source: 2013/26/WilleK/RPG2/RPG2/RPG2/RPG2.cs @ 4342

Revision 4342, 5.7 KB checked in by wiaukota, 7 years ago (diff)

Talletus.

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class RPG2 : PhysicsGame
10{
11    const double nopeus = 150;
12    const double hyppyNopeus = 600;
13    const int RUUDUN_KOKO = 40;
14    IntMeter tähtilaskuri;
15
16    PlatformCharacter pelaaja1;
17    PlatformCharacter pelaaja2;
18
19    Image pelaajanKuva = LoadImage("norsu");
20    Image pelaajanKuva2 = LoadImage("norsu2");
21    Image tahtiKuva = LoadImage("tahti");
22    Image ruohoKuva = LoadImage("ruoho");
23    Image maaliKuva = LoadImage("maali1");
24
25    SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali");
26
27    int kenttaNro = 1;
28
29    public override void Begin()
30    {
31        SeuraavaKentta();
32    }
33
34    void SeuraavaKentta()
35    {
36        ClearAll();
37        Gravity = new Vector(0, -1000);
38        tähtilaskuri = new IntMeter(0);
39
40        LuoKentta();
41        LisaaNappaimet();
42
43        Camera.Follow(pelaaja1);
44        Zoom(pelaaja1);
45
46        if (kenttaNro == 1)
47        {
48        }
49
50        else Exit();
51    }
52
53    void LuoKentta()
54    {
55        ColorTileMap ruudut = ColorTileMap.FromLevelAsset("kentta1");
56
57        ruudut.SetTileMethod("4CFF00", LisaaPelaaja);
58        ruudut.SetTileMethod("FF0000", LisaaPelaaja2);
59        ruudut.SetTileMethod("7F3300", LisaaTaso);
60        ruudut.SetTileMethod("FFD800", LisaaTahti);
61        ruudut.SetTileMethod("B6FF00", LisaaRuoho);
62        ruudut.SetTileMethod("FF006E", Maali);
63
64        ruudut.Execute(20, 20);
65    }
66
67    void TormasiMaaliin(PhysicsObject pelaaja, PhysicsObject maali)
68    {
69        //Kasvatetaan kenttänumeroa yhdellä ja siirrytään seuraavaan kenttään:
70        kenttaNro++;
71        SeuraavaKentta();
72    }
73
74    void Maali(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
75    {
76        PhysicsObject maali = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
77        maali.Image = maaliKuva;
78        maali.Position = paikka;
79        maali.Tag = "maali";
80        Add(maali);
81    }
82
83    void LisaaRuoho(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
84    {
85        PhysicsObject Ruoho1 = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
86        Ruoho1.Image = ruohoKuva;
87        Ruoho1.Position = paikka;
88        Add(Ruoho1);
89    }
90
91    void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
92    {
93        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
94        taso.Position = paikka;
95        taso.Color = Color.Gray;
96        Add(taso);
97    }
98
99    void LisaaTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
100    {
101        PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
102        tahti.IgnoresCollisionResponse = true;
103        tahti.Position = paikka;
104        tahti.Image = tahtiKuva;
105        tahti.Tag = "tahti";
106        Add(tahti);
107    }
108
109    void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
110    {
111        pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus);
112        pelaaja1.Position = paikka;
113        pelaaja1.Mass = 4.0;
114        pelaaja1.Image = pelaajanKuva;
115        AddCollisionHandler(pelaaja1, "tahti", TormaaTahteen);
116        AddCollisionHandler(pelaaja1, "maali", TormasiMaaliin);
117        Add(pelaaja1);
118    }
119
120    void LisaaPelaaja2(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
121    {
122        pelaaja2 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus);
123        pelaaja2.Position = paikka;
124        pelaaja2.Mass = 4.0;
125        pelaaja2.Image = pelaajanKuva2;
126        AddCollisionHandler(pelaaja2, "maali", TormasiMaaliin);
127        AddCollisionHandler(pelaaja2, "tahti", TormaaTahteen);
128        Add(pelaaja2);
129    }
130
131    void LisaaNappaimet()
132    {
133        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
134        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
135        Keyboard.Listen(Key.R, ButtonState.Pressed, SeuraavaKentta, "Aloita Kenttä uudestaan");
136
137        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
138        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
139        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
140
141        Keyboard.Listen(Key.T, ButtonState.Pressed, Teleporttaa, "Pelaaja teleporttaa", pelaaja1, pelaaja2);
142
143        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja2, -nopeus);
144        Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu oikealle", pelaaja2, nopeus);
145        Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja2, hyppyNopeus);
146
147        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
148
149        ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
150        ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
151        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
152
153        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
154    }
155
156    void Teleporttaa(PlatformCharacter pelaaja1, PlatformCharacter pelaaja2)
157    {
158        pelaaja1.Position = pelaaja2.Position;
159    }
160
161    void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
162    {
163        hahmo.Walk(nopeus);
164    }
165
166    void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
167    {
168        hahmo.Jump(nopeus);
169    }
170
171    void TormaaTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject tahti)
172    {
173        maaliAani.Play();
174        tahti.Destroy();
175        tähtilaskuri.Value++;
176    }
177}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.