source: 2013/27/JuhanaR/pong/pong/pong/pong.cs @ 4369

Revision 4369, 5.6 KB checked in by juronnbe, 10 years ago (diff)

Talletus.

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class pong : PhysicsGame
10{
11    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 200);
12    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -200);
13
14    PhysicsObject pallo;
15    PhysicsObject maila1;
16    PhysicsObject maila2;
17    PhysicsObject vasenReuna;
18    PhysicsObject oikeaReuna;
19
20    IntMeter pelaajan1Pisteet;
21    IntMeter pelaajan2Pisteet;
22
23    public override void Begin()
24    {
25       
26
27        LuoKentta();
28        AsetaOhjaimet();
29        LisaaLaskurit();
30        AloitaPeli();
31       
32    }
33
34    void LisaaLaskurit()
35{
36    pelaajan1Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Left + 100.0, Screen.Top - 100.0);
37    pelaajan2Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Right - 100.0, Screen.Top - 100.0);
38}
39    IntMeter LuoPisteLaskuri(double x, double y)
40    {
41        IntMeter laskuri = new IntMeter(0);
42        laskuri.MaxValue = 10;
43
44        Label naytto = new Label();
45        naytto.BindTo(laskuri);
46        naytto.X = x;
47        naytto.Y = y;
48        naytto.TextColor = Color.White;
49        naytto.BorderColor = Level.BackgroundColor;
50        naytto.Color = Level.BackgroundColor;
51        Add(naytto);
52
53        return laskuri;
54    }
55
56    void AsetaOhjaimet()
57    {
58
59        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
60        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
61        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
62        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
63
64        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
65        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
66        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
67        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
68
69        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
70        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
71       
72         ControllerOne.Listen( Button.DPadUp, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos );
73         ControllerOne.Listen( Button.DPadUp, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero );
74         ControllerOne.Listen( Button.DPadDown, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas );
75         ControllerOne.Listen( Button.DPadDown, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero );
76
77         ControllerTwo.Listen( Button.DPadUp, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos );
78         ControllerTwo.Listen( Button.DPadUp, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero );
79         ControllerTwo.Listen( Button.DPadDown, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas );
80         ControllerTwo.Listen( Button.DPadDown, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero );
81
82         ControllerOne.Listen( Button.Back, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli" );
83         ControllerTwo.Listen( Button.Back, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli" );
84   
85    }
86    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
87    {
88        if ((nopeus.Y < 0) && (maila.Bottom < Level.Bottom))
89        {
90            maila.Velocity = Vector.Zero;
91            return;
92        }
93        if ((nopeus.Y > 0) && (maila.Top > Level.Top))
94       
95        {
96            maila.Velocity = Vector.Zero;
97            return;
98        }
99        maila.Velocity = nopeus;
100    }
101    void LuoKentta()
102    {
103        pallo = new PhysicsObject(40.0, 40.0);
104        pallo.Shape = Shape.Circle;
105        pallo.X = -200.0;
106        pallo.Y = 0.0;
107        pallo.Restitution = 1.0;
108        Add(pallo);
109
110        maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
111        maila2 = LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
112
113        vasenReuna = Level.CreateLeftBorder();
114        vasenReuna.Restitution = 1.0;
115        vasenReuna.IsVisible = false;
116        oikeaReuna = Level.CreateRightBorder();
117        oikeaReuna.Restitution = 1.0;
118        oikeaReuna.IsVisible = false;
119        PhysicsObject alaReuna = Level.CreateBottomBorder();
120        alaReuna.Restitution = 1.0;
121        alaReuna.IsVisible = false;
122        PhysicsObject ylaReuna = Level.CreateTopBorder();
123        ylaReuna.Restitution = 1.0;
124        ylaReuna.IsVisible = false;
125        Level.BackgroundColor = Color.Black;
126
127        Camera.ZoomToLevel();
128       
129        AddCollisionHandler(pallo, KasittelePallonTormays);   
130   
131    }
132    void KasittelePallonTormays(PhysicsObject pallo, PhysicsObject kohde)
133    {
134        if (kohde == oikeaReuna)
135        {
136            pelaajan1Pisteet.Value += 1;
137        }
138        else if (kohde == vasenReuna)
139        {
140            pelaajan2Pisteet.Value += 1;
141        }
142    }
143
144    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
145    {
146     PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
147        maila.Shape = Shape.Rectangle;
148        maila.X = x;
149        maila.Y = y;
150        maila.Restitution = 1.0;
151        Add(maila);
152        return maila;
153    }
154
155    void AloitaPeli()
156    {
157    Vector impulssi = new Vector(500.0, 200.0);
158    pallo.Hit(impulssi);
159    }
160   
161}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.