source: 2013/27/JuhanaR/pong/pong/pong/pong.cs @ 4336

Revision 4336, 5.6 KB checked in by juronnbe, 7 years ago (diff)

Talletus.

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class pong : PhysicsGame
10{
11    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 200);
12    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -200);
13
14    PhysicsObject pallo;
15    PhysicsObject maila1;
16    PhysicsObject maila2;
17    PhysicsObject vasenReuna;
18    PhysicsObject oikeaReuna;
19
20    IntMeter pelaajan1Pisteet;
21    IntMeter pelaajan2Pisteet;
22
23    public override void Begin()
24    {
25        LuoKentta();
26        AsetaOhjaimet();
27        LisaaLaskurit();
28        AloitaPeli();
29       
30    }
31
32    void LisaaLaskurit()
33{
34    pelaajan1Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Left + 100.0, Screen.Top - 100.0);
35    pelaajan2Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Right - 100.0, Screen.Top - 100.0);
36}
37    IntMeter LuoPisteLaskuri(double x, double y)
38    {
39        IntMeter laskuri = new IntMeter(0);
40        laskuri.MaxValue = 10;
41
42        Label naytto = new Label();
43        naytto.BindTo(laskuri);
44        naytto.X = x;
45        naytto.Y = y;
46        naytto.TextColor = Color.White;
47        naytto.BorderColor = Level.BackgroundColor;
48        naytto.Color = Level.BackgroundColor;
49        Add(naytto);
50
51        return laskuri;
52    }
53
54    void AsetaOhjaimet()
55    {
56
57        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
58        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
59        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
60        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
61
62        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
63        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
64        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
65        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
66
67        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
68        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
69       
70         ControllerOne.Listen( Button.DPadUp, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos );
71         ControllerOne.Listen( Button.DPadUp, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero );
72         ControllerOne.Listen( Button.DPadDown, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas );
73         ControllerOne.Listen( Button.DPadDown, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero );
74
75         ControllerTwo.Listen( Button.DPadUp, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos );
76         ControllerTwo.Listen( Button.DPadUp, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero );
77         ControllerTwo.Listen( Button.DPadDown, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas );
78         ControllerTwo.Listen( Button.DPadDown, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero );
79
80         ControllerOne.Listen( Button.Back, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli" );
81         ControllerTwo.Listen( Button.Back, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli" );
82   
83    }
84    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
85    {
86        if ((nopeus.Y < 0) && (maila.Bottom < Level.Bottom))
87        {
88            maila.Velocity = Vector.Zero;
89            return;
90        }
91        if ((nopeus.Y > 0) && (maila.Top > Level.Top))
92       
93        {
94            maila.Velocity = Vector.Zero;
95            return;
96        }
97        maila.Velocity = nopeus;
98    }
99    void LuoKentta()
100    {
101        pallo = new PhysicsObject(40.0, 40.0);
102        pallo.Shape = Shape.Circle;
103        pallo.X = -200.0;
104        pallo.Y = 0.0;
105        pallo.Restitution = 1.0;
106        Add(pallo);
107
108        maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
109        maila2 = LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
110
111        vasenReuna = Level.CreateLeftBorder();
112        vasenReuna.Restitution = 1.0;
113        vasenReuna.IsVisible = false;
114        oikeaReuna = Level.CreateRightBorder();
115        oikeaReuna.Restitution = 1.0;
116        oikeaReuna.IsVisible = false;
117        PhysicsObject alaReuna = Level.CreateBottomBorder();
118        alaReuna.Restitution = 1.0;
119        alaReuna.IsVisible = false;
120        PhysicsObject ylaReuna = Level.CreateTopBorder();
121        ylaReuna.Restitution = 1.0;
122        ylaReuna.IsVisible = false;
123        Level.BackgroundColor = Color.Black;
124
125        Camera.ZoomToLevel();
126       
127        AddCollisionHandler(pallo, KasittelePallonTormays);   
128   
129    }
130    void KasittelePallonTormays(PhysicsObject pallo, PhysicsObject kohde)
131    {
132        if (kohde == oikeaReuna)
133        {
134            pelaajan1Pisteet.Value += 1;
135        }
136        else if (kohde == vasenReuna)
137        {
138            pelaajan2Pisteet.Value += 1;
139        }
140    }
141
142    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
143    {
144     PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
145        maila.Shape = Shape.Rectangle;
146        maila.X = x;
147        maila.Y = y;
148        maila.Restitution = 1.0;
149        Add(maila);
150        return maila;
151    }
152
153    void AloitaPeli()
154    {
155    Vector impulssi = new Vector(500.0, 200.0);
156    pallo.Hit(impulssi);
157    }
158   
159}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.