1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using Jypeli; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using Jypeli.Controls; |
---|
6 | using Jypeli.Effects; |
---|
7 | using Jypeli.Widgets; |
---|
8 | |
---|
9 | public class RPG2 : PhysicsGame |
---|
10 | { |
---|
11 | const double nopeus = 150; |
---|
12 | const double hyppyNopeus = 600; |
---|
13 | const int RUUDUN_KOKO = 40; |
---|
14 | IntMeter tähtilaskuri; |
---|
15 | |
---|
16 | PlatformCharacter pelaaja1; |
---|
17 | PlatformCharacter pelaaja2; |
---|
18 | |
---|
19 | Image pelaajanKuva = LoadImage("norsu"); |
---|
20 | Image pelaajanKuva2 = LoadImage("norsu2"); |
---|
21 | Image tahtiKuva = LoadImage("tahti"); |
---|
22 | Image ruohoKuva = LoadImage("ruoho"); |
---|
23 | Image maaliKuva = LoadImage("maali1"); |
---|
24 | |
---|
25 | SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali"); |
---|
26 | |
---|
27 | int kenttaNro = 1; |
---|
28 | |
---|
29 | public override void Begin() |
---|
30 | { |
---|
31 | SeuraavaKentta(); |
---|
32 | } |
---|
33 | |
---|
34 | void SeuraavaKentta() |
---|
35 | { |
---|
36 | ClearAll(); |
---|
37 | Gravity = new Vector(0, -1000); |
---|
38 | tähtilaskuri = new IntMeter(0); |
---|
39 | |
---|
40 | LuoKentta(); |
---|
41 | LisaaNappaimet(); |
---|
42 | |
---|
43 | Camera.Follow(pelaaja1); |
---|
44 | Zoom(pelaaja1); |
---|
45 | |
---|
46 | if (kenttaNro == 1) |
---|
47 | { |
---|
48 | } |
---|
49 | |
---|
50 | else Exit(); |
---|
51 | } |
---|
52 | |
---|
53 | void LuoKentta() |
---|
54 | { |
---|
55 | ColorTileMap ruudut = ColorTileMap.FromLevelAsset("kentta1"); |
---|
56 | |
---|
57 | ruudut.SetTileMethod("4CFF00", LisaaPelaaja); |
---|
58 | ruudut.SetTileMethod("FF0000", LisaaPelaaja2); |
---|
59 | ruudut.SetTileMethod("7F3300", LisaaTaso); |
---|
60 | ruudut.SetTileMethod("FFD800", LisaaTahti); |
---|
61 | ruudut.SetTileMethod("B6FF00", LisaaRuoho); |
---|
62 | ruudut.SetTileMethod("FF006E", Maali); |
---|
63 | |
---|
64 | ruudut.Execute(20, 20); |
---|
65 | } |
---|
66 | |
---|
67 | void TormasiMaaliin(PhysicsObject pelaaja, PhysicsObject maali) |
---|
68 | { |
---|
69 | //Kasvatetaan kenttänumeroa yhdellä ja siirrytään seuraavaan kenttään: |
---|
70 | kenttaNro++; |
---|
71 | SeuraavaKentta(); |
---|
72 | } |
---|
73 | |
---|
74 | void Maali(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
75 | { |
---|
76 | PhysicsObject maali = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
77 | maali.Image = maaliKuva; |
---|
78 | maali.Position = paikka; |
---|
79 | maali.Tag = "maali"; |
---|
80 | Add(maali); |
---|
81 | } |
---|
82 | |
---|
83 | void LisaaRuoho(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
84 | { |
---|
85 | PhysicsObject Ruoho1 = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
86 | Ruoho1.Image = ruohoKuva; |
---|
87 | Ruoho1.Position = paikka; |
---|
88 | Add(Ruoho1); |
---|
89 | } |
---|
90 | |
---|
91 | void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
92 | { |
---|
93 | PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
94 | taso.Position = paikka; |
---|
95 | taso.Color = Color.Gray; |
---|
96 | Add(taso); |
---|
97 | } |
---|
98 | |
---|
99 | void LisaaTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
100 | { |
---|
101 | PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
102 | tahti.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
103 | tahti.Position = paikka; |
---|
104 | tahti.Image = tahtiKuva; |
---|
105 | tahti.Tag = "tahti"; |
---|
106 | Add(tahti); |
---|
107 | } |
---|
108 | |
---|
109 | void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
110 | { |
---|
111 | pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus); |
---|
112 | pelaaja1.Position = paikka; |
---|
113 | pelaaja1.Mass = 4.0; |
---|
114 | pelaaja1.Image = pelaajanKuva; |
---|
115 | AddCollisionHandler(pelaaja1, "tahti", TormaaTahteen); |
---|
116 | AddCollisionHandler(pelaaja1, "maali", TormasiMaaliin); |
---|
117 | Add(pelaaja1); |
---|
118 | } |
---|
119 | |
---|
120 | void LisaaPelaaja2(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
121 | { |
---|
122 | pelaaja2 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus); |
---|
123 | pelaaja2.Position = paikka; |
---|
124 | pelaaja2.Mass = 4.0; |
---|
125 | pelaaja2.Image = pelaajanKuva2; |
---|
126 | AddCollisionHandler(pelaaja2, "maali", TormasiMaaliin); |
---|
127 | AddCollisionHandler(pelaaja2, "tahti", TormaaTahteen); |
---|
128 | Add(pelaaja2); |
---|
129 | } |
---|
130 | |
---|
131 | void LisaaNappaimet() |
---|
132 | { |
---|
133 | Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet"); |
---|
134 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
135 | Keyboard.Listen(Key.R, ButtonState.Pressed, SeuraavaKentta, "Aloita Kenttä uudestaan"); |
---|
136 | |
---|
137 | Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus); |
---|
138 | Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus); |
---|
139 | Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus); |
---|
140 | |
---|
141 | Keyboard.Listen(Key.T, ButtonState.Pressed, Teleporttaa, "Pelaaja teleporttaa", pelaaja1, pelaaja2); |
---|
142 | |
---|
143 | Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja2, -nopeus); |
---|
144 | Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu oikealle", pelaaja2, nopeus); |
---|
145 | Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja2, hyppyNopeus); |
---|
146 | |
---|
147 | ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä"); |
---|
148 | |
---|
149 | ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus); |
---|
150 | ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus); |
---|
151 | ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus); |
---|
152 | |
---|
153 | PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
154 | } |
---|
155 | |
---|
156 | void Teleporttaa(PlatformCharacter pelaaja1, PlatformCharacter pelaaja2) |
---|
157 | { |
---|
158 | pelaaja1.Position = pelaaja2.Position; |
---|
159 | } |
---|
160 | |
---|
161 | void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus) |
---|
162 | { |
---|
163 | hahmo.Walk(nopeus); |
---|
164 | } |
---|
165 | |
---|
166 | void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus) |
---|
167 | { |
---|
168 | hahmo.Jump(nopeus); |
---|
169 | } |
---|
170 | |
---|
171 | void TormaaTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject tahti) |
---|
172 | { |
---|
173 | maaliAani.Play(); |
---|
174 | tahti.Destroy(); |
---|
175 | tähtilaskuri.Value++; |
---|
176 | } |
---|
177 | } |
---|