1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using Jypeli; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using Jypeli.Controls; |
---|
6 | using Jypeli.Effects; |
---|
7 | using Jypeli.Widgets; |
---|
8 | |
---|
9 | public class Pong : PhysicsGame |
---|
10 | { |
---|
11 | PhysicsObject pallo; |
---|
12 | PhysicsObject maila; |
---|
13 | Image laatikkokuva = LoadImage("laatikko"); |
---|
14 | public override void Begin() |
---|
15 | { |
---|
16 | Level.Width *= 1.4; |
---|
17 | starttaa(); |
---|
18 | aloita(); |
---|
19 | |
---|
20 | |
---|
21 | |
---|
22 | PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
23 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
24 | Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, liikuta, "", new Vector(300, 0)); |
---|
25 | Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Released, liikuta, "", Vector.Zero); |
---|
26 | Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, liikuta, "", new Vector(-300, 0)); |
---|
27 | Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Released, liikuta, "", Vector.Zero); |
---|
28 | } |
---|
29 | void aloita() |
---|
30 | { |
---|
31 | Gravity = new Vector(0, -200); |
---|
32 | //Vector impulssi = new Vector(0.0, -412.0); |
---|
33 | //pallo.Hit(impulssi); |
---|
34 | } |
---|
35 | void liikuta(Vector suunta) |
---|
36 | { |
---|
37 | if (maila.Right > Level.Right && suunta.X >0) |
---|
38 | { |
---|
39 | maila.Velocity = Vector.Zero; |
---|
40 | return; |
---|
41 | } |
---|
42 | if (maila.Left < Level.Left && suunta.X < 0) |
---|
43 | { |
---|
44 | maila.Velocity = Vector.Zero; |
---|
45 | return; |
---|
46 | } |
---|
47 | maila.Velocity = suunta; |
---|
48 | } |
---|
49 | |
---|
50 | void starttaa() |
---|
51 | { |
---|
52 | |
---|
53 | |
---|
54 | TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta1"); |
---|
55 | kentta.SetTileMethod('o', luo_laatikko); |
---|
56 | kentta.SetTileMethod('k', luo_pallo); |
---|
57 | kentta.SetTileMethod('p', luo_maila); |
---|
58 | kentta.Execute(40,40); |
---|
59 | |
---|
60 | Level.CreateBorders(0.9, false); |
---|
61 | pallo.Restitution = 1.5; |
---|
62 | Level.BackgroundColor = Color.Green; |
---|
63 | Camera.ZoomToLevel(); |
---|
64 | IsMouseVisible = true; |
---|
65 | |
---|
66 | |
---|
67 | } |
---|
68 | |
---|
69 | void luo_laatikko(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
70 | { |
---|
71 | PhysicsObject laatikko= PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
72 | laatikko.Position = paikka; |
---|
73 | laatikko.Image = laatikkokuva; |
---|
74 | laatikko.Tag = "laatikko"; |
---|
75 | Add(laatikko); |
---|
76 | } |
---|
77 | |
---|
78 | void luo_pallo(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
79 | { |
---|
80 | pallo = new PhysicsObject(leveys, korkeus); |
---|
81 | Add(pallo); |
---|
82 | pallo.Shape = Shape.Circle; |
---|
83 | pallo.Color = Color.Red; |
---|
84 | pallo.Position = paikka; |
---|
85 | AddCollisionHandler(pallo, "laatikko", törmäys); |
---|
86 | } |
---|
87 | void luo_maila(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
88 | { |
---|
89 | maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys*3, korkeus); |
---|
90 | maila.Shape = Shape.Rectangle; |
---|
91 | maila.Position = paikka; |
---|
92 | maila.Restitution = 3.0; |
---|
93 | Add(maila); |
---|
94 | } |
---|
95 | |
---|
96 | void törmäys(PhysicsObject pallo,PhysicsObject laatikko) |
---|
97 | { |
---|
98 | Explosion rajahdys = new Explosion(100); |
---|
99 | rajahdys.Position = laatikko.Position; |
---|
100 | rajahdys.UseShockWave = false; |
---|
101 | Add(rajahdys); |
---|
102 | laatikko.Destroy(); |
---|
103 | |
---|
104 | } |
---|
105 | |
---|
106 | } |
---|
107 | |
---|