source: 2013/27/OttoW/Bong/Bong/Bong/Bong.cs @ 4340

Revision 4340, 4.4 KB checked in by otweijo, 8 years ago (diff)

Talletus.

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Bong : PhysicsGame
10{
11    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 200);
12    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -200);
13
14    PhysicsObject pallo;
15    PhysicsObject maila1;
16    PhysicsObject maila2;
17
18    PhysicsObject vasenReuna;
19    PhysicsObject oikeaReuna;
20
21    IntMeter pelaajan1Pisteet;
22    IntMeter pelaajan2Pisteet;
23
24    public override void Begin()
25    {
26        Luokentta();
27        AloitaPeli();
28        AsetaOhjaimet();
29        LisaaLaskurit();
30
31    }
32
33    void Luokentta()
34    {
35        pallo = new PhysicsObject(50, 50);
36        Add(pallo); pallo.Shape = Shape.Circle;
37        pallo.Color = Color.White;
38        pallo.X = 400.0;
39        pallo.Y = 0.0;
40        pallo.Restitution = 1.0;
41
42        maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
43        maila2 = LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
44
45        Camera.ZoomToLevel();
46         vasenReuna = Level.CreateLeftBorder();
47        vasenReuna.Restitution = 1.0;
48        vasenReuna.IsVisible = false;
49         oikeaReuna = Level.CreateRightBorder();
50        oikeaReuna.Restitution = 1.0;
51        oikeaReuna.IsVisible = false;
52        PhysicsObject alaReuna = Level.CreateBottomBorder();
53        alaReuna.Restitution = 1.0;
54        alaReuna.IsVisible = false;
55        PhysicsObject ylaReuna = Level.CreateTopBorder();
56        ylaReuna.Restitution = 1.0;
57        ylaReuna.IsVisible = false;
58        Level.BackgroundColor = Color.Black;
59        AddCollisionHandler(pallo, KasittelePallonTormays);
60           
61    }
62    void AloitaPeli()
63    {
64        Vector impulssi = new Vector(900.0, 0.0);
65        pallo.Hit(impulssi);
66    }
67
68    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
69    {
70        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
71        maila.Shape = Shape.Rectangle;
72        maila.X = x;
73        maila.Y = y;
74        maila.Restitution = 1.0;
75        Add(maila);
76        return maila;
77    }
78    void AsetaOhjaimet()
79    {
80        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
81        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
82        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
83        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
84
85        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
86        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
87        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
88        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
89
90        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
91        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
92
93    }
94    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
95    {
96        if ((nopeus.Y < 0) && (maila.Bottom < Level.Bottom))
97        {
98            maila.Velocity = Vector.Zero;
99            return;
100        }
101        if ((nopeus.Y > 0) && (maila.Top > Level.Top))
102        {
103            maila.Velocity = Vector.Zero;
104            return;
105        }
106
107        maila.Velocity = nopeus;
108    }
109    void LisaaLaskurit()
110    {
111        pelaajan1Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Left + 100.0, Screen.Top - 100.0);
112        pelaajan2Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Right - 100.0, Screen.Top - 100.0);
113    }
114    IntMeter LuoPisteLaskuri(double x, double y)
115    {
116        IntMeter laskuri = new IntMeter(0);
117        laskuri.MaxValue = 10;
118
119        Label naytto = new Label();
120        naytto.BindTo(laskuri);
121        naytto.X = x;
122        naytto.Y = y;
123        naytto.TextColor = Color.White;
124        naytto.BorderColor = Level.BackgroundColor;
125        naytto.Color = Level.BackgroundColor;
126        Add(naytto);
127        return laskuri;
128    }
129    void KasittelePallonTormays(PhysicsObject pallo, PhysicsObject kohde)
130    {
131        if (kohde == oikeaReuna)
132        {
133            pelaajan1Pisteet.Value += 1;
134        }
135        else if (kohde == vasenReuna)
136        {
137            pelaajan2Pisteet.Value += 1;
138        }
139    }
140}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.