.cs @ 4344

Revision 4344, 4.5 KB checked in by vilmikvi, 8 years ago (diff)

Talletus.

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Pong : PhysicsGame
10{
11    Vector nopeusYlös = new Vector(0, 200);
12    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -200);
13
14    PhysicsObject pallo;
15    PhysicsObject maila1;
16    PhysicsObject maila2;
17
18    IntMeter pelaajan1Pisteet;
19    IntMeter pelaajan2Pisteet;
20
21    PhysicsObject vasenReuna;
22    PhysicsObject oikeaReuna;
23
24    public override void Begin()
25    {
26        Luokentta();
27        AsetaOhjaimet();
28        LisaaLaskurit();
29        AloitaPeli();
30
31
32    }
33
34    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
35    {
36        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
37        maila.Shape = Shape.Rectangle;
38        maila.X = x;
39        maila.Y = y;
40        maila.Restitution = 1.0;
41        maila.KineticFriction = 0.0;
42        Add(maila);
43        return maila;
44    }
45
46    void Luokentta()
47    {
48        pallo = new PhysicsObject(40.0, 40.0);
49        pallo.Shape = Shape.Circle;
50        pallo.X = -200.0;
51        pallo.Y = 0.0;
52        pallo.Restitution = 1.0;
53        Add(pallo);
54        AddCollisionHandler(pallo, KasittelePallonTormays);
55
56        maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
57        maila2 = LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
58
59        vasenReuna = Level.CreateLeftBorder();
60        vasenReuna.Restitution = 1.0;
61        vasenReuna.IsVisible = false;
62
63        oikeaReuna = Level.CreateRightBorder();
64        oikeaReuna.Restitution = 1.0;
65        oikeaReuna.IsVisible = false;
66
67        PhysicsObject ylaReuna = Level.CreateTopBorder();
68        ylaReuna.Restitution = 1.0;
69        ylaReuna.IsVisible = false;
70
71        PhysicsObject alaReuna = Level.CreateBottomBorder();
72        alaReuna.Restitution = 1.0;
73        alaReuna.IsVisible = false;
74
75        Level.BackgroundColor = Color.Black;
76
77        Camera.ZoomToLevel();
78    }
79    void AloitaPeli()
80    {
81        Vector impulssi = new Vector(-800.0, 200.0);
82        pallo.Hit(impulssi);
83
84    }
85
86    void AsetaOhjaimet()
87    {
88        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlös);
89        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
90        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
91        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
92        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
93
94        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlös);
95        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
96        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
97        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
98
99        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
100
101    }
102
103    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
104    {
105        maila.Velocity = nopeus;
106
107        if ((nopeus.Y < 0) && (maila.Bottom < Level.Bottom))
108        {
109            maila.Velocity = Vector.Zero;
110            return;
111        }
112        if ((nopeus.Y > 0) && (maila.Top > Level.Top))
113        {
114            maila.Velocity = Vector.Zero;
115            return;
116        }
117
118        maila.Velocity = nopeus;
119
120    }
121    void LisaaLaskurit()
122    {
123        pelaajan1Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Left + 100.0, Screen.Top - 100.0);
124        pelaajan2Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Right - 100.0, Screen.Top - 100.0);
125    }
126    IntMeter LuoPisteLaskuri(double x, double y)
127    {
128        IntMeter laskuri = new IntMeter(0);
129        laskuri.MaxValue = 10;
130        Label naytto = new Label();
131        naytto.BindTo(laskuri);
132        naytto.X = x;
133        naytto.Y = y;
134        naytto.TextColor = Color.White;
135        naytto.BorderColor = Level.BackgroundColor;
136        naytto.Color = Level.BackgroundColor;
137        Add(naytto);
138
139        return laskuri;
140    }
141
142    void KasittelePallonTormays(PhysicsObject pallo, PhysicsObject kohde)
143    {
144        if (kohde == oikeaReuna)
145        {
146            pelaajan1Pisteet.Value += 1;
147        }
148        else if (kohde == vasenReuna)
149        {
150            pelaajan2Pisteet.Value += 1;
151        }
152    }
153}
154
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.