source: 2013/26/WilleK/Ensimmäinen Peli/Ensimmäinen Peli/Ensimmäinen Peli/Ensimmäinen_Peli.cs @ 4209

Revision 4209, 4.1 KB checked in by wiaukota, 6 years ago (diff)

Talletus.

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Ensimmäinen_Peli : PhysicsGame
10{
11    IntMeter nopeus = new IntMeter(100);
12    IntMeter hyppyNopeus = new IntMeter(600);
13    const int RUUDUN_KOKO = 40;
14
15    PlatformCharacter pelaaja1;
16
17    Image pelaajanKuva = LoadImage("norsu");
18    Image tahtiKuva = LoadImage("tahti");
19
20    SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali");
21
22    public override void Begin()
23    {
24        Gravity = new Vector(0, -1000);
25
26        LuoKentta();
27        LisaaNappaimet();
28
29        Camera.Follow(pelaaja1);
30        Camera.ZoomFactor = 1.2;
31        Camera.StayInLevel = true;
32    }
33
34    void LuoKentta()
35    {
36        ColorTileMap kentta = ColorTileMap.FromLevelAsset("kentta1");
37        kentta.SetTileMethod(Color.Black, LisaaTaso);
38        kentta.SetTileMethod("FFD800", LisaaTahti);
39        kentta.SetTileMethod("4CFF00", LisaaPelaaja);
40        kentta.SetTileMethod("0026FF", LisaaPalikka);
41        kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
42        Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue);
43    }
44
45    void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
46    {
47        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
48        taso.Position = paikka;
49        taso.Color = Color.Green;
50        Add(taso);
51    }
52
53    void LisaaPalikka(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
54    {
55        PhysicsObject palikka = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
56        palikka.IgnoresCollisionResponse = true;
57        palikka.Position = paikka;
58        palikka.Tag = "palikka";
59        Add(palikka);
60    }
61
62    void LisaaTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
63    {
64        PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
65        tahti.IgnoresCollisionResponse = true;
66        tahti.Position = paikka;
67        tahti.Image = tahtiKuva;
68        tahti.Tag = "tahti";
69        Add(tahti);
70    }
71
72    void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
73    {
74        pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus);
75        pelaaja1.Position = paikka;
76        pelaaja1.Mass = 4.0;
77        pelaaja1.Image = pelaajanKuva;
78        AddCollisionHandler(pelaaja1, "tahti", TormaaTahteen);
79        AddCollisionHandler(pelaaja1, "palikka", TormaaPalikkaan);
80        Add(pelaaja1);
81    }
82
83    void LisaaNappaimet()
84    {
85        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
86        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
87
88        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus, -1);
89        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus, 1);
90        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
91
92        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
93
94        ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus, 1);
95        ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus, -1);
96        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
97
98        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
99    }
100
101    void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, IntMeter nopeus, int suunta)
102    {
103        hahmo.Walk(nopeus.Value * suunta);
104    }
105
106    void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, IntMeter nopeus)
107    {
108        hahmo.Jump(nopeus);
109    }
110
111    void TormaaTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject tahti)
112    {
113        maaliAani.Play();
114        MessageDisplay.Add("Keräsit tähden!");
115        tahti.Destroy();
116    }
117
118    void TormaaPalikkaan(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject palikka)
119    {
120        maaliAani.Play();
121        palikka.Destroy();
122        nopeus.Value += 300;
123        hyppyNopeus.Value += 900;
124    }
125}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.